RATA
یک سال پیش / خواندن دقیقه

3 نکته اساسی در طراحی حرفه ای لوگو

طراحی حرفه ای لوگو نه تنها به شناسایی بیشتر کسب و کار شما کمک می کند، بلکه اعتبار مشتریان احتمالی را نیز ایجاد می کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه دنبال کردن این 3 نکته در حین طراحی حرفه ای لوگو با هم ترکیب می شوند تا تجربه ای بصری ارائه دهند که کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند. به سادگی و با رعایت همین نکات، می توانید یک لوگو تصویری حرفه ای طراحی کنید.

  • ایجاد طیف رنگی جذاب

انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی شما یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند طراحی لوگو است و ممکن است تاثیر بیشتری از آنچه تصور می کنید بر کسب و کار شما داشته باشد. در صورت استفاده صحیح از رنگ ها، شرکت شما در یک نور مثبت و حرفه ای قرار می گیرد و در عین حال ارزش های اصلی شما را تقویت می شود. هنگامی که رنگ ها به اشتباه استفاده می شوند، مانند قرار دادن کلمات تیره روی پس زمینه های تیره یا صرفا داشتن رنگ های زیاد، باعث سردرگمی مشتریان می شوند. شما می خواهید رنگ هایی مترادف و هماهنگ با نام تجاری خود پیدا کنید تا کسب و کار شما را برای مشتریان تداعی کنند. برخی از نکات مهم که می توانید رعایت کنید:

  • یک لوگوی عالی در هر رنگی زیبا به نظر می رسد: تک رنگ، سیاه و سفید، یا در رنگ ها و تن های ترکیبی.
  • رنگ های لوگو را به سه یا کمتر محدود کنید. هر چه ساده تر، بهتر.
  • از روانشناسی رنگ ها برای پیدا کردن رنگ های مناسب برای افزایش خاطره انگیز بودن کسب و کار خود استفاده کنید.


  • انتخاب فونت مناسب

همراه با رنگ، سبک فونت برای انتقال برند شما به مشتریان حیاتی است. فونت باید نشان دهنده برند شما و مکمل رنگ ها باشد. فونت ‌ها فضا را برای خلاق بودن باز نگه می دارند. فونت ها به هر شکل و حالتی مورد استفاده قرار گیرد، در شناساندن شخصیت برند شما به مصرف کنندگان کمک می کنند. شما می توانید طراحی یک فونت سفارشی، منحصر به فرد برای کسب و کار خود را در نظر بگیرید. فونت های سفارشی متمایز شدن شما از رقبا را تضمین می کنند و با حروف منحصر به فرد، فرصت شناخت برند را افزایش می دهید. این سه نکته فونت را در ذهن داشته باشید:

  • استفاده از فونت های سخت خوان " اشتباه" است. اگر مردم نتوانند کلمات را ببینند، نمی توانند برند شما را بشناسند.
  • یک فونت برای ثبات ایده آل است. استفاده از بیش از دو نوع فونت، باعث ایجاد سردرگمی می شود.
  • اطمینان حاصل کنید که فونت در اندازه ها و فرمت های مختلف خوانا باشد.


  • جلب توجهات با طراحی گرافیک

در مورد تمام مکان های احتمالی که لوگوی شما ممکن است استفاده شود، فکر کنید. لوگوهای طراحی شده حرفه ای در همه برنامه ها کار می کنند: وب سایت ها، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی چاپی، و غیره. داشتن گرافیک مرتبط به مردم کمک می کند تا بفهمند کسب و کار شما چه چیزی ارائه می دهد و به مصرف کننده اعتماد می کند. علاوه بر این، تصاویر چشم نواز باعث افزایش حافظه می شوند. این نکات کمک می کند تا مطمئن شوید که لوگوی شما در هر رسانه ای خوب به نظر می رسد:

  • یک لوگوی حرفه ای و قوی هیچ تاریخ انقضایی ندارد! لوگوهای حرفه ای برابر مرور زمان مقاوم هستند.
  • برای اندازه‌ ها، محصولات و پلتفرم ‌های مختلف مقیاس ‌پذیر است.
  • طراحی گرافیک حرفه ای، نوعی کلیپ آرت نیست که به صورت آنلاین پیدا کنید. بنابراین در طراحی باید زمان لازم گذاشته شود.

طراحی لوگو تصویری بخشی ضروری از لوگوی شماست. حتی اگر شما یک طراح حرفه ای نیستید، الان یک قدم به دستیابی به لوگویی که مقیاس پذیر، قابل تشخیص و به یاد ماندنی باشد نزدیک شده اید. برای طراحی حرفه ای لوگو به کمک نیاز دارید؟ طراحان باذوق استودیو نهان می توانند به شما کمک کنند. برای دیدن نمونه کارهای طراحان ما به سایت استودیو نهان مراجعه فرمایید.

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع