مهر:سرهنگ سیاوش محبی؛ در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود:از 25 اسفند که طرح نوروزی آغاز شده است حجم سنگینی از تردد در محورهای استانهای شمالی، خوزستان، قم، اصفهان و شیراز وجود دارد.
سرپرست پلیس راه کشور گفت:در این مدت تصادفات خسارتی 16 درصد افزایش یافته است، اما تصادفات جرحی 6 درصد و تعداد فوتیها 17 نفر در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.
سرهنگ محبی ادامه داد:در دو روز گذشته اجرای طرح نوروزی 60 نفر از هموطنان به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست داده اند.
وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز از دلایل اصلی وقوع تصادفات جادهای هستند افزود:در جادههای برون مرزی سه هزار و 392 نقطه و بیش از 2 هزار نقطه حادثه خیز در مسیرهای درون شهری در سالهای 95 و 96 شناسایی شد.
سرپرست پلیس راه کشور اضافه کرد:این نقاط در گام نخست با علائم و تابلوهای راهنمایی آشکار سازی شد.
وی گفت:در مجموع بیش از 5 هزاز نقطه حادثه خیز در جادههای کشور وجود دارد.
سرپرست پلیس راه کشور گفت:از هزار و 585 نقطهای که سازمان راهداری شناسایی کرد 251 نقطه را بررسی و به عنوان اولویت به این سازمان معرفی کردیم که تا کنون 222 نقطه ایمن سازی شده است.
سرهگ محبی افزود:راه اندازی سامانه جامع تصادفات در آئین نامه جدید به سازمان راهداری واگذار شده است البته پلیس این سامانه را ایجاد کرده بود و اکنون تصادفات رصد و گزارشهای آن به دستگاههای مربوط مانند وزارت راه ارائه میشود.
وی ادامه داد:براساس آئین نامه جدید در چهار ماه آینده نقاط حادثه خیز به وسیله سازمان راهداری در سامانه جامع تصادفات ثبت میشود و پس از چهار ماه در جلسه مشترک نقاط جدید حادثه خیز نیز شناسایی خواهد شد و در این سامانه وارد میشود.
سرهنگ محبی افزود:وضع جادهها را بیشتر به وسیله سامانههای نوین و هوشمند به طور روزانه رصد میکنیم.
وی با بیان اینکه تجهیز سامانه دروبینها وظیفه وزارت راه است، گفت:در کل کشور کمتر از دو هزار دوربین داریم در حالی که پلیس به 20 هزار دوربین برای کنترل جادهها نیاز دارد و کمبود این تعداد دوربین به وسیله حضور نیروی انسانی و از طریق سنتی انجام میشود.
سرپرست پلیس راه کشور افزود:هر دوربینی که در اختیار ما قرار گرفته است آن را فعال سازی کردیم.
وی ادامه داد:پس از ناوگان اتوبوسرانی اولویت پلیس برای اتصال به سامانه جی پی اس ناوگان باری کشور است.
انتهای پیام/م