دلایل واقعی پشت قوانین عجیب و غریب ایمنی هواپیما
سفر با هواپیما با تمام سفرهای دیگر یک تفاوت بزرگ دارد آن هم قوانین و مقررات خاصی است که مدام برای اجرای آنها تاکید صورت می گیرد ولی چرا ؟ این قوانین به چه دلیل باید توسط همه مسافران برای حفظ ایمنی و تجربه پرواز لذت بخش رعایت شوند ؟ در ادامه این بخش از پلاس وی پاسخ سوال را خواهید یافت.
علت و دلیل هریک از قوانین داخل هواپیما چیست ؟
قبل از فرود و پرواز، سینی جلوی صندلی خود را در حالت اول قرار دهید :
برخاستن و فرود ،دو فاکتور مهم پرواز است. 61 درصد از حوادث مرگ و میر در سالهای 2007 تا 2016 در طول فرود، و یا صعود اولیه، رخ داده است .سینی باید قبل از فرود به موقعیت صحیح منتقل شود.
دستگاه های الکترونیکی فقط در طول پرواز باید در حالت «پرواز» باشند :
از اکتبر 31، 2013، FAA اجازه استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند اپل و تبلت ها را در پروازهای ایالات متحده مجاز می دانند. با این حال، مسافران مجاز به تماس و یا متن نیستند، زیرا سیگنال سلولی می تواند به طور بالقوه ابزار ناوبری هواپیما را مختل کند. اگر چه شواهد کمی از خطر وجود دارد، اکثر خطوط هوایی همچنان به اجرای این اقدام احتیاطی ادامه می دهند. سیستم الکترونیک هواپیما طراحی شده است و با دخالت عقلانی محافظت می شود. تا به امروز هیچ اثری از اثرات جانبی تلفن بر روی نتیجه پرواز نداشته است.
قوانین سخت و عجیب داخل هواپیما
فقط بزرگسالان سالم مجاز به نشستن در ردیف خروج اضطراری می باشند:
اما کسی چه میداند چرا ؟! صندلی های خروج اضطراری به طور معمول بیشترین فاصله را دارند تا بتوانند از آن عبور کنند. اما با آسایش و مسئولیت بزرگی روبرو می شود ؛ به شما کمک می کند ،تا دیگر مسافران قبل از اینکه از هواپیما خارج شوند، در شرایط اضطراری قرار گیرند. به علاوه، باید معیارهای واجد شرایط را برای استفاده از آن در نظر بگیرید. تنها بزرگسالان سالم مجاز هستند که این صندلی ها را اشغال کنند، همچنین باید کارت ایمنی را برای خروجی های اضطراری بخوانند ،تا آنها را در شرایط اضطراری برای کمک به خدمه کابین آماده کند. والدین بچه های کوچک، کودکان زیر 15 سال و افراد دارای معلولیت فیزیکی فقط چند نمونه از مسافرانی هستند که در قسمت خروجی اضطراری جای ندارند.
چه کسانی می توانند در ردیف خروج اضطراری هواپیما بشینند؟
قوانین مایع 3-1-1 برای حمل و نقل:
برای اکثر مردم، قوانین حمل و نقل تنها یک مزاحم دیگر برای مقابله با چمدان بندی است. مسافران تنها می توانند در شرایطی مایعات حمل و نقل کنند که:بطری ها حتما 3.4 اونس یا کوچکتر باشد و آنها باید در یک کیسه ی سبک، جا شوند. این اقدام ایمنی در ماه اوت سال 2006 پس از آنکه دولت ایالات متحده یک طرح تروریستی را برای انفجار پروازهای بین انگلیس و آمریکای شمالی با یک جعبه انفجاری مبدل در بطری های نوشابه کشف کرد، ایجاد شد.
پس از حادثه، مایعات در ابتدا به طور کامل از حمل و نقل ممنوع شدند. از آن به بعد، اداره امنیت حمل و نقل (TSA) و وزارت امنیت داخلی (DHS) آزمایشهای انفجاری انجام داده اند تا مشخص شود که مایعات، ایمن هستند تا بتوانند در مقیاس محدودی در هواپیما حمل شوند , به علاوه، حمل بطری در یک کیسه که شما با خود دارید، به مقامات امنیتی امکان می دهد تا سریعا موارد مشکوک را منهدم کنند.
سایه بان پنجره باید در هنگام فرود باز باشد:
پنجره های هواپیما بدون سایه بان ممکن است مناظر زیبا را به شما نشان دهد، اما مهم تر از آن، آنها شما را امن نگه می دارند ؛ هنگامی که سایه بان پنجره را باز می کنید، کابین هواپیما با نور طبیعی کمک می کند به مسافران چشم خود را به محیط اطراف خود هدایت کنند به ویژه هنگامی که چراغ ها در شرایط اضطراری بیرون می آیند.در موارد اضطراری ناگهانی، هر ثانیه تعداد دفعات مشاهده شده است از طرفی اگر سایه بان ها باز باشند، خدمه به راحتی می تواند شرایط بیرونی را برای کمک به آنها در برنامه ریزی تخلیه ببیند. به عنوان مثال، آنها ممکن است بخاطر خطر، خروج را از یک در تعیین کنند و مسافرین را به خروجی دیگری بفرستند.
دلیل قوانین در داخل هواپیما
صندلی شما باید قبل از فرود و صعود، در موقعیت صحیح خود باشد:
یک صندلی که به سمت عقب خوابیده شده، می تواند به راحتی از تخلیه اضطراری یک هواپیما به خاطر مسدود کردن مسیر فردی که در پشت آن ایستاده است، کند شود. مهم است که هر کس می تواند از سریعترین، امن ترین و ممکن ترین در 90 ثانیه به در خروجی برسد، طبق الزامات FAA. به علاوه، هر چه بیشتر به عقب رفته باشد، سخت تر؛ موقعیتی را که در فرود اضطراری نیاز است، در نظر بگیرید - و همانطور که گفته شد، هنگامی که همه چیز به احتمال زیاد اشتباه پیش می رود، فرود و تخلیه کندتر می شود.
قبل از فرود ، متعلقات خود را از زیر صندلی بردارید:
زیر صندلی ها راهروی هواپیما از پایین یک ردیف خالی از صندلی ها در یک هواپیما به نظر می رسد، اما وقتی که میخواهند که هیچ چیز را در زیر صندلی نگذارید به این دلیل است که هنگام فرود،به مشکل نخورید پس به مهماندار گوش کنید. شما به سرعت از آسمان در حال فرود هستید، یک کیسه کتاب بی ضرر روی دامان شما می تواند به یک پرتاب خطرناک تبدیل شود.
چراغ بالای سر خود را قبل از فرود خاموش کنید:
همانند بالا آوردن سایه بان پنجره در هنگام فرود، کم نور شدن چراغهای هواپیما نیز روشهای ایمنی استاندارد است، که به چشم انداز مسافران اجازه می دهد تا در طی تخلیه اضطراری سریع تر آماده شوند. تصور کنید که در اتاق روشن و ناآشنا باشید ،که پر از موانع است زمانی که کسی چراغ ها را خاموش می کند و از شما می خواهد سریع باشید. به علاوه، اگر چراغها خاموش شود، اگر کابین با دود پر شود، چشم های شما به روشنایی کم عادت نموده، و چراغ های اضطراری در راهرو نشانه دهی خروج را آسان می کند.