آموزش نوشتن بیوهای زیبا و جذاب در اینستاگرام
بسیاری از افراد در حساب کاربری خود از ترفند های بسیار هوشمندانه برای بیو اینستاگرام استفاده می کنند . در حقیقت بیو یکی از ارزشمندترین بخش های شبکه اجتماعی در صفحات شما می باشد. اگر شما هم مایل هستید تا در این زمینه اطلاعات کافی به دست بیاورید، در این قسمت از پلاس وی با ما همراه باشید.
بیو اینستاگرام چیست ؟
بیو نوشته ای است که معمولاً زیر قسمت یوزرنیم یا نام کاربری نشان داده می شود و در مورد خود و بیزینس شما می باشد . می توانید در قسمت بیو یک نوشته بسیار کوتاه، اطلاعاتی در مورد خودتان، ایموجی و هر چیز دیگری که کمتر از 150 حروف داشته باشد ، قرار دهید.
بیو اینستاگرام شما همچنین می تواند شامل لینک های خارجی ، هشتگ ها و یوزرنیم باشد که در شبکه های اجتماعی دیگر استفاده می کنید . بیو یکی از اصلی ترین چیزهایی است که معمولاً افراد دیگر با نگاه کردن به آن تصمیم می گیرند که شما را دنبال کنند یا نه.
برخی از افراد معتقدند که مختصر نویسی یکی از روش های نوشتن متن برای بیو اینستاگرام است.گاهی اوقات، یک بیوی ساده به مخاطب کمک می کند تا به راحتی هدف آن برند برای انتقال پیام را متوجه شود.
بیوی اینستاگرام به چه چیزهایی نیاز دارد ؟
یک بیوی خوب برای اینستاگرام می تواند موارد زیر را شامل شود :
- اطلاعات ضروری هایلایت شده در مورد تجارت ، مثل نام برند ، شغل شما و غیره.
- قرار دادن نام کاربری برای دسترسی به دنبال کنندگانتان در صفحات اجتماعی دیگر.
- اطلاعاتی در مورد برند و شخصیت خودتان.
بخش هایی که بیو اینستاگرام شما را تشکیل می دهد :
قبل از اینکه در مورد بهترین بیو های اینستاگرام صحبت کنیم ، نگاهی به المان هایی می اندازیم که بخشی از پروفایل شما هستند :
عکس پروفایل
عکس پروفایل شما یکی از اولین چیزهایی است که توسط مخاطب دیده می شود . پس آن را با کیفیت بالا انتخاب کنید و اگر کار شما در اینستاگرام هست ، عکس برند یا لوگوی خود را روی پروفایل قرار دهید.
نام و نام کاربری
نام کاربری یکی از مهم ترین جنبه های بیوی اینستاگرام می باشد که در قسمت بالای بیو قرار داده شده و تعیین می کند که چگونه افراد باید برند شما را جستجو کنند . اگر می توانید از نام بیزینسی خود استفاده کنید ، اما اگر این نام قبلا انتخاب شده و اینستاگرام شما اجازه این کار را نمی دهد، هرطور شده نام را با حروف های دیگر در بیو اینستاگرام تان جای دهید.
توضیحات
قسمت توضیحات پروفایل ، بخش مرکزی بیو اینستاگرام شما می باشد که می توانید تا 150 حروف داخل آن بنویسید . در واقع می توانید از جملاتی استفاده کنید که مشتریان شما را بیش از همیشه جذب کند.
لینک های قابل کلیک کردن
لینک قابل کلیک کردن را نمی توان غیر از قسمت وب سایت در جای دیگری از بیو قرار داد . حتماً داخل این جعبه یک لینک قرار دهید که مخاطبان شما از طریق آن بتوانند به شبکه های اجتماعی دیگر و یا به وب سایت تان دسترسی پیدا کنند.
دسته بندی تجاری
بخش دسته بندی نشان دهنده نام بیزینس شما می باشد که معمولاً در صفحات دیگر دارید . این بخش نوع بیزینس شما را نشان می دهد و می تواند نتیجه بهتری در فروش محصولاتتان داشته باشد.
راههای ارتباطی
تماس یکی از بهترین بخش های بیو اینستاگرام می باشد . زمانی که افراد پروفایل شما را بازدید می کنند، ممکن است بخواهند که به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند، با قرار دادن چنین ویژگی می توانید هم از طریق ایمیل ، هم از طریق دایرکت ، تماس، رزرو کردن ، ترتیب یک ملاقات یا خرید بلیط با آنها در ارتباط باشید.
دکمه های تماس یا Call To Action
اخیرا اینستاگرام چند لینک دیگر را به حساب های تجاری اضافه کرده است که به عدم اشغال فضای اختصاصی بیو کمک می کند. تا قبل از آن ، شرکت ها و موسسه ها به اجبار ،آدرس محل کار و ایمیل خود را در قسمت بیو قرار می دادند . این دکمه ها تنها در اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده می شوند و قابل مشاهده توسط صفحات وب نیستند.
برای استفاده از این لینک ها می توان پس از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام با کلیک بر روی گزینه های Edit Profile و سپس Contact Options به این موارد دسترسی داشته باشید.در صورتی که این لینک ها را مشاهده نمی کنید ، بهتر است در ابتدا مطمئن شوید که حساب کاربری تان تجاری است.
همچنین افزودن اطلاعات تماس در این بخش می تواند باعث کاهش تعداد کاراکتر در متن بیو اینستاگرام شود. این لینک زحمت پاسخ دادن به سؤالات ساده در مورد اطلاعات تماس را از دوش شما برمی دارد.
آدرس
اگر شغل شما در یک مکان واقعی وجود دارد و کسب و کارتان در آن جا اداره می شود ، می توانید با وارد کردن آدرس ، به مشتریان در یافتن دفتر کار کمک کنید . زمانی که مشتریان بر روی دکمه Direction کلیک می کنند، آدرس محل کار شما به همراه شماره تلفن بر روی نقشه برای آنها به نمایش گذاشته می شود.
استوری هایلایت شده
استوری های هایلایت شده ، استوری هایی هستند که همیشه در پروفایل اینستاگرام شما قرار می گیرند . زمانی که یک استوری می گذارید، می توانید بعضی از آن ها را از طریق هایلایت کردن ذخیره کنید که همیشه در بیو اینستاگرام شما نمایش داده شوند . همچنین این استوری ها در قسمت آرشیو هم ذخیره می شوند و می توانند در آینده به هایلایت تبدیل شوند.
راهکارهایی برای داشتن بهترین بیو های اینستاگرام
نام خودتان
در این مرحله ، بهترین کار این است که مطمئن شوید نام خود را در قسمت بیو قرار داده اید زیرا معمولا افراد قبل از هر چیزی به اسم شما توجه می کنند . از طرفی می توانند با جستجو کردن اسم و فامیل شما به راحتی شما را پیدا کرده و دنبال کنند.
مهارت
یک بیوی خوب برای اینستاگرام این است که بتواند شغل شما را شرح دهد . همچنین مهارت ، تخصص و سرگرمی شما را به صورت خلاصه و با چند کلمه به دیگران نشان دهد.
بهتر است به این فکر کنید که چه مهارت منحصر به فردی دارید که می تواند برای دیگران جذاب باشد ، آن را نیز در قسمت بیو قرار دهید.
کلمات کلیدی
استفاده از کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا با افرادی که به حوزه علاقه مندی شما مربوط هستند ، دسترسی بیشتری داشته باشید . زمانی که می خواهید در مورد کلمات کلیدی تصمیم بگیرید ، باید فکر کنید که ارزش های فکری شما چه چیزهایی هستند و معمولاً دوست دارید که با چه مخاطبانی در ارتباط باشید.
ایمیل و لینک وب سایت
همانطور که پیشتر هم گفتیم ، می توانید ایمیل ، شماره تلفن ، لینک وبسایت و هر راه ارتباطی دیگری را برای مخاطبان خود قرار دهید. این ویژگی برای افرادی که قصد دارند شغل و بیزینس خود را در اینستاگرام مدیریت کنند ، بسیار کاربردی می باشد زیرا مشتریان می توانند به طور مستقیم و راحت تر با آن ها ارتباط برقرار کنند.
وارد کردن آدرس ایمیل در این بخش باعث ایجاد یک دکمه ی ایمیل در پروفایل و در زیر تمامی اطلاعات دیگمی شود . به طوری که وقتی کاربر یا مشتری بر روی دکمه ایمیل کلیک می کند، اینستاگرام او را به اپلیکیشن ایمیل موجود در تلفن همراه هدایت می کند.
دسته بندی یا Category
دسته بندی یا Category که در زیر نام شرکت قرار می گیرد به طور مستقیم با دسته بندی انتخاب شده در لینک صفحه ی فیس بوک شما در ارتباط است. برای مشخص شدن نوع تجارت شما در اینستاگرام ، باید حساب کاربری تجاری داشته باشید. مزیت مشخص کردن نوع تجارت در اینستاگرام این است که دیگر نیازی به استفاده از فضای اختصاصی Bio برای توضیح نوع فعالیت تجاری تان ندارید.
اگر اکانت اینستاگرام خود را به یک اکانت تجاری (Business Account) تغییر کاربری داده اید، می توان با مراجعه به بخش Analytics، از تعداد بازدیدها، کلیک ها و Enagagement کاربران با صفحه اینستاگرام خود با اطلاع شوید . همچنین رفتار مخاطبان خود را می توانید تحت نظر بگیرید.
خلاقیت به خرج دهید.
همانطور که در نمونه بیوهای اینستاگرام و تلگرام در بخش قبلی پلاس وی مشاهده کردید میتوانید بیوی اینستاگرام خود را با طرز نوشتن و یا استفاده از ایموجی ها کمی خلاقانه تر و جذاب تر کنید.
همچنین می توانید از کلمات شکسته استفاده کنید یا اگر انگلیسی می نویسید ، حروف کوچک و بزرگ را در آن دخیل کنید ، از هشتگ ها استفاده کنید یا فونت اینستاگرام خود را کمی جذاب تر کنید تا متفاوت تر به نظر برسید.
شعار تبلیغاتی (تگ لاین)
برخی از برندهای مشهور از جملات شعار گونه و کوتاه در متن بیو اینستاگرام خود استفاده می کنند. تگ لاین با استفاده از کمترین کلمات ممکن، ویژگی اکانت و برند شما را به مخاطب نشان می دهد. با کمی خلاقیت شما نیز می توانید از جملات کوتاه برای توصیف کسب و کار خود استفاده کنید.
اکانت های رسمی اینستاگرام
برخی از برندهای شناخته شده تر با خطر کپی شدن مواجه هستند ، به همین دلیل استفاده از اکانت رسمی با تیک آبی را در دستور کار خود قرار می دهند.
امکان خرید آنلاین توسط اینستاگرام
تنها بخش لینک دار اینستاگرام در قسمت بیو وجود دارد ، شرکت ها می توانند از مشتریان خود درخواست کنند تا برای دیدن خدمات و دریافت آن ها به بخش خرید اینترنتی اینستاگرام مراجعه کنند.
البته باید گفت که این بخش تنها برای برخی از شرکت های خاص در آمریکا فعال است. برای سفارش می توان از قسمت دایرکت یا اپلیکیشن های دیگر ماانند واتس آپ و تلگرام استفاده کرد . به همین جهت باید آدرس این اپلیکیشن ها را در قسمت بیو قرار گیرد.
افزودن هشتگها و لینک پروفایل ها
ویژگی های جدید اینستاگرام به شما این امکان می دهد تا بتوانید هشتگ ها و لینک های پروفایل های دیگر اینستاگرام را در بیو قرار بدهید. این امکان هزاران فرصت جدید را در اختیار بازاریابان قرار می دهد.
به طور مثال ، اگر کسب و کار شما چند صفحه اینستاگرام برای بخش های مختلف دارد ، می توان لینک مربوط به صفحه های دیگر را به قسمت بیو اضافه کنید تا دیگر مخاطبان شما مجبور نباشند دنبال آن بگردند. همچنین اگر در فضای مجازی ، پیج های دیگری به نام شما و یا برند شما ایجاد شده باشند از طریق این لینک ها می توانید مالکیت آنها توسط خود را تکذیب نمائید.