ماشین جدید آئودی TT RS مدل 2017
آئودی قدرتمندترین مدل TT را میدان رقابت میفرستد. این خودرو از یک موتور جدید ٥ سیلندر با قدرت ٤٠٠ اسب بخار بهره می برد که صدای بی نقصی دارد. مدل کوپه و روداستر آئودی TT RS در نمایشگاه اتومبیل ٢٠١٦ پکن معرفی شدند.
طراحی عضلانی جلو، ورودی های بزرگ هوا، اسپویلر کم ارتفاع و باله های ثابت عقب
با نگاه اول به آئودی TT RS متوجه می شوید که با خودروی قدرتمندی روبه رو هستید. موتور جدید آن تماما از آلومینیوم ساخته شده و ٤٠٠ اسب بخار قدرت دارد، که این مقدار ٦٠ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی آن می باشد. به لطف این موتور تورکی معادل ٤٨٠ نیوتون متر به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود و یک سیستم کنترل کشش توزیع قدرت را مدیریت می نماید، تا خودرو با کمترین خطا به حداکثر شتاب ممکن برسد. نتیجه استفاده از چنین سیستمی ثبت رکورد ٣,٧ ثانیه در مدل کوپه و ٣.٩ ثانیه در مدل روداستر برای رسیدن به سرعت ١٠٠ کیلومتر بر ساعت است. هیچکدام از مدل های قبلی TT تا این حد سریع نبوده اند. تورک فوق العاده آن با یک موتور پنج سیلندر همراه شده که صدایی گوش نواز دارد. این صدا از میان سیستم اگزوزهای دوتایی و بزرگ آن به محیط منتشر می شود. از جمله موارد چشم نواز دیگر این خودرو چراغ های جدید OLED با طراحی سه بعدی است که برای اولین بار در محصولات آئودی به کار رفته است.
این میزان از قدرت به یک شاسی محکم احتیاج دارد
با ارتفاعی معادل ١,٣٤ متر آئودی TT RS به آسفالت چسبیده و با وزن کمی که دارد، کنترلش کاملا در اختیار شما است. نرخ بالای فرمان پذیری آن در حین رانندگی به شما احساس یکی بودن با جاده را می دهد. فرقی نمی کند که چقدر فرمان اسپورتش را بچرخانید، صندلی های قوی آن به همراه بالشتک های کناری اش شما را در سرجایتان ثابت نگه خواهد داشت. در مدل روداستر با فشردن یک کلید، رانندگی فضای باز را تجربه خواهید کرد. این کلید سقف خودرو را حتی در سرعت ٥٠ کیلومتر در ساعت نیز به راحتی باز خواهد کرد.
طراحی داخلی، آئودی TT RS ظاهری فوق العاده اسپورت دارد
طراحی داخلی این خودرو دارای المنت هایی ساخته شده از آلومینیوم یا کربن است. اگر رانندگان بخواهند، می توانند خصوصیت TT RS را در چهار حالت مختلف، از متمایل به راحتی تا به شدت دینامیک تنطیم نمایند. نمایشگر جلوی راننده با اندازه ١٢,٣ اینج تمامی اطلاعات کلیدی مورد نیاز را نمایش می دهد، از سرعت حرکت تا دور موتور و مسیر یابی و این همه توانایی آن نیست. نمایشگر مخصوص RS اطلاعات مربوط به فشار لاستیک ها، تورک و نیروی g را هم نمایش می دهد. وقتی دور موتور به حد خود می رسد، یک چراغ تغییر دنده از راننده می خواهد که با استفاده از پدال روی فرمان یا دسته دنده، دنده را تعویض نماید. البته برای استفاده از سیستم انتقال قدرت دوگانه آن باید حالت دستی را فعال کند که در دنده های سبک نرخ دنده کوتاه و اسپورتی دارد.