وی فور یو
2 سال پیش / خواندن دقیقه

برای جلب اعتماد دیگران این زبان بدن عالیه

برای جلب اعتماد دیگران این زبان بدن عالیه

در ارتباط با دیگران نوع زبان بدن شما بسیار مهم است. شما می توانید با زبان بدن مناسب و رعایت برخی نکات اعتماد اطرافیان خود را جلب کنید.

زبان بدن، دوست داری بهت اعتماد کنن؟

یکی از بخش های مهم ارتباطی ما با دیگران، زبان بدن ماست و رفتاری که مفهومش را با حرکات اعضای بدن و چهره مان به طرف مقابل منتقل میکنیم. در مطالب قبلی به طور کامل درباره زبان بدن صحبت کردیم و دانستید چقدر اهمیت دارد، حالا در این زمینه به بحث جلب اعتماد با کمک زبان بدن اشاره خواهیم داشت. این نشانه های غیر کلامی در این قسمت از پلاس وی به شما کمک می کنند تا قابل اعتماد تر باشید.

گوشی در دست نگیرید

حفظ تماس چشمی هنگام صحبت کردن با دیگران، نشان دهنده علاقه مندی شما به موضوع گفت و گو می باشد و اعتماد ایجاد می کند اما اگر به گوشی تلفن خود نگاه کنید یا این که چشمهای تان اطراف را دید بزند، اعتماد کردن سخت می شود.

" با چشم خود به گوینده گوش دهید " به گوینده نشان دهید که کامپیوتر یا گوشی خود را چک نمی کنید زیرا او مهم تر است." ایجاد روابط انسانی قوی تر، اعتماد به مردم و شناخت بیشتر آن ها را آسان تر می کند. "

زبان بدن

دست و پا های خود را روی هم نگذارید

شاید دست ها یا پاهای خود را روی هم بگذارید، فقط به این دلیل که سردتان شده است اما این کار موضع شما را بسته می کند. " دست و پای شما در این حالت، خود به خود حامل یک پیام منفی است زیرا بدن خود را در یک مکانیسم دفاعی قرار داده اید.

" این کار پایه های اعتماد سازی را سست می کند " مطمئن شوید که بدن شما از نظر دیگران باز به نظر می رسد ؛ این گونه زودتر به شما اعتماد می کنند و گوش شنوای بهتری برای حرف های شان خواهید بود.

پشت میز ننشینید

نشستن پشت میز یک مانع دیگر سر راه برقرار کردن ارتباطی قابل اعتماد است. استادانی که به جای نشستن پشت میز در کنار دانشجویان خود قرار می گیرند، مشارکت کلاسی بیشتری را دریافت می کنند." اجازه ندهید مانعی به این بزرگی سر راه قرار بگیرد. "

 بادی لنگویج در فروش

تماس داشتن

لمس کردن ملایم دست یک دوست می تواند نشان دهنده حمایت شما از آن شخص باشد. " اگر بگویید متاسفم، اما زبان بدن شما احساس تاسف را نشان ندهد، برای شخص مقابل این کلمه معنای قابل قبولی نخواهد داشت.

" لمس کردن آرنج یا شانه شخص مقابل پیش از این که بگویید متاسفم باعث همدلی شما می شود. " اما از این تاکتیک به هیچ وجه در محل کار استفاده نکنید، زیرا گاهی اوقات این لمس کردن اشتباه تفسیر می شود.

لبخند بزنید و سر تکان دهید

سر تکان دادن و لبخند زدن، هنگامی که شخصی صحبت می کند؛ نشان می دهد که به صحبت او گوش می دهید و به موضوع آنچه می گوید علاقه مندید. " وقتی بازخورد غیر کلامی خوبی به طرف مقابل ارائه دهیم یعنی خیلی هم خوب به او گوش داده ایم. " البته هشدار می دهیم که خیلی بشاش نباشید، زیاده روی در واکنش مثبت نشان دادن باعث می شود که غیر واقعی به نظر برسید.

شنونده بودن با لبخند

کف دست های خود را باز نگه دارید

اشاره کردن با انگشتان و یا مشت کردن دست، شما را عصبانی نشان می دهد؛ حتی اگر از این حرکات فقط برای تایید استفاده کنید. اگر انگشتان دست هایتان را بازکنید، مردم به نوبه خود بیشتر به شما روی باز نشان خواهند داد.

اگر از دست خود برای تایید کردن استفاده می کنید و هر پنج انگشت کف دست شما باز است، یعنی فردی صمیمی هستید و اما اگر انگشتان خود را به طور کامل ببندید، اطرافیان شما خجالت زده می شوند و نمی توانند با شما راحت باشند.

هم سطح با دیگران باشید

نشستن روی صندلی ای بالاتر از افراد دیگر نشان دهنده تسلط بر آن ها است. اگر می خواهید قدرتمند بنظر برسید این کار بسیار عالی است اما اگر سعی در جلب اعتماد دیگران دارید، چندان خوب نیست.

به همین ترتیب نشستن در وسط میز کنفرانس به جای بالای آن باعث می شود عوامل دیگر آزادی زیادی برای اظهار نظر خود احساس کنند. " اگر قدرت را به دیگران واگذار کنید ورودی بیشتری خواهید داشت و نتایج بهتری خواهید گرفت. "

زبان بدن جلب اعتماد

یادداشت برداری را محدود کنید

گاهی اوقات هنگام صحبت کردن با یک همکار، یادداشت برداری ضروری است اما به یاد داشته باشید که این یادداشت برداری ها مانع تماس چشمی شما می شوند.

اگر دائما آنچه را که طرف مقابل می گوید بنویسید، آن شخص احساس بیش ازحد دانستن می کند. همچنین گاهی اوقات داشتن یک دفتر یاددشت برداری و مدام چیزی نوشتن در آن باعث می شود که طرف مقابل احساس ناراحتی کند.


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع