اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینستاگرام به بخش جدایی ناپذیر زندگی مان بدل شده است. این روزها حتی افراد بالای طیف میان سالی یا بهتر است بگوییم که در آستانه کهنسالی هم وارد اینستاگرام می شوند. البته اصلا و ابدا منظورمان این نیست که شبکه های اجتماعی و استفاده از آنها سن و سال خاصی می خواهد.
منظور این است که برخلاف شبکه های اجتماعی دیگر و در مقایسه با سال های پیش، اینستاگرام توانسته حتی افرادی که مخاطب اصلی اش نبوده اند به میدان دعوت کند و زندگی شان را با ویژگی ها و ظرفیت های رنگارنگ خود تحت تاثیر قرار بدهد.
یکی از پدیده های جالب و کاربردی اینستاگرام، شکل گیری اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسرها کسانی هستند که صفحاتی پرمخاطب در اینستاگرام دارند و توانسته اند با تولید محتوا به شکل های مختلف، همراهانی پرتعداد برای خود دست وپا کنند.
اگر از اینستاگرام برای پیش برد یا بازاریابی کسب وکار خود بهره می برید، جا دارد که این دسته از افراد حاضر در اینستاگرام را به خوبی بشناسید. چرا؟ چون می توانند به شما در رسیدن به موفقیت، کمک شایانی کنند.
جلب مخاطبان و مشتریان بالقوه
اگر بتوانید از کمک اینفلوئنسرهای مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام و معرفی کسب وکارتان استفاده کنید، نتایج بسیار جالبی به دست خواهید آورد. شما برای جلب نظر مخاطبان و به دست آوردن مشتریان بالقوه نیاز به تلاش بلندمدت و تولید محتوایی دقیق و باکیفیت دارید.
اما اینفلوئنسرها می توانند همان راه میان بری باشند که به شما در رسیدن به تعداد عظیمی از مخاطبان و مشتریان بالقوه مناسب کمک می کنند. مخاطبانی که از سمت اینفلوئنسرها به صفحه تان می آیند، شما را چندین گام در بازاریابی و تبلیغات جلو می اندازند.
علت این است که آنها معمولا دارای سابقه ذهنی خاصی هستند و غربال شده اند. در صورتی که اینفلوئنسری مناسب و هم سو با هویت برندتان انتخاب کرده باشید، مخاطبانی که برایتان به همراه می آورد، تا حد زیادی شبیه مخاطبان هدف گیری شده ای خواهند بود که در روش های دیگری تبلیغات و بازاریابی دسترسی به آنها سخت و دشوار است.
البته باید بدانید که انتخاب اینفلوئنسر مناسب هم بسیار مهم است و به صرف اینکه فردی پرمخاطب است، نباید به سراغ او بروید. چون اگر ارتباط و تناسبی میان او و برندتان وجود نداشته باشد، اقدامی تصادفی انجام داده اید. یعنی مخاطبانی به صفحه تان اضافه می شوند که شاید بمانند و شاید هم بروند. این اصلا خوب نیست.
اثرگذاری حرف سلبریتی های دنیای مجازی
واژه سلبریتی دیگر به واژه های آشنا در زبان و ادبیات عامه بدل شده است. این روزها دیگر کمتر کسی است که معنای سلبریتی را ندارد. علاوه بر رایج شدن آن، ابعادش هم متفاوت شده است. سلبریتی ها دیگر فقط آرتیست هایی نیستند که تصویر بزرگ شان روی پرده های سینما و بیلبوردها نقش می بندد.
این روزها در دنیای شبکه های اجتماعی هم سلبریتی هایی مخصوص به این فضا زاده شده اند. اینفلوئنسرها سلبریتی های دنیای مجازی هستند یعنی همان مختصات آرتیست ها و ورزشکاران را پیدا کرده اند. مردم دوست دارند که سبک زندگی شان، نظرات و ایده هایشان و البته توصیه هایشان را در زمینه های مختلف دنبال کنند.
به همین خاطر است که شما به عنوان صاحب یک کسب وکار باید هوشیار باشید و از این ظرفیت فوق العاده بهره ببرید. اگر محصولتان را به دست اینفلوئنسری مناسب برای برندتان بسپارید، برایتان مخاطبانی به همراه خواهد آورد که حرف و توصیه اش را قبول دارند. پیشنهاد شدن محصولتان از سوی این افراد مساوی با بازشدن دریچه ای پرنور به سمت مخاطبان و مشتریان هدف است. پس نباید از اینفلوئنسرمارکتینگ غافل شوید.
دیده شدن تبلیغات و بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها
همان طور که گفته شد، اینفلوئنسرها محبوب مردم در میان فضای مجازی هستند. اینفلوئنسرها مورد توجه قرار می گیرند و برخلاف تبلیغات عادی که کاربران را از شما فراری می دهند، این فعالان فضای مجازی مدام دنبال می شوند و هیچ کس از آنها فراری نیست.
قابلیت هایی که در تولید محتوای اینفلوئنسرها ارائه می شود، همیشه خواهان و طرف دارانی دارد. پس اگر تبلیغات خود را به آنها بسپارید، نه تنها با انبوهی از کاربرانی روبه رو نخواهید شد که تبلیغ را پس می زنند و از آن دلزده هستند، بلکه با مخاطبانی روبه رو خواهید شد که کنجکاو می شوند تا بدانند فردی که قبولش دارند، دقیقا در حال گفتن از چه برند و محصولی است
روش های سابق تبلیغات، بسیاری از کاربران را دل زده کرده است. مثلا تبلیغاتی که در فضای سایت های اینترنتی به شکل پاپ -آپ ظاهر می شود، بسیاری از کاربران را نسبت به برندتان دلخور و منزجر می کند. پس باید به دنبال روش های تازه ای باشید. یکی از این روش های تازه و البته کاربردی هم، همین استفاده از اینفلوئنسرمارکتینگ است.
در آخر
ظرفیت های اینستاگرام خیلی بیشتر از آن است که فکر می کنید. به کمک افراد اثرگذار این فضا که چندین و چندهزار دنبال کننده دارند، به سادگی می توانید برندتان را به تعداد زیادی از افراد معرفی کنید.
پس با مطالعه دقیق اینستاگرام مارکتینگ و به خصوص اینفلوئنسرمارکتینگ و شناخت ابعاد مختلفش کاری کنید که موفقیت روزبه روز بیشتر شامل حال برند و کسب وکارتان شود. شناخت پیچ وخم های مسیر بازاریابی در اینستاگرام است که شما را موفق می کند.
در غیر این صورت، اقدامات تان مانند رهاکردن تیری در تاریکی خواهد بود. پس هدف مند و آگاه گام بردارید و بدون استراتژی و شناخت ابزارهای مناسب در دسترس، وقت و انرژی تان را هدر ندهید. کمک گرفتن از اینفلوئنسرها به معنای رسیدن به راهی میان بر است.
پس حتما آن را در نظر داشته باشید. اگر برای تبلیغات در اینستاگرام به دنبال اینفلوئنسر مناسب می گردید، تیم نشانت با تجربه ای در اجرای کمپین های مختلف اینفلوئنسر مارکتینگ دارد برای شما بهترین گزینه است.