وی فور یو
یک سال پیش / خواندن دقیقه

دلایل موفقیت هیوندای در بازار جهانی

دلایل موفقیت هیوندای در بازار جهانی

شما در این مطلب خواهید خواند که کمپانی هیوندای در چه سالی تاسیس شد، چگونه رشد کرد و اکنون در حال ارائه چه محصولاتی می باشد.

عوامل برتری هیواندی در بازار جهانی

شرکت هیوندای در سال 1947 و اوج بحران اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفت. این برند، مالک 33 درصد از سهام کیا موتورز، دیگر غول خودروسازی کره جنوبی است. هیوندای امروزه ارزش تجاری بالاتری نسبت به آئودی، نیسان و پورشه دارد. دپارتمان خودروسازی هیوندای، در سال 1967 شروع به فعالیت کرد و امروزه با جایگاه سی و نهم در فهرست مهم ترین برندهای دنیا، تقریبا ارزشی برابر با فورد آمریکا کسب کرده است. با این اوصاف، طبیعی است که در هر کلاس خودرویی، از جمله لوکس و نیمه لوکس، کامپکت شهری یا شاسی بلند، محصولی ساخت هیوندای در بازار جهانی حضور داشته باشد.

هیوندای در سال 2015، برند جنسیس موتور را به زیرمجموعه های خود اضافه کرد تا در کلاس خودروهای لوکس، رقابت نزدیک تری با غول های آلمانی، نظیر مرسدس بنز و بی ام و داشته باشد. تولیدات جنسیس در سال 2019، سدان های  G70، G80 و G90 را شامل می شود؛ اما قرار است محصولی در کلاس شاسی بلند و کراس اور نیز داشته باشد. از دیدگاه کارشناسان، کیفیت ساخت و فناوری های موجود در خودروهای جنسیس، نزدیک به محصولات لکسوس ( زیرمجموعه ی تویوتا ) است؛ در حالی که به دلیل بهره مندی از قیمت مناسب، علاقه مندان مدل های لوکس آلمانی را وسوسه می کند.

بهترین ماشین دنیا

طراحی ظاهری محصولات هیوندای، با حضور پیترشرایر در این گروه خودروسازی متحول شد.  سال 2006، پیتر شرایر به مقام مدیر ارشد طراحی کیا موتورز رسید؛ در حالی که قبل از آن، سابقه ی حضور پررنگ در تیم طراحی بنتلی، فولکس واگن، آئودی و لامبورگینی را داشت. این مهندس مشهور آلمانی، امروزه به عنوان مدیر طراحی گروه هیوندای و کیا فعالیت می کند تا نقش مهمی در جذابیت ظاهری خودروهای مدرن کره ای داشته باشد.

با وجود برندهای مشهور ژاپنی که محصولاتی کارآمد و نسبتا اقتصادی تولید می کنند؛ رشد فروش هیوندای در سال های اخیر، عجیب به نظر می رسد. حتی در کشورهایی با حضور غول های خودروسازی بومی، مثل امریکا، تقاضای بالایی برای محصولات هیوندای وجود دارد. با این اوصاف، توجه به دلایل موفقیت بزرگ ترین خودروساز کره در سطح جهانی، دارای اهمیت است.

از سال 2010 تاکنون، هیوندای همیشه در رتبه ی اول وفاداری مشتریان به محصولات خود، قرار دارد. بنا بر آمار موسسه ی بین المللی برند کیز ( Brand Keys )، مشتریان هیوندای بیشتر از دیگر خودروسازان، باز هم از مدل های ساخت این شرکت در سال های بعد، خرید داشته و اصطلاحا، به هیوندای وفادار بوده اند.

بزرگ ترین خودروساز کره، با گارانتی 10 سال و 160هزار کیلومتر یا 5 سال و 100هزار کیلومتر برای محصولات خود شناخته می شود. علاوه بر این، سرویس 24 ساعته و تعمیر خودروهای هیوندای تا 5 سال بعد از تحویل خودرو، توسط شرکت سازنده تضمین شده است تا بدون نگرانی از اتمام گارانتی، بهترین خدمات پس از فروش با تامین سریع لوازم یدکی در سراسر جهان، فراهم شود.

ماشین های لوکس

موسسه ی مشهور کلی بلوبوک ( Kelley Blue Book ) به عنوان مشهورترین نهاد آزمایش کننده ی خودروهای بازار امریکا از نظر کیفیت ساخت و استهلاک، معتقد است خودروهای هیوندای تا 5 سال پس از تولید، دارای کمترین هزینه ی تعمیرات و نگهداری در مقایسه به دیگر برندها هستند. این عنوان، در سال های 2016 و 2018 به هیوندای رسیده است.

تمامی خودروهای ساخت این شرکت، دارای امتیاز ایمنی بالا هستند. مهمترین بنیاد بیمه و ایمنی بزرگراه های امریکا ( Insurance Institute for Highway Safety ) در تازه ترین آزمایش های خود، 10 مدل از محصولات هیوندای را در رتبه ی بسیار خوب و عالی ( Top Safety Pick and Top Safety Pick+ ) رده بندی کرده است.

نکته ی جالب در محصولات هیوندای، سطح بالای فناوری در امکانات رفاهی و تجهیزات فنی است. پیشرانه های ساخت این شرکت، علاوه بر قدرت قابل قبول در نسخه های مختلف، از نظر راندمان و مصرف سوخت هم، رضایت بخش هستند. هیوندای، سرمایه گذاری زیادی بر نسل جدید پیشرانه ها با تکیه بر فناوری هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام برقی داشته است. این شرایط، باعث می شود، حق انتخاب متنوع  برای خریدار یک مدل، فراهم شود. به عنوان مثال، خودروی سوناتا با 3 نوع پیشرانه ی تمام بنزینی، هیبرید و پلاگین هیبرید تولید می شود؛ ضمن اینکه مدل بنزینی، با 3 موتور 1.6 لیتری توربوشارژ 178 اسب بخار، 2.4 لیتری تنفس طبیعی 185 اسب بخار و 2 لیتری توربوشارژ 145 اسب بخار، قابل خرید خواهد بود.

هیوندای، توسعه ی فناوری خودروهای تمام برقی را، با جدیت دنبال می کند تا در رقابتی نزدیک با برترین خودروسازان جهان باقی بماند. سال 2019، کراس اور کونا با 2 نوع موتور الکتریکی 136 و 204 اسب بخار تولید می شود تا همراه قیمتی در حدود 30هزار دلار و توانایی 450 کیلومتر رانندگی با هر شارژ، رقیبی برای محصولات تسلا باشد. علاوه بر کونا، سدان تمام برقی آیونیک هم، با موتور 120 اسب بخار، سرعت گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 10 ثانیه و حرکت تا مسافت 280 کیلومتر با هر شارژ، از سال 2018 به قیمت 30هزار دلار در بازار جهانی حضور دارد.


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع