این روزها بازار بلاگرها در زمینههای مختلف از جمله سفر، غذا و زیبایی داغ است. در سراسر دنیا کسانی هستند که در یک یا چند زمینه به تولید محتوا در پیجهای اینستاگرامی و کانال یوتوب خود میپردازند. صدف بیوتی یکی از بلاگرها و اینفلوئنسرهای مشهور ایرانی است. او در اینستاگرام و یوتوب خودآرایی آموزش میدهد و نزدیک به چهار میلیون فالوئر دارد. در این مطلب قرار است در مورد این بلاگر مشهور و جنجالی صحبت کنیم. اگر به موضوعاتی از این قبیل علاقه دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
بیوگرافی صدف مسائلی
صدف بیوتی با نام اصلی صدف مسائلی، در تاریخ 14 تیر 1368 در تهران متولد شد. او اکنون به عنوان یکی از معروفترین بلاگرها و اینفلوئنسرهای حوزه آرایشی و بهداشتی در میان مخاطبان ایرانی شناخته میشود.
نام واقعی | صدف مسائلی |
شهرت | صدف بیوتی |
محل تولد | تهران |
تاریخ تولد | تیر 1368 |
حوزه کاری | اینفلوئنسر حوزه میکاپ |
محل سکونت | سان فرانسیسکو، ایالات متحده |
نام همسر | علی حمیدی |
اکانت اینستاگرام | sadaf_beauty (3.7 میلیون) |
فروشگاه | sadafbeauty.shop |
تحصیلات
صدف به دلیل مخالفت خانواده نتوانست وارد صنعت آرایشگری شود. او پس از بررسیهایی که انجام داد، به رشته جراحی پلاستیک رسید. اما همانطور که خودش میگوید، این رشته را به دلیل درسهای سخت و سنگین نادیده گرفت و سراغ آن نرفت. پس از آن، به فکر رشته معماری افتاد و از این رشته نیز صرف نظر کرد. او در آخر رشته شیمی را انتخاب کرد. به گفته صدف بیوتی هدف او از انتخاب رشته شیمی، راهاندازی کارخانه تولید لوازم آرایشی بوده است.
صدف مسائلی بعد از آنکه لیسانس شیمی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفت، به آرایشگری برگشت. او توانست با دیدن ویدئوهای میکاپ آرتیستهای معروف در یوتوب، آرایشگری را یاد بگیرد. او برای یادگرفتن فن خودآرایی نرفته و همه چیز را از طریق دیدن ویدئوهای آموزشی در فضای مجازی یاد گرفته است.
خانواده
صدف مسائلی چند سالی است که در آمریکا زندگی میکند. او همانجا ازدواج کرده است. صدف به همراه مادر و خواهرش به نام سارا ساکن آمریکا هستند. او هیچوقت عکس یا فیلمی از پدرش منتشر نمیکند.
عمل زیبایی
صدف بیوتی میگوید که تنها بینی خود را عمل کرده است. چندسال پیش هم بوتاکس انجام داده که فقط به مدت سه ماه ماندگاری داشته است. او هر چندوقت یکبار برای بهترشدن پوستش فیشیال انجام میدهد. به جز عمل زیبایی او برای اولین بار تزریق لب را هم تجربه کرده است.
زندگی شخصی
صدف در سالهای اولیه مهاجرت خود با علی حمیدی آشنا شد. صدف و علی جشن نامزدی خود را در آمریکا برگزار کردند. بعد از آن در اردیبهشت ماه 1396 صدف و علی در ایران با هم ازدواج کردند. آنها تصمیم گرفته بودند که مراسم ازدواجشان را در ایران برگزار کنند. پس به همراه خانواده برای چند وقتی به ایران سفر کردند و بعد از ازدواج به آمریکا برگشتند. در حال حاضر آنها ساکن سانفرانسیسکو هستند. حمیدی نوازنده پیانو است و یک استودیوی ضبط موسیقی دارد. تخصص اصلی او در مهندسی صدا است.
مهندسی صدا یک حرفه تخصصی است که با تجهیزات و ابزارهای لازم برای ضبط، ویرایش، میکس، مسترینگ و بازتولید صدا سروکار دارد. مهندس صدا هم شخصی است که با تسلط بر علومی مانند صوتشناسی و مهندسی الکترونیک به ضبط، بازتولید، ترکیب و نهاییسازی صوت با استفاده از تجهیزات دیجیتال میپردازد.
داستان آشنایی با همسر
دخترخاله همسر صدف و دختردایی مادرش، دوست صمیمی از دوران دبیرستان بودند. او و علی برای اولینبار در تولد دختردایی مادر صدف یکدیگر را ملاقات کردند. بعد از آن ملاقات اتفاقاتی افتاد که منجر به آشنایی بیشتر صدف و علی شد. در نهایت، آنها باهم دوست شدند و سپس ازدواج کردند.
نقش علی در موفقیت صدف
صدف در راه رسیدن به موفقیت تنها نبود. او همسرش را یکی از بزرگترین حامیان خود معرفی میکند و میگوید: «حضور علی و حمایتهایش یکی از دلایل رسیدن من به اینجاست، اولین دوربین حرفهای و اولین رینگلایت را علی برایم خرید.»
همسر صدف برای کمک به او در سر و سامان دادن به پیج اینستاگرامش، عکاسی و ادیت هم یادگرفت. در بعضی ویدئوهای صدف بیوتی نیز حضور همسرش را میبینیم.
صدف پس از اینکه به آمریکا مهاجرت کرد، وارد رشته پرستاری شد. او میخواست وارد حوزه بوتاکس و دیگر عملهای زیبایی شود. چراکه نتوانسته بود میکاپ آرتیست شود و میخواست از این طریق، به حوزه زیبایی نزدیکتر باشد.
صدف بیوتی فقط ویدئو می سازد؟
بخشی از کار صدف، تولیدمحتوای آرایشی در فضای مجازی است. او اکنون با برندهای مختلف و بزرگ آرایشی همکاری دارد و آنها را تبلیغ میکند. او یک تراول بلاگر هم است. تراول بلاگر (Travel Influencer) یا بلاگر سفر ، یکی از ترندهایی است که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی در بین مسافران و فعالان صنعت گردشگری پیدا کرده است. این کار در دوران کرونا که صنعت توریسم سقوط کرد، موجب رونق برخی از مقاصد گردشگری شد. پیج لایف استایل و تراول بلاگ صدف بیوتی هم با نزدیک به دو میلیون فالوئر در اینستاگرام فعال است. این پیج به صورت اختصاصی برای سفر و توریسم است.
سفرهای کاری
سفرهای کاری صدف بیوتی سه دسته هستند:
- سفرهایی که برای تبلیغ یک برند لوازم آرایش صورت میگیرد.
- سفرهایی که برای کمک به صنعت توریسم در کشورها است.
- سفرهایی برای شرکت در کنفرانسها، مانند کنفرانس اینفلوئنسر مارکتینگ.
سفر به ناسا
یکی از سفرهای پر سر و صدای صدف بیوتی سفر به ناسا بود. ناسا برنامهای گذاشته بود تا برخی از اینفلوئنسرهای معروف را برای دیدن این سازمان و پروژه راهاندازی راکتهای جدید خود دعوت کند. صدف بیوتی هم اپلیکیشنی را که ناسا برای انتخاب اینفلوئنسرها در سایت خود قرار داده بود را پر کرد و از سمت این اداره برای این سفر توریستی انتخاب شد. او در این سفر با آزمایشگاههای مختلف ناسا و دانشمندان آن دیداری داشت و از این سفر هم ولاگی را تهیه کرد. این ولاگ در صفحه یوتوب او قرار دارد: https://youtu.be/vZAaNQ7T1PI
سایت فروش لوازم آرایش صدف بیوتی
همانطور که گفتیم، صدف بیوتی در حوزههای مختلفی فعالیت میکند. اما او سایتی برای فروش لوازم آرایشی ندارد و این خبر نادرستی است که در بعضی منابع موجود است. صدف بیوتی برند آرایشی به نام خود ندارد و فقط با یکی از برندهای آرایشی به نام «Sigma» در زمینه براش آرایشی همکاری کرده است. نتیجه این همکاری یک ست براش آرایشی به نام صدف بیوتی است که درصدی از فروش آن به صدف میرسد.
شکلگیری صدف بیوتی
پیج صدف بیوتی چگونه ساخته شد؟
صدف پس از فارغالتحصیلی در دانشگاه، تصمیم گرفت بیشتر به حوزه میکاپ ورود کند. او قصد داشت تا در این زمینه ویدئوهای آموزشی بسازد و در فضای مجازی منتشر کند. صدف برای برند لانکوم کار آرایشی انجام میداد. به این صورت که در فروشگاهی که محصولات این برند را میفروختند حضور داشت و برای مشتریان این برند آرایش انجام میداد.
صدف شخصی را به عنوان مدل انتخاب کرد، او را آرایش کرد و ویدئوی آرایش را برای یکی از دوستانش فرستاد. پس از آن، تصمیم گرفت این ویدئو را در فضای مجازی منتشر کند. اولین ویدئوی او مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. این سبب شد تا صدف به این کار ادامه دهد. نتیجه این شد که پیج اینستاگرام صدف بیوتی در اردبیهشت 1394 ساخته شد. اما تولیدمحتوای تخصصی و منظم آن از مرداد 1395 شروع شد. یکی از عوامل پیشرفت صدف بیوتی و جذب مخاطبان، لحن ساده و صمیمی او در ویدئوهایش است. همچنین رابطه خوبی که با طرفدارانش دارد هم یکی دیگر از عوامل جذابیت این بیوتی بلاگر است. او با درنظرگرفتن سلیقههای گوناگون فالوئرهایش به آموزش و معرفی برندهای متفاوت میپردازد.
چرا «صدف بیوتی»؟
صدف برای انتخاب نام پیج از فالوئرهای خود نظرسنجی کرد. او میگوید که نام «صدف بیوتی» پیشنهاد یکی از فالوئرهایش بوده است.
صدف بیوتی فالوئرهای خود را در ابتدا «صدف بیوتیون» صدا میزده که بعدها متوجه شد که به نظرش اسم جالبی نبوده است. بخاطر همین، به پیشنهاد یکی از فالوئرهایش نام «بچه بیوتی» را به طرفداران خود داد. لقب «مامان بیوتی» یا «ننه بیوتی» را هم برخی از دنبالکنندگان به او داده بودند.
فعالیت پیج اینستاگرام صدف بیوتی
صدف بیوتی معمولا هر یک روز یا دو روز در پیج خود ویدئوی آموزشی و تبلیغاتی آپلود میکند. او در کنار آرایش کردن، به نحوه مراقبت از پوست و ماسکهای پوستی هم میپردازد. از برندهایی که این بیوتی بلاگر در اینستاگرام تبلیغ میکند میتوان به وان سایز (one size)، برند ایرانی ورونیک (Veronique) و اولاهنریکسن (Olehenriksen) که صدف بیوتی به تازگی کرم آبرسان و مرطوبکننده آن را تبلیغ کرد، اشاره نمود.
صدف بیوتی برخی ویدئوهای خود را با زیرنویس انگلیسی هم منتشر میکند تا مخاطبان خارجیزبان هم آن را ببینند. صدف بیوتی علاوه بر تبلیغ برندهای آرایشی و تولید محتوای مربوط به سفر، با یک برند لباس آمریکایی به نا «Shein» هم به عنوان مدل همکاری میکند. این برند به تازگی لاین محصولات آرایشی و بهداشتی خود را هم راه انداخته است. صدف در ویدیوهای خود از لوازم آرایش Shein هم استفاده میکند.
پیج یوتوب صدف بیوتی
صدف بیوتی در یوتوب هم فعالیت میکند. او ویدئوهای آموزشی و تبلیغاتی خود را در یوتوب به اشتراک میگذارد. صدف در این شبکه اجتماعی صدویازده هزار نفر فالوئر دارد. فعالیتهای این بیوتی بلاگر در یوتوب هم مانند اینستاگرام است. او به صورت منظم و هر چند روز یکبار ویدئوی جدید آپلود میکند.
صدف بیوتی به مناسبت 100کا شدن در یوتوب، یک لوح یادگاری از سمت این کمپانی دریافت کرد. البته این لوح را خود یوتوب شخصا ارسال نمیکند بلکه هر یوتوبری که 100 کا فالوئر دارد میتواند به این کمپانی درخواست دهد تا این لوح را برایش بفرستند.
بررسی ویدئوهای آموزش آرایش صدف بیوتی
ویدئوهای آموزش آرایش صدف بیوتی علاوه بر آموزشی بودن، تبلیغاتی هم هستند. او در هر ویدئو برند لوازم آرایشی استفاده شده را معرفی میکند.
نکته بارز ویدئوهای آموزشی صدف بیوتی این است که او به سلیقه و نظرهای فالوئرهای خود بسیار توجه میکند و تقریبا همه نوع سلیقهای را در تبلیغ برندها و یاد دادن خودآرایی در نظر میگیرد. صدف به سادگی و با لحن گرم و صمیمی در این ویدئوها آموزش میدهد. برندهای آرایشی ایرانی که شاید در داخل کشور توجه کمتری به آنها میشود، در ویدئوهای صدف بیوتی به چشم میخورند که این یک نکته مثبت است.
صدف بیوتی در ویدئوهای خود آرایشهایی را آموزش میدهد که بیشتر کاربرد استفاده روزانه دارند؛ به خصوص در ایران. او آرایش کردن برای مراسمهای مختلف را هم به فالوئرها یاد میدهد. از آنجایی که مراقبت پوستی یکی از مهمترین بخشهای آرایش است، به این موضوع هم میپردازد و ماسکها و کرمهای مختلفی را در این راستا معرفی میکند.
صدف در حوزه گریم هم فعالیت میکند ولی نه به اندازه آرایشهای معمولی. او در یکی از ویدئوها، گریم هالووین خود را آموزش داد. هالووین تعطیلاتی است که هر سال در ۳۱ اکتبر جشن گرفته میشود. این جشن ریشه در جشنواره باستانی سلتیک موسوم به «سواین» (Samhain) دارد؛ زمانی که مردم برای دفع ارواح، آتش بزرگی در فضای باز روشن میکردند و لباسهای خاصی میپوشیدند.
ملیحه بیاتی چه کسی بود؟
شخصی در یکی از شهرهای ایران که آرایشگاهی داشت عکسی از صدف بیوتی را در پیج خود گذاشته بود. این شخص برای این عکس نوشته بود: «میکاپ ملیحه جون، مشتری عزیزمون برای تولدشون». صدف بیوتی هم این که ماجرا را فهمید این پست را در اینستاگرام خود برای شوخی و طنز منتشر کرد.
افتخارات صدف بیوتی
هرچقدر زمان میگذشت تعداد فالوئرهای صدف بیوتی افزایش پیدا میکرد. به همین دلیل، بسیاری از برندهای معروف با او همکاری کردند. از میان برندهای معروفی که صدف با آنها همکاری داشته، برند میکاپ لیدی گاگا، هالزی و برند مشهور سیگما بیوتی بوده است.
او همچنین زمانی که در آمریکا مشغول تحصیل بوده، به طور پارهوقت در برند مشهور لانکوم هم فعالیت میکرده. برند لانکوم یک برند فرانسوی در زمینه محصولات آرایشی است که عطرهای آن بسیار معروف هستند.
نام او را در سایتهای خارجی نیز میبینیم. خبرهای مربوط به او به عنوان یکی از بیوتی بلاگرهای مشهور ایرانی در سایتهای غیر فارسی زبان هم دیده میشود.
صدف بیوتی یکی از میهمانان برنامه چندشنبه با سینا بود. او در این برنامه مدعی شد که مجله فوربز (Forbes) و وگ (vogue) او را از برترین اینفلوئنسرهای آرایشی معرفی کردهاند. البته این ادعا درست بود که در تصویر زیر نیز آن را میبینید.
او در این برنامه از حضور خود در بیوتی کان آمریکا هم خبر داد. صدف در بیوتی کان که بزرگترین ایونت آرایشی آمریکا است، لوری هاروی (Lori Harvey) دختر استیو هاروی (Steve Harvey) را آرایش کرد. استیو هاروی هنرپیشه، نویسنده و تهیه کننده تلویزیونی اهل ایالات متحده آمریکا است. او در ایران هم شناخته شده است.
هاروی از نویسندگان کتابهای انگیزشی است. کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» از او در ایران منتشر شده که طرفداران خود را دارد.
حاشیههای صدف بیوتی
ادعای دریافت جایزه اینفلوئنسر در جشنواره کن 2021
یکی از حاشیههای صدف بیوتی مربوط به مراسم ویبا (WIBA) است. این مراسم در طی برگزاری فستیوال کن در فرانسه برگزار میشود و ارتباطی با جشنواره فیلم کن ندارد. جشنواره کن فستیوالی است که مربوط به رویدادهای سینمایی میشود. ولی مراسم ویبا، رویدادی است که شرکت در آن شرایط خاص خود را دارد. بلاگرهایی که بالای 100 هزار فالوور دارند، میتوانند در سایت این کمپانی ثبت نام کرده و با پرداخت مبلغی مشخص در ایونتی که برگزار میشود شرکت کنند. در این ایونت، به آنها یک تندیس به عنوان یادگاری داده میشود.
پاسخ نوشین زرگری
صدف در این مراسم شرکت کرد. او پس از حضور در این ایونت از دریافت جایزه اینفلوئنسر برتر از جشنواره کن 2021 خبر داد. این خبر واکنشهای زیادی را برانگیخت. نوشین زرگری، روزنامهنگار، از جمله کسانی بود که در رابطه با ادعای صدف بیوتی در اینستاگرام خود نوشت:
نوشین زرگری
مراسم «ویبا» که صرفا در شهر کن فرانسه همزمان با فستیوال فیلم کن برگزار میشود، ربطی به فستیوال فیلم کن ندارد و این طور که این بلاگر به فالوئرهایش القا کرده که «برنده شدم» و نه «برنده شدیم» هم دغلکاری و بازی با کلمات در راستای القای اول شدن به دنبالکنندههاست. امسال این ایونت پولی در لابی هتل مارتینز برگزار شد و در ویدئوهای منتشر شده از این مراسم مشخص است که حداقل به ده بلاگر این تندیس داده شده است. «ویبا اوارد» را در گوگل سرچ کنید تا اگر شک و شبههای هم مانده برطرف شود، تا دروغ و دونگ هر مشاطهگری را باور نکنید تا سال بعد با یک مجسمه حلبی عکس نگیرد و بگوید اینجانب «اسکار بردم» و در گلدن گلوب پیشنهاداتی به بنده داده شد.
پاسخ مهدی رستمپور
مهدی رستمپور، نویسنده و روزنامهنگار نیز به این ادعای صدف بیوتی واکنش نشان داد. او در اینستاگرام نوشت:
جشنواره کن رویداد سینماییه. مطلقا ارتباطی به دورهمی شاخهای مجازی نداره. همونطور که گواهینامه نوبل آزمندیان ربطی به آکادمی نوبل نداره. یا تندیس شوالیه فتحالله زاده که ارتباطی به نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه نداشت. این مراسم، دعوتی نیست. بلکه ثبتنامیه. در مرحله اول، تعداد فالوئرت رو مینویسی بعدش زمینه فعالیت رو انتخاب میکنی و مرحله آخر 50 یورو میپردازی برای تایید ثبت نام. عطش دیده شدن، خودنمایی روی صحنه، نمایش لباس و عکس گرفتن، خصلت یکسان شاخهای مجازیه ایرادی نداره، اما اسمش WIBA نه کن.
مهدی رستمپور
واکنشها به چالش صدف بیوتی
یکی دیگر از حاشیههایی که سر و صدای زیادی در میان کاربران ایجاد کرد، بحث چالشی بود که صدف بیوتی در اینستاگرام خود معرفی و از فالوئرهای خود خواست تا آن را انجام دهند. چالشی که صدف مطرح کرد این بود که مخاطبان با داستانسرایی و دروغپردازی، به شکلی نامحسوس از اهالی خانه فیلم بگیرند و برایش بفرستند. این ویدئوها واکنشهای زیادی را در پی داشت که صرفا متوجه صدف بیوتی نبود بلکه جامعه مردسالار ایران را بیشتر نشان داد.
یکی از کاربران توییتر درمورد این چالش نوشت:
صدف بیوتی یه چالش گذاشته که رفتم دیدم. از هرطرف خوندم و دیدم و حالم بد شد! خودش چالش گذاشت و خودشم تهش یادش رفت چالش چی بود و بدبختی و حقارت زنای ایرانی رو کرد توی چشمشون. تو چشم کسایی که فقط میخواستن بخندن…
ما زنای ایرانی از هر طرف تو سرمون خورده دیگه چیو به رخ میکشی؟
ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی
حاشیههای صدف بیوتی کم نیست. هرچند که او به عنوان یک بیوتی بلاگر فعالیت میکند اما در مورد مسائل دیگری مانند سقوط هواپیمای اوکراینی، اعتراضات آبان 98 و دیگر مشکلات داخلی ایران حرف زده است. چیزی که درمورد رفتارها و صحبتهای صدف بیوتی مورد توجه قرار میگیرد، اظهارنظرهای متناقض است. یک روز میگوید کار من در زمینه آرایشی است و وظیفهای ندارم درمورد مسائل مردم ایران حرفی بزنم و فردای آن روز درمورد مشکلات داخلی کشور نظر میدهد. یکی از این اظهارنظرهای نابهجا به سقوط هواپیمای اوکراینی مربوط میشود که صدف در واکنش به دیدن ویدئوهای ارسال شده مردم که سقوط هواپیما را نشان میداد، نوشت:
چه دلیلی داره یکی سر صبح، وقتی هنوز هوا تاریکه یه کاره وایسه از آسمون فیلم بگیره؟ بعد خیلی خیلی اتفاقی همون موقع یه هواپیما هم بترکه؟
او در سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی و مرگ 176 نفر در این حادثه، باز هم در واکنش به این موضوع نوشت:
«هنوز هم جواب این سوالمو نگرفتم که چرا یه نفر باید تو یه منطقه نظامی ساعت 6 صبح الکی از آسمون تاریک فیلم بگیره و بذاره؟»
اما این همه ماجرا نبود. صدف بیوتی بعد از آنکه ادعا کرد سقوط هواپیمای اوکراینی دروغ و داستان پردازی است، قبل از دومین سالگرد سقوط هواپیما در استوری اینستاگرام خود شمع فوت کرد و وانمود کرد که عزادار است.
صدف بیوتی در برنامه سینا ولیالله
سینا ولیالله، مجری ایرانی در شبکه ام بی سی پرشیا (MBC Persia) برنامه «چندشنبه» را اجرا میکند. او در این برنامه با افراد مشهور ایرانی گپوگفت میکند.
مهمان یکی از شبهای برنامه، صدف بیوتی بود. ولیالله در این برنامه توضیحاتی در مورد حاشیه مراسم ویبا از صدف بیوتی خواست. هرچند که صدف بیوتی درحال به حاشیه بردن موضوع اصلی بود، ولی در پایان مجری ایرانی با کنایه به او گفت: «باشه منم قانع شدم!»
صدف بیوتی در این برنامه به صراحت ذکر کرد که از بچگی عاشق معروف شدن بوده است. برایش فرقی نداشت که چگونه معروف شود، فقط شهرت را دوست داشت و هنوز هم دارد. شاید یکی از دلایل حواشی زیاد او هم همین است. اینکه بابت هر موضوعی اظهار نظر کند تا مردم نسبت به آن واکنش نشان دهند.
یکی از دلایل اسم در کردن او در میان ایرانیان به دلیل حواشی بی حد و مرزی است که میسازد. او حتی در برنامه چندشنبه هم مدام در حال تعریف کار خود بود.
هرچند که صدف بیوتی از راههای مختلفی توانسته مشهور شود، ولی میل عجیب او برای رسیدن به شهرت آن هم از هر راهی، مسئلهای است که درمورد هواپیمای اوکراینی واکنشهای زیادی را به همراه داشت.
حتی سینا ولیالله هم که او را در برنامه خود دعوت کرده بود به حرفهای صدف بیوتی واکنش نشان داد.
درگیری سینا ولیالله با صدف بیوتی
سینا ولیالله، مجری و دوبلور ساکن بریتانیا هم نسبت به حرفها و رفتارهای این بیوتی بلاگر واکنش نشان داد و در توییتر خود نوشت:
شاید باور نکنین ولی امروز توی اینستاگرام لابهلای ضجه و زاری خانواده قربانیان هواپیما، بیشرف مزدوری رو دیدم که به تمسخر جلوی دوربین شمع خاموش میکرد…
او در اینستاگرام هم نوشت:
من با کسی دشمنی ندارم، نقد اما دارم؛ چون دلیل کارهایی مثل شمع خاموش کردن در روزهایی که همهجا صحبت از شمع روشن کردن برای یادبود قربانیان میشه فقط دو دلیل میتونه داشته باشه؛ یا با نیت آزار و طعنه بوده یا با نیت اینگیجمنت و دیده شدن پست و تبلیغ. دومی محتملتره چون برای یک برند خارجی اهمیتی نداره که زیر پست تبلیغش هزاران فحش باشه یا قربون صدقه، اینگیجمنت مهمه و اینکه محصولشون در انتها کلی دیده شده که قطعا به نفعشونه.
به علاوه، در آینده هم پول و قراردادهای بیشتری برای تبلیغکننده به دنبال داره، یه فرمول قدیمی و کاربردی؛ حاشیه داغ درست کن تا دیده بشی! تهش هم اگر اوضاع وخیم شد یه عذرخواهی غائله رو میخوابونه که تازه اونم دوباره کلی به بیشتر دیده شدن کمک میکنه و خلاص تا پروژه بعدی. من البته مخالفتی با این روش ندارم، دمشون هم گرم که راهش رو بلدن و امیدوارم همیشه موفق باشن ولی در آینده حداقل حاشیه رو براساس داغ مردم عزادار نسازن، همین.
سینا ولیالله
واکنشها به سینا ولیالله
نکته جالبتر این است که پیش از این اتفاق، صدف و همسرش یکی از مهمانهای برنامه چندشنبه سینا ولیالله بودند. همین موضوع نیز سبب انتقاد برخی از مخاطبان از سینا ولیالله شد. کاربری در توییتر در این باره نوشت:
“وقتی فله مهمون دعوت میکنی و یه سری بیهنر دروغگو رو بزرگ میکنی و فالوئر براشون جمع میکنی … حالا تحویل بگیر.”
بعضی هم درمورد سکوت صدف نسبت به مسائل داخل اعتراض کردند که صدف بیوتی به جای پاسخ روشن دادن، بحث را به حاشیه برد. او در جواب یکی از مخاطبان که به او گفته بود بهتر است کمی هم درباره مردم ایران فکر کنی گفت: «اول دلیل اینکه از کسی تو فضای مجازی حمایت کردی رو پیدا کن بعد ببین با انتظاری که ازش داری جور درمیاد یا نه.»
صدف بیوتی درمورد طرح صیانت هم نظر داد!
واکنش بیوتی بلاگر ایرانی به طرح صیانت را هم نمیتوان نادیده گرفت. زمانی که مردم ایران درمورد طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی نگران بودند و همه چه چهرههای سرشناس و چه مردم عادی نسبت به آن واکنش نشان دادند، صدف بیوتی باز هم نظری داد که واکنش مخاطبان را در پی داشت:
اصلا نمیدونم این طرح اینترنت که میگن چجوری قراره اجرا شه و اینا ولی خیلی چیزا تو ایران ممنوعه و همه هم دارن مثل ماهواره و الکل. بعدم صاف تو این بی آبی خوزستان شلوغیها راهی به جز علم کردن یه چیز جدید پرت کردن حواسا نیست، اونم چیزی که مردم روش حساسن. تا تحلیل بعدی خدانگهدار.
طرح صیانت از فضای مجازی، طرحی است در راستای ملی کردن اینترنت و مسدود کردن شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام که اگر اجرا شود، کاربران دیگر به این شبکهها دسترسی نخواهند داشت.
واکنش کاربران فضای مجازی نسبت به حرفهای صدف بیوتی
واکنش برخی کاربران به اظهارات و رفتارهای صدف بیوتی را در ادامه میخوانید:
«بیشتر مردم از اضمحلال فرهنگ جامعه شکایت دارند، از خودتون پرسیدید علت کجاست؟ بله تا زمانی که الگوی افراد صدف بیوتی بیسواد و شوهر دلقکش و صبا صفریها باشند، نباید توقع دیگهای از این جامعه داشته باشیم.»
صدف بیوتی خیلی پیشتر از جریان هواپیما علیالخصوص وقتی شروع کرد به تبلیغ اون برند مزخرف SHEIN (که اینهمه نقض حقوق کارگریش زیر سواله) از چشمم افتاد. فقط یه سوال برام مطرحه؛ این آدم که انقدر لنگ فالووره و میدونه این موضوع چقدر برای مردم حساسه چرا باید بیاد عمدا شمع فوت کنه؟
شایعه درمورد عموی صدف بیوتی
همانطور که گفته شد، اطلاعاتی درمورد خانواده صدف بیوتی وجود ندارد. اما مدتها پیش درباره عموی او شایعهای در فضای مجازی منتشر شد. برخی میگفتند که عموی او مشاور وزیر بهداشت است. صدف بیوتی نسبت به این مطلب واکنش نشان داد و گفت که هرگز فردی را با این مشخصات نمیشناسد.
علاقه زیاد صدف بیوتی به دیده شدن
هرچند که صدف بیوتی این شایعه را رد کرد و بعدها مشخص شد که راست هم میگوید ولی خود او نظر مثبتی درمورد شایعه دارد. او گفته بود که از شایعهها خوشش میآید زیرا باعث بیشتر دیده شدن و مشهورتر شدن افراد میشود که این کاری با کلاس است!
آقازاده نیستم!
صدف بیوتی در واکنش دیگری نسبت به شایعه عمویش گفت که آقازاده نیست و هر گونه ارتباط با افراد سیاسی و دولتی را رد می کند.
محصولات آرایشی بهداشتی تبلیغ شده توسط صدف بیوتی
برند کالیستا (callista)
برند کالیستا از جمله برندهای مشهور آرایشی ایرانی است که کیفیت بسیار بالایی دارد. این برند از این جهت مناسب است که محصولات آن با توجه به جنس پوست ایرانی و ویژگیهای آب و هوایی ایران بهینه شده است. صدف بیوتی هم در یکی از ویدئوهای خود به تبلیغ این برند پرداخته است. او در این ویدئو با لوازم آرایش کالیستا از جمله رژگونه، خط چشم و سایه خود را آرایش میکند و کیفیت این محصولات را نشان میدهد. یکی از محصولات کالیستا که صدف بیوتی بعد از استفاده از آن به تعریف و تمجید آن پرداخت، خط چشم ماژیکی کالیستا مدل Line Express بود.
برند ویث یو (with you)
برند ویث یو یکی دیگر از برندهای محصولات بهداشتی ایرانی است. صدف بیوتی در اینستاگرام خود کرمهای دست این برند را تبلیغ کرده است. برند ایرانی ویث یو تست حیوانی و پارابن ندارد. صدف بیوتی سه مدل از کرمهای دست ویت یو را از همه بیشتر پسندید که یکی از آنها کرم دست ویت یو حاوی پئونی صورتی، شی باتر و آفتابگردان بود.
برند گوچی یکی از مشهورترین برندهای دنیا است. صدف بیوتی در صفحه اینستاگرام خود این برند را نیز تبلیغ کرده است. او در یکی از ویدئوهایش با لاکهایی از برند گوچی ناخنهای خود را میآراید.
برند لیدی گاگا (haus laboratories by Lady Gaga)
همانطور که از اسم این برند مشخص است، صاحب آن خواننده معروف آمریکایی یعنی لیدی گاگا است. صدف بیوتی با این برند هم همکاری داشته و مداد ابروی برند لیدی گاگا را در اینستاگرام خود تبلیغ کرده است.
برند eligoldgallery
برند الی گولد کالری برند ایرانی در حوزه جواهرات است. صدف بیوتی علاوه بر تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات اینچنینی را هم تبلیغ میکند. او در یکی از ویدئوهای آموزشی خودآرایی خود، جواهراتی را که برند الی گولد برای او فرستاده بود را به مخاطبان نشان داد.
برند وچه (voche)
برند وچه هم از برندهای مشهور ایرانی در زمینه محصولات پوستی و بهداشتی است. صدف بیوتی با این برند هم همکاری داشته و در اینستاگرام خود کرمهای دست و صورت برند وچه را تبلیغ کرده است.