به گفته ماتیس دی یانگ، کارگردان Horizon Forbidden West، جلوگیری از کرانچ یکی از دلایل تأخیر خوردن بازی بوده است.
هفته گذشته انتظار طرفداران مجموعه هورایزن بهپایان رسید بالاخره شاهد عرضه بازی Horizon Forbidden West بودیم. سونی و پلی استیشن در سال 2022 شروع قدرتمندی را با این عنوان تجربه کردند، اما اگر اتفاقات به گونه دیگری رقم میخوردند، ممکن بود عنوان اکشن RPG استودیوی Guerrilla Games در پایان 2021 منتشر شود.
توسعهدهندگان ابتدا بازه زمانی تعطیلات 2021 را برای عرضه Horizon Forbidden West در نظر گرفته بودند، اما در نهایت بازی با چند ماه تأخیر وارد بازار شد که البته تحسین منتقدان و بازیکنان را بههمراه داشته است. حال کارگردان بازی در مصاحبهای با سایت هلندی NU اعلام کرده که بهلطف این تأخیر، جلوگیری از کرانچ و اضافهکاری ممکن شده است.
او در مورد اضافهکاری در گوریلا گیمز میگوید: «این اتفاق به ندرت در استودیوی ما رخ میدهد.ما کاملا از ضرر و زیانهای کرانچ آگاهیم، بنابراین در بسیاری از برنامهریزیهای خود این مسئله را در نظر میگیریم. برای مثال، در هنگام کریسمس به همه اطلاع دادیم که خبری از کار کردن نیست و همه میتوانند مرخصی دو هفتهای بگیرند. از آنجایی که شرکت تعطیل شده بود، شما نمیتوانستید برای کار کردن به آنجا بروید.
برخی افراد دوست دارند تا به کار کردن ادامه دهند، آنها لزوما بهدنبال تعطیلات کریسمس نیستند. ما اجازه اینکار را میدهیم و چیزی را متوقف نمیکنیم. اما از دید کمپانی، ما با انجام اینکار پیام روشن و واضحی را میرسانیم.»
دی یانگ در ادامه توضیحات خود گفت: «Forbidden West میتوانست در پایان سال گذشته منتشر شود، اما در این صورت ممکن بود که از روی اجبار اضافهکاری کنیم. همچنین افراد نیاز دارند تا استراحت کنند و مرخصی بگیرند، تا برای مثال همراه خانواده و دوستان خود باشند. این موضوع نیز در تصمیمگیری بابت تأخیر بازی و عرضه آن در تاریخ فعلی، تأثیرگذار بود.»
مسئله کرانچ و اضافهکاری کارمندان، مشکلی رایج در صنعت بازی بوده و عناوین AAA زیادی از The Last of Us Part 2 گرفته تا Red Dead Redemption 2 و Anthem، با آن دستوپنجه نرم کردهاند. بنابراین دیدن اینکه گوریلا گیمز برای جلوگیری از کرانچ قدمهای مثبتی را برداشته، مطمئنا امیدبخش و دلگرمکننده است.
بازی Horizon Forbidden West هماکنون برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس است.