RATA
یک سال پیش / خواندن دقیقه

راهکار های نوین مدیریت در سازمان های فروش محور

خیلی خوب یادم هست که وقتی خیلی کوچک تر بودم، پدر حسابدارم، همیشه کوهی از دفاتر روزنامه، فاکتور ها، پول های نقد را به روش می کشید. وقتی زمان گزارش های فصلی می رسید، تمام فضای اتاق پذیرایی پر بود از دفاتر روزنامه، کل، ترازنامه و ... مربوط به حسابداری و پدرم با یک ماشین حساب از این جدول کاغذی به سمت جدولی دیگر می رفت. کم کم تعداد دفتر ها کمتر شد، شانه شکل گرفته بابا از حمل تعداد زیادی دفتر سنگین، حالا سبک تر شده بود. همه این ها به علت ورود نرم افزار های حسابداری به ددنیای مدیریت بود. بابا با ذوق از امکانات نرم افزار می گفت و گاهی هم انتقاد های سنگینی داشت.

چند سال بعد گله اش از این بود که این نرم افزار ها، حسابدار ها را تنبل کرده، از این که این صفحات برنامه نویسی شده فرق متخصص و اپراتور نرم افزار را نمی فهمند؛ حتی پدرم به بعضی کسب و کار ها پیشنهاد می کرد که نرم افزار برای شما مناسب نیست. سالها گذشت، دنیای به روز نرم افزار حسابداری نیاز داشت و پدرم به عنوان نماینده ای از جامعه حسابداران سنتی خود را با دنیای ماشینی حسابداری وقف داد.

امروز من به عنوان علاقه مند به مدیریت، همین کشمکش را بین مدیران فروش و نرم افزار های مدیریت روابط با مشتریان می بینم. مدیران سنتی فروش تصور می کنند شناخت بازار کافی است و علاقه مند هستند کلیه سیستم های فروش، فروشندگان،داده های حجیم، کمپین های بازاریابی، مشتریان بالقوه و ... را به روش سنتی یا نیمه سنتی مدیریت کنند. اما جهان مدرن حالا برای مدیریت فروش، CRM ها را معرفی کرده است و تمام کمپانی ها بزرگ و کوچک در فیلد های کاری متفاوت از انواع مختلف سیستم های Customer Relationship Management یا همان مدیریت روابط مشتریان استفاده می کنند. اگر علاقه مند به شناخت مزیت نرم افزار CRM هستید ادامه این مطلب را بخوانید تا شما را با این گونه سیستم های مدیریتی آشنا کنم:

مزیت نرم افزار CRM

مهم ترین مزیت نرم افزار CRM یا بهتر بگوییم هدف آن، مانند تمامی نرم افزار هایی که در کسب و کار از آنها بهره می بریم، افزایش در آمد است. در مورد نرم افزار سی آر ام، از راه های مختلفی چون مدیریت کاهش هزینه ها، مدیریت داده ها، ارتباط موثر تر با مشتریان، پیگیری سرنخ های فروش، گزارش های دقیق در جهت بهبود، بهره وری بیشتر، مدیریت بهتر کارمندان فروش و ... می توان به این هدف اصلی یعنی افزایش درآمد دست پیدا کرد.

نظم در دسترسی به داده ها: وارد کردن اطلاعات و داده ها به نرم افزار CRM و اجتماع این داده ها در یک دیتابیس متمرکز و دسترسی سریع به آنها اولین مزیتی است که به آن دست پیدا می کنید. در این نرم افزار به راحتی می توانید داده ها را از جوانب مختلف دسته بندی و بر مبناهای مختلف سورت یا فیلتر کنید. آنها در قالب جدول یا نمودار های مختلف ببینید و بتوانید در هر زمانی به این داده ها دسترسی داشته باشید.

گزارشات دقیق: علاوه بر دسترسی به اطلاعات خام، CRM گزارشات دقیق و کاربردی را با تلفیق داده و در بازه های زمانی دلخواه ارائه می کند.

افزایش رضایت مشتریان: این که همواره و در لحظه از وضعیت مشتری اطلاعات داشته باشید، رضایت مشتریانتان را تا حد قابل توجهی افزایش خواهد داد.

افزایش درآمد زایی: با پیگیری سرنخ های فروش، فرصت های فروش، راه اندازی کمپین های موثر و اندازه گیری موفقیت آنها و ... فروش و درآمد افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع اطلاعات این مطلب برای مزیت نرم افزار CRM وبسایت رهسام تک است که به خوبی در یک مقاله کامل این مزیت ها را شرح داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سی ار ام می توانید به این وبسایت مراجعه کنید.

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع