مطالب آموزشی
3 سال پیش / خواندن دقیقه

به چه کسی می­گویند دایرکتر اینستاگرام؟ + درآمد دایرکتر

به چه کسی می­گویند دایرکتر اینستاگرام؟ + درآمد دایرکتر

چند روز پیش با کسی اتفاقی در مترو هم‌کلام شدم که به دنبال موقعیت شغلی برای دایرکتوری اینستاگرام بود. کمی که با او صحبت کردم، متوجه شدم اطلاعاتی در این زمینه ندارد و فکر می­‌کند ادمین پاسخ­گویی تنها وظیفه دارد که به دایرکت­‌های اینستاگرام جواب دهد! البته تا حدودی هم راست می‌گفت اما بنظرم قضیه به همین سادگی‌ها هم نیست!

برای دایرکتر شدن نیاز است مثل هر شغل دیگری مهارت‌­هایی داشته باشید، دایرکت ادمین را بشناسید و روانشناسی و جامعه‌شناسی بدانید، زیرا دایرکت تنها راه ارتباطی مستقیم با مخاطبان یک پیج است و مستقیماً روی آمار تعامل پیج تأثیرگذار خواهد بود. با این مقاله همراه باشید تا اگر شما هم به‌عنوان کارفرما یا کارجو، به دنبال استخدام ادمین پاسخگویی به دایرکت، بیشتر با آن آشنا شوید.

به چه کسی می­گویند دایرکتر اینستاگرام؟ + درآمد دایرکتر

به چه کسی می­‌گویند دایرکتر اینستاگرام؟

وقتی شما به قصد خرید وارد یک فروشگاه می­‌شوید، اگر فروشنده به استقبال شما بیاید، از شما در مورد کالای مورد نیازتان سوال بپرسد و در یک کلام شما را تحویل بگیرد، به احتمال 90% برای خرید دوباره به آن مغازه خواهید رفت، اما اگر همچنان سرش در موبایلش باشد و اگر سوالی بکنید، جوابتان را ندهد، یا بی‌توجه جواب دهد، مطمئناً کمی بهتان برمی­‌خورد.

فروشگاه مجازی هم به همین‌صورت است! شما باید ارتباط خود را با فالوورهای­تان حفظ کنید، البته به شیوه مجازی! فرقی هم نمی­‌کند پیج فروش محصول داشته باشید یا فقط روزمرگی‌­های­تان را به اشتراک می­‌گذارید. منظورم هم از شیوه مجازی، پاسخ­گویی کامنت، دایرکت، استوری‌­ها و… است.

حالا این قضیه برای کسانی که هنوز فالوور زیادی ندارند، آسان­تر خواهد بود و شاید خودشان بتوانند زمان کافی برای انجام این کار در نظر بگیرند، اما وقتی تعداد فالوورها از یک حدی گذشته باشد، کار سخت­‌تر می‌­شود و دیگر زمان کافی برای پاسخ­گویی به‌موقع را ندارید!

درواقع شما باید بدانید که فروش محصول، ارائه خدمات و… در دنیای مجازی، در گروِ جلبِ اعتماد افراد است که لازمه آن برقراری ارتباط با آنهاست! مهم­تر از آن، این است که شما باید این ارتباط را حفظ کنید. اینجاست که باید به دنبال استخدام پاسخ­گوی کامنت یا دایرکتر اینستا باشید.

استخدام ادمین دایرکت به این دلیل است که یک نفر در کنار جواب دادن به دایرکت­‌ها، به‌صورت منظم و با ارسال پیام‌ها و بنرهای تبلیغاتی به فالوورها، محصولات و خدمات یک کسب‌وکار را تبلیغ کند. این یعنی دایرکتر باید حوصله کافی برای پاسخ دادن به سوالات فالوورها در مورد خدمات، محصولات و… را داشته باشد و به‌صورت 24 ساعته در حال چک کردن پیام‌های دریافت‌شده باشد و پیغامی را بدون پاسخ نگذارد.

خب! تا اینجا شاید فکر کنید که اوکی، پس می‌شود به‌عنوان شغل دوم روی این مورد حساب کرد! بله، کاملاً درست است، خیلی از افراد به‌صورت پاره وقت این کار را می­‌کنند، اما بنظرم بهتر است زود قضاوت نکنید و سریع تصمیم نگیرید! ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتر از این شغل دستگیرتان شود.

به چه کسی می­گویند دایرکتر اینستاگرام؟ + درآمد دایرکتر

دایرکتر اینستاگرام چه خصوصیت‌هایی باید داشته باشد؟

دقت کردید که پشت ویترین مغازه‌­ها معمولاً آگهی‌­هایی هست که نوشته: «به یک فروشنده با روابط عمومی بالا نیازمندیم:»، دایرکتر اینستاگرام هم باید روابط عمومی بالایی داشته باشد و خیلی خوب بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند، چرا؟

فرض کنید برای خرید به یک پیج دایرکت می­‌دهید، انتظار چه نوع برخوردی را دارید؟ قبول دارید که نوع برخورد کسی که پاسخ شما را می­‌دهد، خیلی در میزان اعتماد شما موثر است؟

بنده خودم به‌عنوان یک خریدار، اصلاً دوست ندارم فرض کنم که با یک ربات در حال صحبت کردن هستم! پس باید کاری کنید که مخاطب احساس مهم بودن کند و تصور نکند که با یک نوار ضبط‌شده طرف است. به مثال­های زیر دقت کنید:

+ سلام وقتتون بخیر، می­تونم قیمت این محصول رو بدونم؟

_ سلام، 200

یا

+ سلام وقتتون بخیر، می­تونم قیمت این محصول رو بدونم؟

_ سلام، خیلی ممنونم، وقت شما هم بخیر، 200 هزار تومان، البته قابل شما رو نداره.

 

حالا خودتان قضاوت کنید، کدام به شما حس بهتری می­‌دهد؟ اگر تخصصی بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، استخدام دایرکتر تنها باید با این هدف باشد که به صورت مجزا، برای کاربران وقت بگذارد و به سوالات­شان پاسخ دهد؛ چه بهتر که این وسط، مخاطب را به خرید هم تشویق کند.

به طور خلاصه، باید بگوییم که وظیفه اصلی دایرکتر یا ادمین پاسخ­گویی دایرکت، این است که با برقراری ارتباط با مخاطبان، آن‌ها را برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات یک کسب­‌و­کار تشویق کند و مشتریان آن کسب‌­وکار را افزایش بدهد.

علاوه‌بر این مورد، بهتر است کمی تا قسمتی هم به قواعد نگارش فارسی مسلط باشید و در کنار آن، امکانات و ویژگی­‌های اینستاگرام را هم بدانید تا به بهترین نحو، وظیفه­‌تان را انجام بدهید. به‌طور کلی خصوصیات یک دایرکتر اینستاگرام به موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • ایده‌­پرداز، نوآور و خلاق باشد،
  • صبور باشد، حوصله و زمان کافی صرف کارش بکند،
  • نویسنده خوبی باشد،
  • منظم، دقیق و با برنامه‌­ریزی کار کند،
  • مسئولیت­‌پذیر باشد و کارها را پشت گوش نیندازد،
  • تایپیست ماهری باشد تا در کمترین زمان، حجم زیادی از دایرکت‌­ها را پاسخ دهد،
  • به کار کردن با دیگر شبکه‌­های اجتماعی مثل تلگرام هم مسلط باشد،
  • و…

حتی اگر شما وظیفه‌تان پاسخگویی به دایرکت اینستاگرام باشد، باید مهارت این کار را بلد باشید و آموزش‌های لازم را ببینید. بهترین راه برای ادمین شدن این است که در یک دوره آموزشی شرکت کنید و از طریق همان دوره وارد بازار کار شوید.

به چه کسی می­گویند دایرکتر اینستاگرام؟ + درآمد دایرکتر

ادمین پاسخگویی دایرکت درآمد خوبی دارد؟

درآمد دایرکتر اینستاگرام کاملاً بستگی به انتظارات کارفرما دارد. اگر کارفرما از شما بخواهد ادمین پاسخ­گوی کامنت­ باشید، پست و استوری تبلیغاتی منتشر کنید و… قطعاً هزینه بیشتری هم باید پرداخت کند. اینکه خیلی از کارفرماها به دنبال استخدام دایرکتر اینستاگرام با کمترین هزینه هستند، کاملاً بی ­انصافی است. درست است که اکثر دایرکترها به‌صورت دورکاری کار می­‌کنند، اما  هر کسب­وکاری قوانین مربوط به خودش را دارد! اگر نظر من را بپرسید، دایرکتر زمان زیادی را باید صرف کارش کند تا به نتیجه برسد، پس باید درآمد خوبی هم داشته باشد.

با این حال هستند شرکت‌­هایی که شرط و شروط خاصی را برای پرداخت حقوق دایرکتر می­‌گذارند، مثلا اینکه از شما اسکرین­شات تمام پیام­‌ها یا بنرهای تبلیغاتی که ارسال کرده‌­اید را می‌خواهند و یا حتی بعضی شرکت‌­ها می­‌گویند تنها درصورتی حقوق به شما تعلق می­‌گیرد که پیام­‌های ارسال شده، توسط مخاطب دیده شده باشد یا به اصطلاح seen بخورد.

به چه کسی می­گویند دایرکتر اینستاگرام؟ + درآمد دایرکتر

استخدام ادمین پاسخگویی دایرکت اینستاگرام

اگر تا اینجای مقاله پیش آمدید و به‌دنبال استخدام دایرکتر هستید و یا می­‌خواهید دایرکتر شوید، بهتر است به سراغ پلتفرم­های آنلاین بروید که برای به اشتراک گذاشتن نمونه کارهای دایرکترها، ادمین­‌ها و… درست شده‌اند. چرا؟ زیرا این پلتفرم‌ها بستری را فراهم کرده‌اند که هم کارجو نمونه کارهای خود را به اشتراک می­‌گذارد و هم کارفرما از نزدیک به مهارت‌­های او پی می­‌برد و راحت­‌تر شخص موردنظرش را انتخاب می­‌کند.

برای دایرکتر شدن مثل هر کار دیگری، باید مهارت­های اولیه برای ورود به بازار کار را بدانید، در این صورت است که هم حقوق بیشتری دریافت می­کنید و هم می­توانید به‌عنوان شغل دوم روی آن حساب کنید. فقط کافیست یادگیری را اولویت روزانه‌تان بگذارید و در صورت لزوم از افراد متخصص و مارکترها که رفتار مشتری را می‌شناسند کمک بگیرید.

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع