کشورمان ایران با وجود پتانسیل قوی ای که برای جذب گردشگر دارد، اما بدلیل جنگ تحمیلی، تحریم های سیاسی و تبلیغات منفی کشورهای دیگر، همچنان برای گردشگران خارجی ناشناخته مانده و نتوانسته به جایگاه بایسته ی خود در گردشگری جهانی برسد. از سویی دیگر تحریم های اقتصادی و بانکی باعث شده تا سرویس دهندگان داخلی با مشکلاتی از قبیل اخذ مبالغ ارزی برای دریافت خدمات روبرو باشند. در سال های اخیر اینترنت، نقش موثری در معرفی قابلیت های گردشگری ایران به جهان داشته و در عین حال فضایی را فراهم کرده تا زمینه ی عرضه ی خدمات گردشگری به گردشگران خارجی نیز پدید آید. نشریاتی مانند، گاردین و تلگراف به معرفی ایران به عنوان یک مقصد توریستی پرداختند و بنا به اظهار "سازمان جهانی گردشگری" ایران در سال 2012 چهارمین کشور مورد بازدید توریست ها در خاورمیانه شد و به این ترتیب صنعت گردشگری در ایران دچار رونقی نسبی شد.
اما معرفی جاذبه های توریستی ایران از طریق رسانه های اینترنتی به تنهایی نمی تواند ضمانتی برای جذب گردشگر بصورت دائمی باشد. از هم گسیختگی خدمات قابل عرضه از سویی و در دسترس نبودن این خدمات از طریق سیستم های مدرن بر روی اینترنت از سویی دیگر، از موانع اصلی عدم رونق گردشگری در ایران هستند. ارتباط و هموندی سیستم های عرضه ی خدمات هوائی، مشارکت فعال هتلداران در عرضه و استفاده از بروز ترین شیوه های بازاریابی و عرضه خدمات به صورت الکترونیک، از ملزومات اصلی برای افزایش در جذب گردشگران خارجی، در دنیای فعلی است.
از نمونه های موفق رزرو آنلاین هتل در ایران، وب سایت "هتل با ما" است که با بهره گیری مستقیم از عرضه کنندگان اصلی هتل در جهان، درکنار خدمات پرداخت الکترونیک بانک های ایرانی، نه تنها توانسته امکان رزرو هتل در سراسر دنیا را بصورت کاملا برخط، برای گردشگر ایرانی فراهم کند، بلکه با کمک اینترنت پا را از دایره مرزهای ایران فراتر گذاشته و به گردشگران خارجی، امکان پرداخت ارزی برای استفاده از خدمات گردشگری در ایران را داده است. در بیانی ساده اکنون با کمک اینترنت یک کاربر ایرانی می تواند با اطمینان کامل و با استفاده از کارت بانکی خود در شبکه ی شتاب با چند کلیک ساده، بوسیله تلفن هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر رومیزی خود هتلی را از هتل های استانبول ، دبی و یا هرکجای دنیا که بخواهد رزرو کند و گردشگر خارجی نیز از همان طریق هتلی را در ایران رزرو نماید. هرچند راه طولانی ای که پیش روی فعالان این عرصه وجود دارد، بدون کمک تمامی حلقه های این زنجیره قابل پیمودن نیست.
برای درک بهتر چالش های پیش روی آژانس های گردشگری برخط در ایران و چاره جوئی در این زمینه، از مدیریت مجموعه ی "هتل با ما" کمک گرفتیم. ایشان ضمن بیان چالش های ذکر شده مانند این که:"هتلداران ایرانی هنوز دارای سیستم جامع و مدرنی برای عرضه خدمات اقامتی خود روی اینترنت نیستند" به این فقدان اشاره کردند و موفقیت در ایجاد چنین سیستمی را منوط به اطلاع رسانی و جلب همکاری و مشارکت خطوط هوائی و هتلداران، در کنار ایفای نقش نظام بانکی و دستگاه های مسئول برای فرهنگ سازی و حمایت های اقتصادی، دانستند و به عنوان اولین گام عملی، از آمادگی همه جانبه ی مجموعه ی "هتل با ما" در مقام یک مشاور برای هتلداران، در زمینه ایجاد این سیستم جامع، نام بردند.