روش های انتخاب یک سررسید یا سالنامه
سررسید را می توان به عنوان یکی از هدایای تبلیغاتی به شمار آورد. چراکه با خرید سررسید، با کمترین هزینه می توان یک هدیه زیبا، خاص، کارآمد و ماندگار ارائه کرد. همچنین شرکت ها و برندهای مختلف از شعار، برند تجاری یا لوگو خود برروی سالنامه ها استفاده می کنند تا به این طریق، حداقل برای مدت زمان 1 سال در چشم مخاطبان خود بدرخشند. اما این هدیه می بایست از کیفیت کافی برخوردار باشد تا بتواند برای مدت طولانی مورد استفاده مخاطبان قرار بگیرد. با مطالعه نکات زیر می توانید سالنامه 1400 خود را با کیفیت انتخاب کنید.
انتخاب جلد مرغوب سررسید
در سررسید از جلدهای مختلفی استفاده می شود. از انواع پرطرفدار آن می توان به چرم مصنوعی، سلفون و ترمو اشاره کرد. چرم مصنوعی جزو گزینه هایی است که می توان مورد استفاده قرار داد. چراکه از لحاظ قیمت در رنج مناسبی قرار دارد، تنوع رنگی و طرحی بسیارمتنوعی دارد، برروی آن می توان از تکنیک داغی و یا پلاک استفاده کرد، و دوام بسیار بالایی نیز دارد.
جلد سلفونی اگرچه از لحاظ قیمتی در بازه پایین تری قرار دارد، اما مطمئنا از لحاظ کیفیت با چرم مصنوعی قابل مقایسه نیست! اما اگر به دنبال گزینه ای ارزان قیمت هستید، می توانید از این نوع جلد استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید لوگو، محصول خاص، شعار تبلیغاتی یا هرگونه اطلاعات دیگر را بر روی جلد سالنامه خود حک کنید، می توانید از این نوع جلد استفاده کنید.
جلد ترمو از لحاظ ظاهری تقریبا نزدیک به چرم مصنوعی است. تفاوت آن در ضخامت کمتر این نوع جلد، کیفیت بیشتر و در نهایت قیمت بسیار بیشتر آن می باشد. این نوع جلد نسبت به حرارت واکنش نشان داده و هنگامی که داغی روی آن صورت بگیرد، کمی تیره تر خواهد شد. اما به طور کلی چرم مصنوعی مناسب تر از ترمو می باشد.
انتخاب کاغذ باکیفیت سالنامه
انتخاب نوع صحافی
روش تبلیغ روی سررسید
لت گلاسه: لت های گلاسه در واقع برگه هایی از جنس گلاسه هستند که در ابتدا، وسط یا انتهای سررسید قرار می گیرند. این صفحات، گزینه مناسب برای نمایش محصولات یا خدمات شما می باشد. چاپ این صفحات به صورت 4 رنگ می باشد. کیفیت این چاپ نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پیشنهاد می شود در طراحی لت گلاسه دقت کافی را به خرج دهید تا بتوانید بیشترین اطلاعات مربوط به مجموعه خود را ارائه دهید.
ترام صفحات: به چاپ لوگو یا جمله یا شعار تبلیغاتی روی هر صفحه از سررسید، اصطلاحا ترام گفته می شود. با استفاده از ترام می توانید برند خود را بیشتر از پیش، در چشم بییننده بدرخشانید. اگر لوگو یا شعار شما روی تمام صفحات سررسید چاپ شود، تاثیر به شدت بیشتری خواهد داشت.
پلاک فلزی: روش دیگر برای نمایش لوگو روی سررسید، استفاده از پلاک فلزی است. پلاک فلزی معمولا روی جلد سررسید قرار می گیرد و لوگو یا شماره تلفن شما می تواند با لیزر روی آن حک گردد. این پلاک با چسب مخصوص به سررسید چسبانده می شود. توجه داشته باشید که این پلاک صاف و درست چسبیده شده باشد و چسب آن به دقت و تمیزی و یکنواخت زده شده باشد.
آستر بدرقه:آستر بدرقه در واقع کاغذی است که در قسمت ابتدا و انتهایی سالنامه قرار می گیرد و صفحات داخلی را به جلد متصل می کند. برای آستر بدرقه از کاغذ فانتزی های ضخیم، کاغذ گلاسه یا تحریر سنگین استفاده می شود. روی این کاغذ می توانید هر چاپی که مد نظر دارید را چاپ کنید و با این وش، اطلاعاتی را نیز به مشتریان خود ارائه دهید.
روبان سررسید:روبان سررسید به جهت سهولت استفاده کاربر، مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود تا راحت تر بتوان صفحه مورد نظر را پیدا کرد. بر روی این روبان نیز می توان لوگو مجموعه یا شعار خاص تبلیغاتی را قرار داد.