مازراتی آلفیری سال 2019 می آید
پیش از این قرار بود این خودرو به یک موتور V شکل هشت سیلندر مجهز شود، اما مازراتی تصمیم گرفت موتور کوچک تری استفاده کند تا پاسخگوی الزامات محیط زیست باشد.
مازراتی قصد دارد آلفیِری (Alfieri) را سال 2019 با پیشرانه توربو دوقلو V6 روانه بازار کند. یک سالِ بعد نیز در 2020 گونه تمام برقی آن را معرفی خواهد کرد.
به گزارش مجله اتوکار (Autocar) انگلستان به نقل از مقامات کمپانی، آلفیری نسختین خودروی تاریخ مازراتی با قوای فنی کاملاً الکتریکی به شمار می رود.
اگر به یاد داشته باشید، مدل مفهومی که سال 2014 با همین نام رونمایی شد پیشرانه V8 داشت. حالا کمپانی پس از 2 سال و اندی تصمیم گرفته تا از فناوری حجم کمتر به علاوه سامانه پرخوران استفاده کند، به همین جهت یک بلوک شش سیلندر با آرایش V و دو توربو شارژر برایش کنار گذاشته است. با توجه به وعده استفاده از دو نوع قوای محرکه برقی و بنزینی، درمی یابیم که آلفیِری همچنین اولین خودرویی است که روی پلتفرم جدیدِ مازراتی با قابلیت تعبیه پیشرانه بنزینی و مجموعه باتری شکل می گیرد.
این خودروساز، از طرفی روی عرضه مدل جایگزین گرن توریزمو و گرن کابریو در حوالی 2018 و 2019 نیز کار می کند. پلتفرم نسل جدید با گیبلی، کوآتروپورته و لوانته یکسان بوده و با حفظ ساختار 2+2، نسبت به مدل کنونی جمع وجورتر خواهد بود؛ درنتیجه امکان استفاده از بلوک کوچک تر V6 بجای نمونه V8 رایج و بهبود وضعیت مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده فراهم می شود.