«باشگاه کسب‌‌وکارهای ایفا» جایی برای تعامل مرکز پردازش ایفا با صاحبان کسب‌‌وکار. اگر کالایی برای فروش دارید، ما محصولتان را انبارش و به‌محض ثبت سفارش در پلت‌فرم آنلاین، بسته‌بندی و ارسال می‌نماییم.
3 هفته پیش / خواندن دقیقه

آمارها و اطلاعاتی از بازار جهانی پوشاک

آمارها و اطلاعاتی از بازار جهانی پوشاک



پوشاکی که می‌پوشیم، می‌تواند موضوعی به‌کلی شخصی و نشان‌دهند‌ۀ خلق‌و‌خو، هویت و پیشینۀ ما باشد، اما تحت تأثیر روندهای جهانی مانند اقتصاد، پایداری و فرهنگ عامه نیز قرار می‌گیرد. تولیدکنندگان و خرده‌فروشان به‌دنبال پیش‌بینی و حتی تأثیرگذاری بر این روند هستند تا در بازار جهانی 1.7 تریلیون دلاری پوشاک به مزیت دست یابند.


مد ما از کجا می‌آید؟

درآمدهای ایالات متحده و چین به‌طور قابل توجهی بالاتر از هر کشور دیگری است. پس جای تعجب نیست که همین دو کشور نقش مهمی در تجارت بین‌المللی ایفا کنند. در سال 2022، ایالات متحده از نظر ارزش واردات پوشاک پس از اتحادیۀ اروپا در رتبۀ دوم قرار داشت. چین در رتبه‌بندی بالاترین ارزش صادرات پوشاک پیشتاز است؛ رتبه‌ای که تحت سلطۀ کشورهای آسیایی بود. از آنجایی که پایداری بیشتر به نگرانی تبدیل می‌شود، خرده‌فروشان در اروپا و ایالات متحده ممکن است با فشار بیشتر برای نزدیک‌تر کردن تولید به خانه مواجه شوند.

آمارها و اطلاعاتی از بازار جهانی پوشاک

لاکچری در مقابل لباس ورزشی

بازار پوشاک زیر سلطۀ بزرگ‌ترین شرکت‌ها است. نایکی نمونه‌ای برجسته است؛ با بالاترین ارزش برند بین تمام برندهای بزرگ پوشاک در سال 2023؛ تقریباً 75 میلیارد دلار. برند فرانسوی موئه‌هنسی ‌لوئی‌ویتون (Moët Hennessy Louis Vuitton) یا ال.‌و.‌ام‌.هاش (LVMH) یکی دیگر از بازیگران کلیدی این صنعت است که در دسامبر 2023، با حدود 400 میلیارد دلار، بالاترین ارزش بازار را بین تمام شرکت‌های پوشاک داشت.

ممکن است کسی فکر کند که یک خانۀ مد لوکس و یک شرکت پوشاک ورزشی نشان‌دهند‌ۀ دو قطب متضاد طیف مد هستند. با این حال، تمایز بین این دو دسته به‌طور فزاینده‌ای کمرنگ شده است، زیرا پوشاک ورزشی محبوب‌تر می‌شود. در واقع، لوئی‌ویتون با نایکی در تولید یک جفت کفش کتانی همکاری کرده است، زیرا به نظر می‌رسد نایکی از اعتبار ال.‌و.‌ام‌.هاش بهره می‌برد. در عوض، ال.‌و.‌ام‌.هاش از محبوبیت این شرکت پوشاک ورزشی بهره می‌برد.

آمارها و اطلاعاتی از بازار جهانی پوشاک


چگونه مدیران مد آمادۀ تغییر می‌شوند

همان‌طور که در سال‌های اخیر تجربه شده، مسائل زنجیر‌ۀ تأمین و عوامل اقتصادی مانند تورم می‌تواند صنعت پوشاک را مختل کند. در سال 2023، مدیران این صنعت در مورد تغییر مورد انتظارشان در شرایط بازار جهانی مد اختلاف نظر داشتند. تنها حدود یک‌چهارم کارشناسان دربار‌ۀ چشم‌انداز سال 2024 مثبت فکر می‌کردند.


آمارها و اطلاعاتی از بازار جهانی پوشاک

 

پی‌نوشت

این متن تنها بیانگر اطلاعاتی کلی است و استاتیسا هیچ مسئولیتی در قبال صحت و شمول داده‌های ارائه‌شده ندارد. با توجه به چرخه‌های متنوع به‌روزرسانی، ممکن است داده‌های به‌روزتری نسبت به ارجاعات درون متن ارائه شود.

منبع

مقالۀ منتشر شده در بخش تحقیقات استاتیستا، 1 اکتبر 2024


این مطلب ابتدا در وب‌سایت ایفا منتشر شده است.
منتظر مطالب تازه با آمارها و داده‌های بیشتر دربارۀ صنعت پوشاک و صنعت مد در وبلاگ ایفا باشید؛ به‌ویژه دربارۀ خرده‌فروشی‌های پوشاک و لجستیک صنعت پوشاک.

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع