وی فور یو
12 ماه پیش / خواندن دقیقه

ترفند افزایش رضایت شغلی کارکنان بدون پاداش و دستمزد اضافه

ترفند افزایش رضایت شغلی کارکنان بدون پاداش و دستمزد اضافه

راهکار های بسیار مناسبی بدون استفاده از پاداش و و دستمزد اضافه وجود دارد که می توان با آن ها رضایت شغلی کارکنان را بدست آورد.

چگونه رضایت کارکنان خود را افزایش دهیم، بدون اینکه به آنها ارتقاء شغلی دهیم

این یک تصور غلط رایج است که پول اصلی ترین رضایت کارکنان است ، ارزش یک شرکت به کارکنان آن بستگی دارد.به طور طبیعی، کارفرمایان فکر می کنند که افزایش حقوق، بهترین راه برای افزایش بهره وری کارکنان است. آنها اغلب گیج می شوند زمانی که معلوم می شود تفکرشان درست نیست، راز بهبود بهره وری پول بیشتر نیست.

واقعیت این است که یک کسب و کار موفق به چیزی بیش از حقوق خوب نیاز دارد ؛طبق یک نظر سنجی، پاسخ دهندگان گفتند که رضایت کاری بیشتر به مسافت محل و ارتباط کاری مربوط است نه حقوق.

بنابراین چنانچه در این بخش از پلاس وی خواهیم کفت، کارفرمایان باید فراتر از حقوق خود نگاه کنند و به طور جدی، فرهنگ شرکت و سبک رهبری خود را ارزیابی کنند تا بیشتر بر رضایت واقعی کارکنان خود تمرکز کنند. با این پنج نکته، کارفرمایان می توانند گام مهمی در جهت تغییر فرهنگ شرکت خود برای بهتر شدن داشته باشند.

5 توصیه برای افزایش رضایت شغلی کارکنان بدون پاداش و دستمزد اضافه

1. ایجاد فرصت برای ارتباط:

ایجاد ارتباط شخصی با کارکنان در محل کار، شاید مهمترین عامل رهبری خوب باشد.شرکت در جلسات همفکری،خوردن ناهار با اعضای گروه و سیاست درب باز را حفظ کنید تا کارکنان بتوانند به شما سلام کنند یا به شما بگویند که به چه چیزی نیاز دارند. "هر چه کارکنان توانایی های شخصی منحصر به فرد خود را افزایش دهند، بیشتر می توانند به میز حرفه ای برسند."

2. مکانیسم بازخورد اعتماد ایجاد کنید:

بازخورد یک راه عالی برای برقراری ارتباط در مورد مسائل شرکت یا تیم است که نیاز به بهبودی دارد.65 درصد از کارکنان در یک بررسی گفتند که ارتباط بیشتری می خواهند با این حال، بسیاری از مدیران راهنمایی کافی را ارائه نمی دهند و یا فقط نظرات مبهم و منفی ارائه می دهند که سازنده نیست. بحث در مورد اشتباهات کارمندان یک عمل سازنده نیست و به تولید و کارایی کمکی نمی کند.

افزایش رضایت شغلی

توصیه هایی برای افزایش رضایت شغلی

3. میکروکنترل انجام ندهید:

میکرو کنترل یکی از شایع ترین و ناکار امدترین روش های مدیریت کارکنان است.هیچ کس دوست ندارد دائما به شما بگوید که چه کاری باید انجام دهد یا هر حرکت او را به طور انتقادی مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهید و قضاوت کنید. به جای این نوع مدیریت، با فراهم کردن منابع لازم کار را تسهیل کنید.تمام اشتباهات فرصت رشد و بهبود را فراهم می کنند، اما تنها در صورتی که درس یاد بگیرند. وقتی کارکنان میکروکنترل را احساس می کنند، هیچ درسی نمی آموزند.

4. برای افزایش رضایت شغلی روابط دوستانه بین کارکناتان را تشویق کنید:

هر کسی به راحتی رابطه دوستی برقرار نمیکند، بنابراین اغلب وظیفه مدیران است که این فضا را در محل کار ایجاد کنند. برای ایجاد روابط شخصی و تجاری قوی تر، سعی کنید حداقل یک مورد شخصی مهم را در مورد هر یک از کارکنان خود بیاموزید و به آنها انگیزه می دهد. دانستن بیشتر در مورد یک شخص یک رابطه شفاف تر را ایجاد می کند که باعث اعتماد می شود. شما می توانید این اعتماد را با کمک کارکنان به ارتباط با یکدیگر از طریق فعالیت های تیمی خارج از محل رشد دهید. یک شام گروهی را به شما می دهد که هر کس می تواند از آن لذت ببرد.

راه هایی برای رضایت از شغل

راهکارهایی برای افزایش رضایت شغلی 

5. اعتبار دادن برای رضایت شغلی:

یک رهبر خوب بودن به این معنا است که اغلب کارهایی را انجام بدهد که برای کل تیم مفید است.اعتبار دادن نتایج مثبت یکی از این موارد است. از یک طرف، کمک به موفقیت دیگران به موفقیت شما کمک می کند، و این شرکت به طور کامل در حال پیشروی است.از سوی دیگر، این سطح عزت نفس می تواند برای جمع آوری دشوار باشد با این وجود، ابتکار عمل را برای نوآوری حیاتی می کند.دادن اعتبار به دیگران، سنگ بنای رهبری خوب است، و رضایت کارکنان، باعث می شود تا آنها کارآیی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

"پول نمی تواند شادی را خریداری کند" دستمزد رقابتی برای کارکنان بسیار مهم است. اما افراد باید از نوع کار و اینکه برای چه کسی کار می کنند راضی باشند، و اینکه بدانند افراد گروه به هم اهمیت می دهند.

 


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع