با پیوستن Haven Studios به جمع استودیوهای فرست پارتی سونی، این تیم به اولین استودیوی کاندایی سونی تبدیل شدد.
استودیوی Haven ابتدا در اوایل 2021 با مدیریت جید ریموند، تهیهکننده باسابقه آثاری مثل سری Assassin’s Creed تأسیس شد. پیش از این اعلام شده بود که ریموند به همراه تیم خود در مونترال، مشغول ساخت یک IP جدید برای پلی استیشن 5 هستند. اکنون حدود یک سال پس از تأسیس، سونی رسما این استودیو را خریداری کرده است.
هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن تأیید کرده که بازی در دست ساخت Haven Studios «یک تجربه مولتی پلیر مدرن خواهد بود که گیمرها را از جهت مثبت و معناداری به همدیگر متصل خواهد کرد.» او همچنین در مورد این خرید گفته: «ما از همان ابتدا به چشمانداز و تبحر فنی Haven Studios برای ارائه چنین پروژه بلندپروازانهای اطمینان داشتیم و شدیدا مشتاق بودیم تا در سفر آنها برای ساخت یک IP جدید و اوریجینال برای پلی استیشن، سرمایهگذاری کنیم.»
بر خلاف استودیوهایی مانند اینسامنیاک گیمز و بلوپوینت گیمز که پیش از خریداری شدن سابقه درازمدتی در همکاری با سونی داشتند، استودیوی Haven هنوز هیچ عنوانی را منتشر نکرده است. هرمن هالست در صحبتهای خود با Gameindustry.biz در این مورد گفته که سونی شدیدا با بازی در دست ساخت Haven تحت تأثیر قرار گرفته و بسیاری از برنامههای این استودیو، از جمله برنامههای مربوط به زمانبندی، با سرعت فراتر از انتظار پیش رفته است.
جید ریموند نیز اعلام کرده که در سمت فعلی خود میماند و حالا میتواند با حمایت بیشتری بر روی خلق یک IP جدید، تمرکز کند. او این خرید را یک «نتیجه ایدهآل» دانسته و از آن همانند «آنچه که در رویاهای خود آرزو میکرده» توصیف کرده است. علاوه بر این، او اشاره کرده که به عنوان یک استودیوی فرست پارتی سونی، Haven Studios حالا فرصت همکاری با استودیوهایی نظیر ناتی داگ، گوریلا گیمز، مدیا مولکول و اینسامنیاک گیمز و همچنین یادگیری از آنها را خواهد داشت.
عنوان در دست ساخت استودیوی Haven تاکنون معرفی نشده و هنوز معلوم نیست که در چه زمانی میتوان انتظار رونمایی شدن آن را داشت. در نهایت، هرمن هالست بدون تأیید اهداف نهایی سونی در زمینه رشد، اعلام کرده که آنها «همیشه بهدنبال همکاری با بهترین استعدادهای این صنعت و کار کردن بر روی تازهترین و هیجانانگیزترین تجربههای ممکن خواهد بود.»