فهرست مقاله
- ۱ ویدئو؛ نمایشگاهی برای دیده شدن محصولات
- ۲ فروش آسان به کمک نمایش محصول در ویدئوها
- ۳ افزایش نرخ تبدیل به کمک محتوای ویدئویی
- ۴ استفاده درست از ویدئو؛ بهبود SEO سایت
- ۵ انواع محتوای ویدئویی تاثیرگذار در افزایش فروش
- ۶ طراحی یک سایت بهینه؛ مهمترین قدم برای افزایش فروش محصولات
بیش از ۸۰ درصد از ترافیک اینترنت صرف دیدن ویدئو میشود! این آمار نشاندهنده محبوبیت بالای محتوای ویدئویی در اینترنت است. حال شاید از خود بپرسید تاثیر ویدئو در افزایش فروش چیست؟ ویدئو ۵ اثر در تغییر وضعیت فروش دارد. شناخت آن و استفاده از ویدئو در سایت، شانس دیده شدن و افزایش فروش را بالا میبرد. ما در این مقاله به بررسی تاثیر ویدئو در افزایش فروش میپردازیم و هر ۵ مورد را بهصورت جداگانه بررسی خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله و بهکارگیری محتوای ویدئویی مناسب، میتوانید فروش خود را بهطرز چشمگیری افزایش دهید.
ویدئو؛ نمایشگاهی برای دیده شدن محصولات
فرقی ندارد که در چه کسبوکاری فعالیت دارید یا چه محصولی را عرضه میکنید؛ درهرصورت، ویدئویی وجود دارد که مخاطبان شما را هدف قرار دهد. باوجود تنوع بالا در سبک ویدئوها شما میتوانید یکی از آنها را برای کسبوکار خود استفاده کنید. طبق آمار بهدست آمده از فروشگاههای آنلاین، ۹۶٪ از آنلاینشاپها، محتوای ویدئویی را در افزایش فروش خود تاثیرگذار دانستهاند.
تاثیر ویدئو در افزایش فروش هنگامی دیده میشود که شما بتوانید از آن برای نمایش بهتر محصولات خود استفاده کنید. اگر سایت فروشگاه آنلاین داشته باشید، مشتریان نسبت به محصولی که خریداری میکنند، حساسیت بیشتری نشان خواهند داد. با محتوای ویدئویی میتوانند محصول را قبل از فشردن دکمه «تکمیل خرید» در دست خود نگه دارند. البته در اولین قدم برای قرار دادن محتوای ویدئویی باید در یک فروشگاه ساز حرفه ای امکانات متعددی برای سایت خود طراحی کرده باشید.
فروش آسان به کمک نمایش محصول در ویدئوها
اکثر افرادی که از سایتهای آنلاین محصولی را خریداری میکنند، محتوای ویدئویی را بهعنوان مورد تعیینکننده در تصمیم خرید خود میدانند. پس چرا این تصمیمگیری را با مدیریت محصولات سایت برای مشتریان خود آسانتر نکنید؟
درواقع شما میتوانید با قرار دادن محتوای ویدئویی تعاملی در هر سایتی، امکان کلیک کردن روی لینک و ورود مشتری به سایت را برای خرید مستقیم فراهم کرد. با این کار مشتری میتواند درصورت علاقه به هر محصولی درون ویدئو، بهراحتی آن را خریداری کند. با این ویدئوها دیگر نیازی به آپلود محتوا در سایت خود نخواهید داشت. زیرا با امکان کلیک کردن، مشتری در هر سایت یا فضای مجازی که باشد، وارد سایت فروشگاه میشود.
افزایش نرخ تبدیل به کمک محتوای ویدئویی
در کمپینهای بازاریابی محتوایی، ویدئو باعث افزایش نرخ تبدیل ۳۴ درصدی خواهد شد. زیرا تماشای ویدئو باعث افزایش مدت زمان سپری شده در سایت توسط مخاطب و حتی ایجاد حس اعتماد در مخاطب میشود. درنتیجه تاثیر ویدئو در افزایش فروش از طریق اعتمادسازی و تغییر در نرخ تبدیل صورت میگیرد. علاوهبر این، مشتری با دیدن ویدئوهایی که افراد به ارائه محصول میپردازند، حس بهتری دارند. شما میتوانید حتی برای ایجاد حس وفاداری قویتر، ویدئویی برای معرفی اعضای تیم خود در سایت منتشر کنید.
البته برای اینکار، ابتدا باید ساختار سایت را بهگونهای طراحی کرد که امکان تغییر در آن وجود داشته باشد. ساخت سایت با دامنه com یا ir تاثیری در این انعطافپذیری ندارد. شما میتوانید با هر آدرس سایتی، بهراحتی و با هزینهای کم، سایت اختصاصی خود را راهاندازی کنید.
استفاده درست از ویدئو؛ بهبود SEO سایت
تاثیر ویدئو در افزایش فروش، فقط یکی از مزایای آن محسوب میشود. دومین تاثیر ویدئو در سایتهای فروشگاهی، بهبود سئو سایت است. هنگامی که رضایت مخاطب از سایت افزایش یابد و رتبه سایت در گوگل تغییر کند، باز هم متوجه بیشتر شدن آمار فروش محصولات خود خواهید شد. با قرار دادن ویدئو در صفحه اصلی را صفحه محصول، مدت زمانی که مخاطب در سایت صرف میکند، افزایش خواهد یافت.
طبق آمار بهدست آمده از سایت WISTIA، میانگین مدت زمان صرفشده در سایتهای بدون ویدئو 4.3 ثانیه و در سایتهایی با محتوای ویدئویی 6 ثانیه است. همین مورد سیگنالی به رباتهای گوگل برای اثبات رضایت مخاطب از سایت شما محسوب میشود و با تغییر رتبه سایت در گوگل، مخاطبهای بیشتری سایت فروشگاهی شما را میبینند.
انواع محتوای ویدئویی تاثیرگذار در افزایش فروش
محتوای ویدئویی تنوع بسیار گستردهای دارد. برای انتخاب سبک ویدیو پیشنهاد میشود از مشاوره یک کارشناس بهرهمند شوید. علاوهبر این باید هدف خود را از ساخت آن ویدئو مشخص کنید. برای مثال، اگر محصولات آنلاین یا اپلیکیشن میفروشید، ویدیو دمو بسیار برای شما مناسب است. یا اگر محصول فروشگاه شما فیزیکی است، باید از ویدئو محصول یا product video استفاده کنید. برخی از ویدئوها نیز جنبه معرفی محصول و نحوه استفاده از آن را دارند. این ویدئوها بهصورت غیرمستقیم به افزایش فروش کمک میکنند.
طراحی یک سایت بهینه؛ مهمترین قدم برای افزایش فروش محصولات
در این مقاله به بررسی تاثیر ویدئو در افزایش فروش پرداختیم. انتخاب نوع ویدئو و فرمت آن باید متناسب با هدف از تولید محتوا باشد. بهطورکلی، انتخاب نوع محتوای تولیدشده برای سایتهای فروشگاهی باید با نظر کارشناس مربوطه انجام شود تا در سریعترین زمان به افزایش فروش دست یابید.
علاوهبر این، تولید محتوا باید متناسب با معماری سایت باشد. طراحی سایت نیز یک کار تخصصی و پرهزینه محسوب میشود. بااین حال، شاپفا امکان دستیابی به کاربردیترین سایت با هزینه کم و فقط با یک ایمیل را برای همه کسبوکارها فراهم کرده است. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر وارد سایت shopfa.com شده یا با شماره ۰۲۱۶۷۹۵۴ تماس بگیرید.