نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و اهمیت صداها در آن
از بین تمام عناصر طراحی داخلی رستوران، صوت به تعادل ظریفی نیاز دارد. صدای بیش از حد بلند را افراد نمی توانند بشنوند و بیش از حد کم مهمان را مضطرب خواهد کرد. سطح صحیح موسیقی در رستوران چگونه است؟
به بخش 4 از پنج مجموعه بخش روان شناسی طراحی داخلی رستوران خوش آمدید. در این بخش از دنیای مد پلاس وی در ادامه بحش روانشناسی طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ، ما اثرات آوا در رستوران را بر درک غذا و نوشیدنی، و چگونگی تاثیر آن بر رفتار مشتریان رستوران را بررسی خواهیم کرد.
صدا و موسیقی چه نقشی در طراحی داخلی رستوران دارند؟
زمانی که صدا در رستوران نقش مثبتی در جذابیت طراحی داخلی و جذب مشتری ایفا می کند
در سال 2011، بررسی زاگات از بیش از 47،000 خواننده نشان داد که سر و صدای رستوران دومین شکایت مشترک مشتریان است که تنها پس از خدمات ضعیف گفته می شود. دلایل بسیاری برای ایجاد صدای بیش از حد وجود دارد:
- طرح معماری ضعیف و طراحی داخلی که در آن ژنراتورهای صدا و تقویت کننده های صدا با یکدیگر مواجه می شوند. استفاده از سطوح سخت که باعث تقویت صدا می شوند.
- آشپزخونه باز.
- موسیقی زنده.
- فضاهای شلوغ که در آن مشتری ها خیلی محکم به هم چسبیده اند.
تاثیر صدای بیش از حد رستوران بر مشتریان
البته، اگر افراد به دلیل سر و صدا نتوانند صدای یکدیگر را بشنوند، صدایشان را بالا می بردند، که به نوبه خود سطح صدا را حتی بیشتر افزایش می دهد - این اثرلومبارد نامیده می شود. ، افسر ارشد رستوران گروه مهمان نوازی میدان اتحادیه، می گوید که هنر گفتگو را نمی توان انکار کرد و گفت:" مردم برای اجتماعی شدن غذا می خورند." شاید حتی مهم تر:صدای بلند در واقع افراد را از بو کشیدن و چشیدن غذاها منحرف می کند.
اگر می خواهید شام دلپذیر داشته باشید، جایی که هیچ کس فریاد نمی زند، اما در عین حال می خواهید احساس کنید که در محیطی اجتماعی هستید. باید طوری به نظر برسد که سیر شده اید." بنابراین محیط عالی باید شبیه به یک گردهمایی در خانه باشد:فرش، پرده ها و پارچه های رومیزی وجود دارد که همه آن ها برخی از صداها را جذب می کنند، بنابراین مجبور نیستید فریاد بزنید تا از سر میز شنیده شوید. اگر در حال طراحی رستورانی شیک هستید، این نباید مشکل باشد، کتان خوب مناسب است.
اهمیت صدا در طراحی داخلی رستوران
چه کار دیگری می تواند انجام شود؟
در نظر بگیرید که آیا آشپزخانه ای باز می خواهید یا نه. اگر این کار را کنید، برنامه های احتمالی برای زمانی که صدا خیلی بلند شود، داشته باشید. دیوارهای بلند صدا را نگه می دارند ، به خصوص اگر پشتشان عایق باشد.
به سقف های بلند، تیرک، و گچ صوتی متخلخل که صدا را جذب می کنند نگاه کنید. اگر می توانید هزینه آن را بپردازید، سرمایه گذاری در یک میکروفون و سیستم سخنگو را در نظر بگیرید که سرو صدا اتاق را براساس آن تنظیم می کند. اگر سر و صدا جاده نگران کننده است ممکن است به عایقی برای دیوارها و درها نیاز داشته باشید.
موسیقی زنده به شکل یک نوازنده پیانو یک راه حل ساده و واضح است ، صدای ظریف و پراکنده آن همراه با صدای کم آرامش بخش است . قرار دادن پیانو در نزدیکی در ورودی به تنظیم فوری آهنگ کمک خواهد کرد.
روشن نگاه داشتن چراغ ها در طرف تیره تر راه دیگری برای ایجاد فضایی صمیمی و آرام بخش است همانطور که در مقاله قبلی درباره نورپردازی رستوران اشاره کردیم، محیط آرام باعث می شود مشتری بیشتر غذا بخورد.
میزان صدا و موسیقی از نکات مهم در طراحی داخلی رستوران
صدا در رستوران همیشه بد نیست
اگر با جمعیت عمومی موافق هستید که در اغلب رستوران ها صدا خیلی بلند است پس ممکن است متناقض به نظر برسد که برخی صاحبان رستوران ها و سرآشپزها در واقع به دنبال سر و صدا هستند. چرا این طور است؟ آن ها بر این باورند که این امر نشان می دهد که این موسسه محبوب است و حس مهمان نوازی را به همراه دارد.
اگر چه جای بحث و جدل وجود دارد، شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه محیط پر سر و صدا واقعا سودآور است. موسیقی سریع باعث می شود که مشتری ها کم تر حرف بزنند، بیشتر غذا مصرف کنند و زودتر محیط را ترک کنند. این استراتژی حتی برای نوشیدنی ها هم مفید بنظر می رسد. مطالعه ای موسیقی روی نوشیدنی ها نشان داد که مردم هنگامی که موسیقی گوش می دهند بیشتر تمایل به نوشیدن چیزی دارند تا در هنگام سکوت.
نقش مثبت صدای زیاد رستوران در جذب مشتریان
زمانی که رستوران بسیار ساکت است
از طرف دیگر، می توانیم ببینیم که چرا صاحبان رستوران ها تا حدودی به سمت سر و صدا کشیده شده اند. یک رستوران بسیار ساکت این حس را می دهد که هیچ کس دوست ندارد به آنجا برود. اگر میهمانان وارد شوند، صداهای بسیار کمی ممکن است باعث پرت شدن حواس شان شود، به طوری که آن ها بیش از حد به صدای سایر ظروف غذا و گفت و گو دیگران گوش می دهند.
مقدار درست و به جای سر و صدا هم چنین به پر کردن حواس دیگران کمک می کند، چون غذا خوردن فعالیت اجتماعی است، هر کاری که رستوران می تواند انجام دهد تا تعاملات را راحت نگه دارد. سر و صدای پس زمینه نوعی حریم خصوصی ایجاد می کند:اگر مهمانان نمی توانند آنچه را که رستوران ها در مورد آن صحبت می کنند درک کنند، به اندازه ای احساس راحتی خواهند کرد که به صحبت های خود ادامه دهند.