درس های موفقیت از زبان استیو جابز موسس اپل
آیا دوست دارید داستان موفقیت استیو جابز را بشنوید ؟ استیو جابز یکی از موفق ترین افراد جهان است و موسس برند اپل بوده که تحول بزرگی را در صنعت تکنولوژی ایجاد کرده است. کار هایی را انجام داده که هیچ کس تا به حال حتی فکرش را هم نکرده است. این فرد موفق درس هایی هم برای موفقیت دارد که قطعاً می تواند راهنمای راه ما در مسیر درست باشد. با ما در این بخش از پلاس وی همراه باشید تا مهم ترین اسرار و درس های موفقیت استیو جابز، موسس اپل را بشناسید، این اسرار و درس های موفقیت اصلی ترین عامل موفقیت او از زبان خودش است.
همه چیز از محصول شروع می شود
اگر بخواهیم چیز های زیادی از جابز یاد بگیریم، باید بدانیم که او همیشه روی محصولات تمرکز می کرده و هر کاری را انجام می داده تا به عالی ترین شکل ممکن محصول را تولید کند و همچنین دیدگاه خوبی در مورد چیزی که قرار بوده بسازد داشته است و همین موجب موفقیت او شده است.
البته او عقیده دارد که تولید محصول، خود تنها عامل موفقیت او نبوده اما قطعاً راهی را به سمت موفقیت های بزرگ برایش باز کرده است. پس به شما توصیه می کند که تمرکز خود را روی تولید محصولات و برندی اختصاص دهید که هیچ کس نمی تواند با آن رقابت کند و هر روز هم از رشد و پیشرفت باز نایستید. قطعاً یک محصول با کیفیت متوسط به چشم هیچ کس نمی آید و لابلای محصولات دیگر گم می شود و همیشه باید به دنبال محصولات عالی باشید.
خودتان را از بقیه جدا بدانید
هنگامی که در حال ساختن لپ تاپ مک بودم، آن را به گونه ای تولید کردم که از دیگران متفاوت بود و ویژگی هایی را روی آن را پیدا کردند که هیچ کس انجام نداده بود. در واقع کامپیوترهای اپل اولین کامپیوترهایی بودند که کیبورد از مانیتور جدا بود و هیچ سیمی به آن وصل نبود و چند مدل فونت را برای آن طراحی کردند که باعث می شد روابطش را با مایکروسافت بیشتر کند. همین روند موجب موفقیت های زیادی شد و همانطور که می دانید، همیشه اپل در بازارها نماد دیگری دارد و شاید هر کسی نتواند آن را داشته باشد و بسیاری از افراد حسرت داشتن آن را می خورند یا آن را مجزا از برند های دیگر می دانند.
باید پشتکار داشته باشید
ساخت یک برند و تولید محصولات عالی نیازمند تلاش و پشتکار است. قطعاً کار آسانی نیست وگرنه همه می توانستند این کار را انجام دهند. استیو جابز هم در راه تولید برند، سختی های زیادی کشیده است اما تسلیم نشده و مدام کار خود را ادامه داده است. شما هم برای هر کاری که در آن به دنبال موفقیت می گردید، باید ثابت قدم بوده و پشتکار داشته باشید.
موفقیت چند لایه است
استیو جابز فرد ایده آل گرایی بود تا زمانی که از کیفیت چیزی راضی نمی شد، هرگز آن را علنی نمی کرد. در نتیجه هرگز از هیچ قسمت از طراحی محصول و کیفیت آن کم نمی گذاشت. سعی می کرد که همیشه روی جنبه خاصی از محصول تمرکز کند و آن را به عالیترین شکل ممکن در بیاورد. حتی چیزهای دیگر را فدای کیفیت بالا می کرد. پس اگر شما هم به دنبال تولید محصول و ایجاد یک برند هستید، حتما باید کیفیت را مد نظر قرار دهید.
دست نکشیدن از نوآوری
همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، اپل یک نوآوری بسیار بزرگ بود که هیچ مشابهی در بازار نداشت. استیو جابز این موضوع را فهمیده بود و به دنبال تولید چیز های جدید در بازار می گشت. کلید اصلی پیشرفت او در این زمینه نوآوری بود اما این نوآوری هزینه های زیادی برای آن ها داشت. به عنوان مثال حتی مجبور بودند نصف شب هم با یک دیگر تماس بگیرند و ایده های ذهنی خود را با دیگری به اشتراک بگذارند.
اعتماد به خود
یکی از مهم ترین نقل قول های استیو جابز این است که شما نمی توانید نقاط موجود در یک صفحه را با نگاه کردن به سمت جلو به یکدیگر وصل کنید. بلکه برای وصل کردن آن ها باید به عقب هم نگاهی بیندازید. جمله استیو به این معناست که اول باید به خودتان اعتماد کنید و از پیشینه خود نترسید. مطمئن باشید که تلاش هایتان نتیجه می دهد. فقط باید هوش خود را افزایش دهید و قبل از هر چیز به خودتان اعتماد کنید.
عشق ورزیدن به کار
استیو جابز تنها فرد موفق دنیا نیست اما دلیل اصلی موفقیتش، این بوده که برای کاری که انجام داده، ایمان و عشق داشته است. در نتیجه زمان زیادی را سپری می کرده و از انجام دادن کار خسته نمی شده و یا حتی با عشق به کار، خستگی را تاب می آورده، پس همین پشتکار، تلاش و عشق باعث شده که به بهترین و بزرگترین نتیجه ها برسد.