شرکت های تبلیغاتی چه خدماتی را ارائه میدهند؟
آژانس تبلیغاتی بر روی فعالیت هایی همچون برنامه ریزی، مدیریت و اجرای تبلیغات تمرکز می کند. متخصصین این حوزه با گفتگو با مشتریان، نیازهای تبلیغاتی آنان را تعیین کرده و مطابق با آن، برنامه های تبلیغاتی را تنظیم می کنند. نوع و خدمات آژانس های تبلیغاتی با یکدیگر متفاوت است. در برخی آژانس ها پکیج کاملی از خدمات تبلیغاتی در حوزه های مختلف ارائه می شود تا محصول یا خدمات مشتری به خوبی معرفی شود. اما در برخی دیگر خدمات مشخص و محدودتری عرضه می شود. با در نظر داشتن علائق، نقاط قوت و نیازهای خود می توانید بهترین آژانس تبلیغاتی را انتخاب کنید.
ارکان فعالیت آژانس های تبلیغاتی
عملکرد آژانس های تبلیغاتی بسته به نوع آن ها متفاوت است. اما فعالیت آن ها در 4 بخش اصلی، یکسان است.
- خدمات خلاقانه:از تیم های کپی رایتینگ و هنرهای تجسمی برای خلق تبلیغات خلاقانه بر اساس نیاز، اهداف و مخاطبان مشتری استفاده می شود.
- برنامه ریزی حساب:جمع آوری اهداف و استراتژی های قبلی مشتریان به عهده این تیم است. این اطلاعات در اختیار بخش خدمات خلاق قرار می گیرد تا در توسعه کمپین های تبلیغاتی مود استفاده قرار بگیرد.
- برنامه ریزی برای تعیین رسانه:این گروه نیز بهترین بستر رسانه ای برای هر کمپین تبلیغاتی را تعیین می کند.
- خدمات به مشتری:این تیم رابط میان مشتریان و خدمات خلاق است.
نقش شرکت های تبلیغاتی چیست؟
حوزه تخصص آژانس های تبلیغاتی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد. بسته به این حوزه، خدمات آن ها نیز متفاوت است. به طور کلی می توان گفت، وظایف آژانس تبلیغاتی ایجاد طرح های تبلیغاتی دیجیتالی یا چاپی، تعیین نحوه اجرای پروژه و برقراری ارتباط میان مشتری و تیم اجرایی است. تضمین کیفیت، نظارت بر نحوه عملکرد یک کمپین و ارائه گزارشات مربوط به کمپین تبلیغاتی به مشتری، از دیگر وظایف این کسب و کار است.
معرفی نقش ها در شرکت های تبلیغاتی
در ادامه به معرفی نقش های مشترک در آژانس های تبلیغاتی می پردازیم.
- کپی رایتر:این افراد وظیفه نگارش متن کمپین های تبلیغاتی را به عهده دارند. آن ها متن مربوط به وبلاگ، پست های مربوط به رسانه های اجتماعی، مقالات و اسکریپت های تبلیغاتی را می نویسند.
- عکاس:وظیفه این افراد تولید محتوای تصویری برای رسانه های آنلاین و چاپی است.
- طرح گرافیک:طراحی تصویر و اشکال گرافیکی برای چاپ یا تبلیغات آنلاین، به عهده این افراد است.
- مدیران خلاق:نظارت بر بخش خدمات خلاق به عهده مدیران خلاق است. این افراد باید مطمئن شوند که پروژه ها بر اساس اهداف مشتری تعیین شده و از بودجه و برنامه ریزی مناسب برخوردارند.
- ویرایشگر کپی:ویراستاران نیز بر روی ویراستاری و بازاریابی از نظر گرامری تمرکز دارند تا لحن به شکل صحیح منتقل شده و بر روی مشتری اثر بگذارد.
- متخصصین سوشیال مدیا:متخصصین رسانه دیجیتال مسئولیت بهینه سازی موتورهای جستجو، طراحی کمپین رسانه های اجتماعی و کار با طراحان وب را به عهده می گیرند.
- مدیر بازاریابی:تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی همچون بودجه، محتوا و همچنین تجزیه و تحلیل وب به عهده مدیر بازاریاب است.
خدمات مربوط به آژانس های تبلیغاتی
خدمات مربوط به یک آژانس را می توان در 3 اصطلاح منحصربفرد معرفی نمود.
- تبلیغات بالای خط یا ATL:این تبلیغات در سطح بزرگ و کلان در معرض دید مشتری قرار می گیرد. برای مثال تبلیغات در تلویزیون، رادیو، روزنامه و یا بیلبورد نمایش داده می شود.
- تبلیغات زیر خط (BTL):این تبلیغات هدفمندتر و خاص تر بود و گروه خاصی از مشتریان را مورد هدف قرار می دهد. بازریابی محتوا، بازاریابی موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی در این دسته قرار می گیرد.
- تبلیغات خطی (TTL):ترکیب دو استراتژی قبل، تبلیغات خطی را می سازد. این نوع تبلیغات در مقیاس گسترده مورد استفاده قرار گرفته و فرصتی برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل ایجاد می کند. آژانس و شرکت تبلیغاتی armisads.com، قادر است تا شما را در انجام کلیه متدهای تبلیغاتی، همراهی کند.
معرفی انواع آژانس های تبلیغاتی
طیف متنوع آژانس ها را می توان در دسته زیر معرفی کرد.
- آژانس های ارائه دهنده خدمات کامل تبلیغاتی:این نوع شرکت ها از برنامه ریزی تا تولید و همچنین تجزیه و تحلیل فعالیت های تبلیغاتی، در خدمت شما هستند.
- آژانس های تعاملی:این آژانس ها در حوزه تبلیغات آنلاین و اینترنتی فعالیت می کنند.
- بوتیک های خلاقانه:این آژانس ها به شکل متمرکز بر روی ارائه تبلیغات های خلاقانه فعالیت می کنند.
- آژانس خرید رسانه:مدیریت رسانه برای تبلیغ کننده ها، تمرکز اصلی این سازمان های تبلیغاتی است.
- نمیندگی های داخلی:تبلیغات شرکت ها در ساختار رسمی شرکت فعالیت این آژانس ها خواهد بود.
مزایای استخدام یک شرکت تبلیغاتی
با در اختیار داشتن یک تیم تبلیغاتی از ده ها مزیت مهم بهره مند می شود. از جمله :
1.به مدیریت هزینه و زمان می پردازید
زمانی که از یک تیم تبلیغاتی کمک می گیرید، ده ها کمپین تبلیغاتی با بودجه های مختلف در اختیار شما قرار می گیرد. می توانید در بین آن ها بهترین و سریع ترین روش را انتخاب کنید.
2.در مسیر برندسازی قرار می گیرید
آژانس های تبلیغاتی شما را به سرعت در مسیر برندسازی قرار داده و اهداف تجاری تان را محقق می سازند.
3.به مشتریان جدید دسترسی پیدا می کنید
با استخدام یک تیم تبلیغاتی حرفه ای، دامنه دسترسی شما به مشتریان جدید گسترش پیدا می کند.
4.ذهنیتی مثبت نسبت به برند می سازید
می توانید با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی موفق، چهره ای تأثیرگذار از برند خود بسازید.