اقتصادآنلاین: درباره تولید خودروی ال90 بومی سازی شده در گروه خودروسازی سایپا، تصریح کرد:تا قبل از شروع تحریم های جدید صنعت خودرو (در سال 97) در تولید ال90 تا حدود 45 درصد به قطعات شرکت رنو فرانسه وابسته بودیم، بنابراین زمانی که صنعت خودرو مورد تحریم قرار گرفت و شرکت های خارجی همکاری های خود را قطع کردند، تولید ال90 نیز متوقف شد.
وی ادامه داد:گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش توان داخل، تنوع بخشی به محصولات خود و استفاده بهینه از خطوط تولید، تصمیم گرفت نسبت به داخلی سازی خودروی ال90 اقدام کند از این رو با تلاش مهندسان داخلی تا 18 ماه آینده ال90 جدید وارد بازار خواهد شد.
سلیمانی با بیان اینکه افزایش داخلی سازی ال90 در شرایطی محقق می شود که صنعت خودرو با شدیدترین تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا روبرو است، گفت:میزان ساخت داخل خودروی یاد شده به 85 درصد خواهد رسید و از طرفی این خودرو که در گذشته تنها با استانداردهای 55 گانه منطبق بود اکنون این قابلیت را پیدا خواهد کرد که استانداردهای 85 گانه را با موفقیت پاس کند.
وی خاطرنشان کرد:با تغییرات جدید در موتور، گیربکس و قطعاتی که توسط رنو فرانسه تامین می شد گروه خودروسازی سایپا می تواند ال90 ایرانی را با شکل و نمای بیرونی جدید و به روز تولید کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه با همت مهندسان داخلی گیربکس، موتور و برخی از قطعات ال90 که تا سال های پیش در تامین آن وابسته بودیم به تولید انبوه می رسد، تاکید کرد:در برخی از قطعات به دو دلیل، عدم توجیه اقتصادی و نبود مواد اولیه (نظیر مواد آلی برای تولید کاتالیست) امکان داخلی سازی وجود ندارد، از این رو، مجبور هستیم مانند سایر کشورها از طریق واردات روند تامین را پیگیری کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت:در راستای جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی در صنعت خودرو و کنترل قیمت ها، تمام تلاش را برای ارتقاء سطح داخلی سازی خودروها انجام خواهیم داد و در این خصوص از توان مجموعه های دانش بنیان بهره خواهیم گرفت.
انتهای پیام/م