ارسال پیامک تبلیغاتی یک روش نوین بازاریابی است که در عرض چند ثانیه افراد زیادی را از وجود یک کسب و کار و خدمات آن مطلع میکند. اما نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی چگونه است؟ ما برای این سوال پاسخ جامع و کاملی ارائه میدهیم.
نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی
پیامک تبلیغاتی نوعی پیامک با هدف بازاریابی است که به روشهای مختلفی برای افراد عادی یا مشتریان و مخاطبان یک کسب و کار ارسال میشود. این نوع پیامک توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات پنل پیامکی ارائه میگردد. بنابراین برای استفاده از آن نیازی به مراجعه به مخابرات نیست. روشهای مختلفی برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی وجود دارد که مهمترین آنها شامل موارد زیر میشود:
- ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه
- ارسال پیامک منطقه ای
- پیامک بر اساس کدپستی
- پیامک برای پیش شمارههای خاص
- ارسال پیامک به بلک لیست
- ارسال پیامک با خط اختصاصی
نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی با توجه به تنوع روشهای ارسال آن، متفاوت است. اما به طور کلی در این روش بازاریابی، تعداد زیادی پیامک از طریق دکلهای مخابراتی برای افراد ارسال میشود. با توجه به نوع پنل پیامکی و امکانات آن، افراد در مسافتهای مختلف از 10 کیلومتر تا بیشتر میتوانند این پیامک را دریافت کنند. حتی برخی از پنلها شامل امکانات ویژه از جمله ارسال پیام به بلک لیست هستندکه با وجود آن، افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی را در موبایل خود مسدود کرده اند نیز پیامک مورد نظر را دریافت میکنند. تمامی این موارد موجب شده است که بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از روشهای موفق و زود بازده در حوزه بازاریابی و تبلیغات شناخته شود.
زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی
اثربخشی پیامک تبلیغاتی منوط به رعایت برخی فاکتورها است. یکی از این فاکتورها توجه به زمان ارسال پیامکهای تبلیغاتی است. در نظر گرفتن زمان مناسب برای ارسال پیامک بازاریابی اثر قابل توجهی در جذب مشتری و افزایش فروش دارد. به دلیل اینکه در برخی از ساعات روز توجه افراد به تلفن همراه بیش از ساعات دیگر است و استفاده از این زمان طلایی برای ارسال پیامک تبلیغاتی میتواند میزان دیده شدن و اثربخشی پیامک را تا حد زیادی افزایش دهد.
بر طبق آخرین تحقیقات، روزهای پنج شنبه و جمعه به دلیل فراغت بیشتر افراد، روزهای مناسبی برای ارسال این نوع پیامکها است. معمولا توصیه میشود برای روزهای پنج شنبه در بازه زمانی 10 صبح تا 1 بعد از ظهر و جمعهها از 3 بعد از ظهر تا 7 شب پیامک ارسال شود. برای سایر روزهای هفته میتوان بین ساعات 8 تا 12 و یا از ساعات 17 تا 20 برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی اقدام کرد. رعایت این زمانبندی میتواند منجر به نتایج مطلوب تری شود با این وجود هر فرد میتواند از شرکت ارائه دهنده خدمات پیامکی، زمانبندی مورد نظر خود را نیز درخواست کند.
مدت زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی
در این بین، نکتهای که باید به آن توجه کرد این است که مدت زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی برای هر کسب و کاری متفاوت است. به دلیل اینکه برخی از کسب و کارها در بازه زمانی خاصی فعال هستند بنابراین ارسال پیامک در آن زمان میتواند منجر به فروش بیشتر آنها و مراجعه بیشتر مشتریان شود. علاوه بر این برای تعیین صحیح مدت زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی باید به مخاطبان و تقویم کاری هر کسب وکار نیز توجه کرد.
به عنوان مثال زمان ارسال پیامک تبلیغاتی برای مخاطبان کارمند، مدیر و... با زمان مناسب ارسال پیامک برای خانمهای خانه دار، دانشجویان و... متفاوت است. همچنین با توجه به تقویم کاری هر کسب و کار میتوان از چند روز قبل از تعطیلات، طرحهای تخفیف را در نظر گرفت و آن را به مخاطبان اطلاع رسانی کرد. با رعایت این نکات ظریف میتوان مدت زمان مناسب ارسال اس ام اس تبلیغاتی را تخمین زد و بازده ارسال پیامک تبلیغاتی را به طور چشمگیری افزایش داد.
هزینه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی
زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی
یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید پنل پیامکی، هزینههای مربوط به آن است. هزینه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی با توجه به امکانات و ویژگیهای آن متفاوت است. از آنجا که مدت زمان ارسال پیامک میتواند به صورت یک ماهه، چند ماهه، یکساله و حتی دائمی خریداری شود، هزینه نهایی با توجه به نوع آن متغیر خواهد بود. با این وجود میتوان با اطمینان گفت:ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی جزء روشهای بازاریابی کم هزینه و مقرون به صرفهای است که میتواند جذب مشتری بالایی برای کسب و کارها به ارمغان بیاورد. به همین دلیل اغلب صاحبان مشاغل و کسب و کار از آن استقبال میکنند. برای اطلاعات بیشتر مطلب کاربردی پیامک انبوه چیست را مطالعه بفرمایید.
جمع بندی و نتیجه گیری
در اینجا با روند ارسال پیامک تبلیغاتی و جزئیات آن آشنا شدیم. با استفاده از این خدمات میتوانید با صرف هزینهای اندک، به آسانی مشتری جذب کنید و میزان فروش خود را افزایش دهید. استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی کاملا غیر قانونی است و برای استفاده از خدمات بازاریابی پیامکی کافیست به پنلهای پیامک آموت مراجعه کنید و پنل مورد نیاز خود را خریداری نمایید. علاوه بر این میتوانید به مدت 10 روز از تست رایگان خدمات پیامک آموت استفاده نمایید و امکانات و ویژگیهای آن را با دقت بیشتری بررسی کنید.