پلاس وی
یک سال پیش / خواندن دقیقه

اپل پرداخت خسارت ۵۰ میلیون دلاری کیبورد پروانه‌ای را شروع کرد

اپل پرداخت خسارت ۵۰ میلیون دلاری کیبورد پروانه‌ای را شروع کرد

کیبوردهای مبتنی‌بر مکانیزم پروانه‌ای که در مک بوک‌های سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ استفاده می‌شدند، صدای بسیاری از کاربران را درآوردند. این کیبوردها مشکلاتی ساختاری داشتند که تا آخرین نسل حفظ شد؛ با‌این‌حال، اپل در‌نهایت به کیبوردهای جدیدی مهاجرت کرد تا طرفداران این برند مشکلات را به‌دست فراموشی بسپرند.

استفاده از کیبورد پروانه‌ای برای اپل‌ مشکل‌ساز شد. شکایت دسته‌جمعی از اپل چند ماه پیش به‌نتیجه رسید و تولیدکننده‌ی مک بوک موافقت کرد که ۵۰ میلیون دلار خسارت پرداخت کند. به‌نوشته‌ی تک‌اسپات، اپل هم‌اکنون در حال ارسال ایمیل به خسارت‌دیدگان است تا به آن‌ها اطلاع دهد که حداکثر ۳۹۵ دلار پول از این شرکت دریافت می‌کنند.

اپل نخستین‌بار در سال ۲۰۱۵ از کیبورد پروانه‌ای استفاده کرد و یک سال بعد شاهد ورود این کیبورد به مک بوک پرو بودیم. کاهش ضخامت کلیدها با این هدف انجام شد که واکنش‌گرابودن آن‌ها بیشتر شود، با‌این‌حال، در‌نهایت مکانیزم پروانه‌ای باعث شد با فشار‌دادن برخی از کلیدها، دو بار یک حرف نوشته شود. مشکلاتی دیگر مثل گیر‌کردن کلید نیز ظاهر شدند تا تجربه‌ی کار با کیبورد مک بوک آزاردهنده باشد.

همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، دارندگان مک بوک شکواییه‌ای گروهی علیه اپل تنظیم کردند. سال ۲۰۱۸، در شکواییه‌ای ادعا شده بود که اپل مدتی کوتاه پس از عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۵ از مشکل کیبورد پروانه‌ای مطلع شده؛ اما این موضوع را به مشتریان اعلام نکرده است.

اپل در ابتدا تلاش کرد زیر بار این شکایت نرود؛ اما در‌نهایت پذیرفت که ۵۰ میلیون دلار خسارت بدهد. این شرکت وب‌سایتی جدید راه‌اندازی کرده است تا جزئیات مبلغی را اعلام کند که خسارت‌دیدگان دریافت خواهند کرد. این افراد در بهترین حالت حداکثر ۳۹۵ دلار دریافت خواهند کرد.

سال ۲۰۱۹، اپل رسماً از افرادی عذرخواهی کرد که به‌‌دلیل استفاده از مک بوک‌های مجهز به کیبورد پروانه‌ای با مشکل مواجه شده بودند. درحال‌حاضر، این شرکت از کیبوردهایی با مکانیزم سوئیچ قیچی استفاده می‌کند.


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع