پلاس وی
2 سال پیش / خواندن دقیقه

تلاش برای توانمند کردن زنان در حوزه حمل‌ونقل

تلاش برای توانمند کردن زنان در حوزه حمل‌ونقل

استارتاپ اسپید در راستای تقویت و فرهنگ‌سازی حضور بانوان در تمامی عرصه‌ها و همچنین در حوزه فعالیت خود روز شنبه ۲۶ آذر، به مناسبت روز ملی حمل‌ونقل، ۲۵۰ بسته را با کمک بانوان تیم اداری این مجموعه به مقاصد گوناگون ارسال کرد.

مجموعه اسپید در سال ۱۳۹۶ با اخذ مجوز دانش‌بنیانی خود تأسیس شد و در صنعت لجستیک وارد شد. این استارتاپ اکنون با گذشت پیش از چهار سال به یک کسب‌وکار پویا با تعداد کارکنانی بیش از ۱۰۰ نفر در تهران و کرج مشغول خدمت‌رسانی است.

یکی از اهداف مجموعه استارتاپی اسپید حمایت از بانوان و ایجاد انگیزه در آن‌ها برای ورود به حوزه لجستیک و فعالیت در آن است. مهناز علمایی، مدیرعامل این مجموعه به این نکته اشاره می‌کند که صنعت لجستیک در ایران به‌طور سنتی مردانه تلقی می‌شود و باربری با کامیون، تریلر، وانت بار و پیک موتوری غالبا مشاغل مردانه تصور شده است، بنابراین نحوه تعامل با چنین اتمسفری، عموما برای بانوان چالش محسوب می‌شود.

با توجه به همین مسئله، علمایی توضیح می‌دهد که مجموعه اسپید از روز اول تأسیس به دنبال ایجاد تحول در این صنعت بوده که فرهنگ‌سازی و تغییر محدودیت‌های این حوزه نیز مستثنا نیست و اسپید با آغوشی باز به استقبال این چالش رفته است.

به گفته او، امروز بیش از نیمی از کارکنان اسپید در بخش‌های عملیات و ستاد را بانوان تشکیل می‌دهند که در نهایت ظرافت در فرآیندها عملکردی دقیقتر را از خود به نمایش می‌گذارند.

روابط عمومی این مجموعه با اشاره به شرایط کنونی وضعیت اینترنت و اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی، که منجر به از دست رفتن فرصت‌های شغلی بسیاری شده که تبعات آن متوجه بانوان هنرمند، توانمند و قدرتمند کشور شده است، از بانوان دعوت به همکاری می‌کند. هدف استارتاپ اسپید از این اقدام کمک برای طی شدن این بازه زمانی سخت برای این افراد است تا نقش کوچکی در توانمندسازی زن ایرانی ایفا کند.

در حال حاضر، مجموعه اسپید در حوزه‌های مختلفی همچون نشریات، تجارت الکترونیک، دارو و درمان، خدمات بانکی و... فعالیت می‌کند و تا امروز موفق به دریافت رضایت‌مندی بیش از ۹۸ درصدی شده است. همچنین، این مجموعه در تلاش است با فرهنگ‌سازی و توسعه مناسب، راه خود را برای ورود به حوزه‌هایی را که تا کنون بخش خصوصی به علت انحصار و مسائلی از این دست مجال فعالیت نداشته‌اند هموار کند.

استارتاپ اسپید با مطالعه نیازها و رفتار همراهان خود و بررسی کسب‌وکارهای موفق دنیا در حوزه‌های مالی، فناوری، هوش مصنوعی و... سعی داشته خود را قدرتمندتر کند تا نیازهای آینده همراهانش را برآورده سازد.


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع