آشنایی بیشتر با بیسو t5
در مورد شرکت بیسو t5اطلاعات زیادی در دسترس نیست چراکه این مجموعه به تازگی کار خود را شروع کرده است و نسبتاً به برند این شرکت خودروسازی کمتر اهمیت داده شده است. این مجموعه دارای وب سایتی با زبان چینی است که مخاطب این گونه القا میکند که فروش بیسو t5 فقط در چین انجام می شود و صادرات این خودرو امکان پذیر نیست.
اما بازار عجیب وغریب خودروی ایران باعث شده است که بعضی از افراد به فکر مونتاژ و واردکردن خودرو بیافتند که بعضی از آن ها نیز در این کار دچار ضرر رو زیان هایی شده اند. شرکت سیف خودرو که با واردات تعداد محدودی خودرو از مدل های فارستر و لگاسی از سوبارو فعالیت می کرد، با در دست گرفت خط مونتاژی در اطراف تهران، می خواهد محصول برند بیسو t5 را در ایران نیز عرضه کند.
طراحی ظاهری و داخلی تیسو t5
در طراحی خودروی بیسوt5 سعی شده است که نسبت به فرمول طراحی کراس اورهای چینی وفادار بمانند و چهره این خودرو تقریباً عامهپسند باشد. می توان گفت که برندهای جیلی، جک و حتی زوتی، به پختگی و هماهنگی خوبی برای طراحی ماشین های شاسی بلند رسیده اند اما بیسوt5 همچنان، در عین زیبایی ظاهری نتوانسته است ترکیبی پخته را ارائه کند؛ ترکیبی که هنوز هم تکراری است.
تقریباً همه چیز در نمای روبرویی بیسو t5 بزرگ و بسیار عریض است. لامپ هالوژنی که در این خودرو استفاده شده، روشنایی روز را برای راننده تأمین میکند و خطوط افقی براق در گوشه های جلوپنجره باعث می شود تداعی یک خودروی لوکس برای راننده ایجاد شود . بیسوt5 سعی دارد خود را به عنوان یک خودروی لوکس معرفی کند اما بعضی نکات منفی طراحی ظاهری مانند پلاستیک های مشکی رنگ در این خودرو که حجم زیادی نیز دارد و در جلوپنجره و سپر دارد، باعث تناقض در ادعا می شود.
نمای پشت بیسو t5 نیز به شکلی غیرقابل انکار به مدل اول از نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر شباهت دارد. نمونه وارداتی این خودرو در نمایشگاه مشهد 1397 عرضه شد، که این نمونه فاقد آنتن کوسه ای در عقب بود که این اتفاق باعث ایجاد یک سؤال عجیب برای کاربران بود " چگونه یک شاسی بند 2017 از چنین امکانی بی بهره است؟"
پیشرانه و شرایط فنی بیسو t5
این خودرو در بازار چین با 2 نوع گیربکس عرضه می شود که شامل 5 سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک می باشد که در ایران به احتمال فراوان با دنده اتوماتیک حضور خواهد داشت. آمار دقیقی در مورد سرعت صفر تا صد این خودرو در سایت های چینی وجود ندارد، اما می توان با توجه به مشخصات پیشرانه و وزن 1570 کیلوگرمی این محصول، در طی 13 یا 14 ثانیه به 100 کیلومتر سرعت برسد. نهایت سرعت این خودرو نیز 175 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
مصرف سوخت این محصول نیز با سوخت ایرانی همچنان اعلام نشده است اما می توان از معادل سازی آن با دیگر شاسی بلند های چینی در ایران به عدد احتمالی 10 تا 11 لیتر در 100 کیلومتر رسید. بیسو t5، با دیفرانسیل جلو عرضه می شود و امکان سفارش با دو دیفرانسیل وجود ندارد.
شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی بیسو t5
تا لحظه نگارش این مطلب، نتیجه آزمودن بیسو t5 برای ایمنی و محافظت مشخص نشده است. امکانات ایمنی این خودرو با 6 کیسه هوا معرفی شده است. شامل 2 ایربگ اصلی و 2 ایربگ جانبی برای سرنشینان جلوی خودرو است به همراه 2 ایربگ پرده ای سرتاسری می باشد. سیستم های محافظتی این خودرو مجهز به ایزوفیکس و ترمز ضد قفل ABS همراه با ترمز اضطراری BOS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم حفظ تعادل ESC و فناوری کنترل کشش کشش TCS است. نگه دارنده خودرو در شیب، از مهم ترین آپشن های ایمنی این خودرو می باشد.
تا لحظه نگارش این مطلب، نتیجه آزمودن بیسو t5 برای ایمنی و محافظت مشخص نشده است.
امکانات ایمنی این خودرو شامل 2 ایربگ اصلی و 2 ایربگ جانبی برای سرنشینان جلوی خودرو به همراه 2 ایربگ پرده ای سرتاسری می باشد. سیستم های محافظتی این خودرو مجهز به ایزوفیکس و ترمز ضد قفل ABS همراه با ترمز اضطراری BOS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم حفظ تعادل ESC و فناوری کنترل کشش کشش TCS است.درپایان باید بگوییم نگه دارنده خودرو در شیب، از مهم ترین آپشنهای ایمنی خریدوفروش بیسو t5 می باشد.