جهان امروزی چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی، به شدت رقابتی شده است. شما باید راهی برای جلب توجه، متمایز شدن، اطلاع رسانی سریع به مردم در مورد کسب و کار یا شخص خود پیدا کنید تا خود را در حافظه آنها حفظ کنید. این کاری است که برندسازی باید برای شما انجام دهد. و طراحی لوگو حرفه ای در هسته هویت موثر برند نهفته است.
یکی از خدماتی که در نهان استودیو به شما ارائه می دهیم، طراحی انواع لوگو تایپ، لوگو تصویری، لوگو ترکیبی و ... می باشد. بنابراین در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی هایی که برای ایجاد یک لوگو حرفه ای حیاتی هستند، بپردازیم. با تسلط بر این ویژگی ها، طراحی لوگوی شما در مسیر سریع موفقیت قرار خواهد گرفت!
- قابل شناسایی
اول از همه، لوگوی شما باید به راحتی با برند شما شناسایی شود. باید به وضوح ارزش ها و خدمات کسب و کار شما را منعکس کند. در مورد رنگ و تایپوگرافی و اینکه این دو به چه صورت به طراحی هویت خاص می دهند، فکر کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت ساختمانی هستید، احتمالا نمی خواهید از رنگ صورتی در لوگوی خود استفاده کنید. اگر طراحی لوگوی شما شامل یک تصویر یا طراحی است، مطمئن شوید که با کسب و کار یا برند شما، مرتبط باشد.
- خوانایی
بدون توجه به اندازه یا پلتفرم، مطمئن شوید که مردم می توانند لوگوی شما را بخوانند! حالا ممکن است فکر کنید، آیا این یک امر محرز نیست؟ شما اینطور فکر می کنید، اما می تواند بسیار دشوارتر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد. به خصوص در مورد شرکت هایی که نام طولانی تری دارند، با تغییر اندازه، خوانایی آن از بین می رود. تایپوگرافی خود را با دقت انتخاب کنید. این برای تصویرسازی نیز صدق می کند. اگر طراحی لوگوی شما دارای تصویری باشد که تشخیص آن دشوار است، مخاطبان شما را گیج می کند. بهترین توصیه ما، آن را ساده نگه دارید!
- سادگی
از به کار بردن کلمات زیاد، رنگ های زیاد و تصاویری که منطقی نیستند دوری کنید. برخی از بهترین لوگوها فقط یک کلمه یا یک تصویر دارند. آرم خود را مرتب و ساده نگه دارید. هرچه عناصر بیشتری به لوگو اضافه کنید، خوانایی آن بیشتر از دست می رود. اگر لوگوی شما دارای متن یا رنگ زیادی باشد، در اندازه کوچک قابل خواندن نخواهد بود. با این حال، همچنان می خواهید آن را به اندازه کافی سفارشی کنید تا به راحتی کسب و کار خود را شناسایی کنید. یک خط باریک بین سادگی و منحصر به فرد وجود دارد. طراحی های لوگوی خوب دارای تعادلی ایده آل بین این دو ویژگی، هستند.
- منحصر بفرد
سادگی مهم است، اما منحصر به فرد بودن نیز مهم است! باید از خود بپرسید آیا مردم آن را به خاطر خواهند آورد؟ وقتی کسی لوگوی شما را می بیند، می خواهید به کسب و کار شما فکر کند. به شکل، رنگ و تایپوگرافی فکر کنید و سازگار باشید. رنگ های مختلف می توانند احساسات یا ارزش های متفاوتی را منعکس کنند. طراحان ماهر به صورت استراتژیک رنگ های خاصی را بر اساس آنچه شرکت می خواهد به تصویر بکشد، انتخاب می کنند. سعی نکنید یک لوگوی موجود را تکرار کنید! برخی از لوگوها احتمالا کمی شبیه به هم هستند، اما اگر مراقب نباشید، مردم ممکن است لوگوی شما را با یک برند متفاوت اشتباه بگیرند.
- سازگار
آخرین ویژگی که اهمیت بالایی نیز دارد، سازگاری است. با پیشرفت روزافزون فناوری، باید مطمئن شوید که لوگوی شما می تواند روی پلتفرم های مختلف کار کند. به عنوان مثال وب سایت ها، تلفن های هوشمند، شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، کارت ویزیت و سربرگ. لوگوی شما باید در وب و رسانه های چاپی و همچنین بزرگ یا کوچک خوب به نظر برسد. طراحی های لوگوی خوب بدون از دست دادن هویت خود، بر روی پلتفرم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
همه این جنبه ها یک طراحی لوگو تایپ خوب را تشکیل می دهند. با این حال، شما باید مراقب باشید که همه آنها را بدون فدا کردن یکی برای دیگری ترکیب کنید. اگر به دنبال طراحی حرفه ای لوگو هستید، با طراحان نهان استودیو تماس بگیرید!