علی مصفا همسر لیلا حاتمی و فرزند امیربانو کریمی و مظاهر مصفا می باشد . بیوگرافی کامل “علی مصفا” را می توانید در بخش بیوگرافی بازیگران سایت نمناک مشاهده نمایید.
بیوگرافی علی مصفا
- نام:یاقوت علی
- نام خانوادگی:مصفا
- تاریخ تولد:11/9/1345
- فعالیت : در بخش های کارگردان، دستیار کارگردان، نویسنده، بازیگر ، تهیه کننده.
- مدرک تحصیلی:فارغ التحصیل عمران
- نام همسر :لیلا حاتمی
ali mosaffa
علی مصفا متولد 11 آذرماه سال 1345 در تهران است . وی فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی است و برادرزاده حسینعلی خان نکیسا موسیقیدان و خواننده است. وی در سال 1370 با بازی در فیلم امید به کارگردانی حبیب کاوش بازیگری سینما را آغاز کرد اما با حضور در فیلم پری موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر بدست آورد.
علی مصفا برای بازی در فیلم های لیلا و پارتی کاندیدای دریافت جایزه شد.
وی در سال 1380 با بازی در مجموعه کیف انگلیسی بازیگری در مجموعه تلوزیونی را تجربه کرد.
مصفا پس از کارگردانی مستند فریب شعر و فیلم کوتاه همسایه در سال 1382 اولین فیلم بلندش را با نام سیمای زنی در دوردست با حضور لیلا حاتمی کارگردانی کرد.
وی در سال 1386 با بازی در مجموعه پریدخت نیز تجربه کاری دیگری در تلوزیون تجربه کرد.
ازدواج و همسرش
لیلا حاتمی در سال 1377 با علی مصفا ازدواج نمود.حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های مانی و عسل می باشد.
بیو گرافی لیلاحاتمی
متولد 9 مهرماه 1351 در تهران می باشد و هم اکنون 44 سال سن دارد.او در رشته ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. برای ادامه تحصیل به لوزان سوئیس رفت. در دانشگاه پلی تکنیک تهران (دانشگاه صنعتی امیرکبیر) در رشته مهندسی برق شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این رشته را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن جا ادبیات فرانسه خواند.
وی دختر مرحوم علی حاتمی می باشد.
زندگینامه و عکس علی مصفا
ماجرای ازدواج علی مصفا ولیلا حاتمی
ارتباط عاشقانه فیلم لیلا واقعی بوده است.قبل از شروع فیلمبرداری حس هایمان به هم شروع شده بود. اصلا آقای مهرجویی اول ما را به هم علاقمند کرد و بعد فیلمش را ساخت.
علی مصفا برای خواستگاری لیلا حاتمی پیش داود رشیدی رفت
گفتنی است چندی پیش داود رشیدی بازیگر مطرح سینما تئاتر وتلویزیون در گفت وگویی روایت جالبی از آشنایی با خانواده حاتمی و ماجرای این ازدواج تعریف کرده بود:صمیمیت من و علی حاتمی به سال های قبل برمی گردد. ما با هم دوست بودیم و رفت و آمد خانوادگی داشتیم . لیلی و لیلا با هم بزرگ شدند . من و علی حاتمی واقعا مثل دو برادر بودیم و رفت و آمد ما و خانواده او هنوز هم ادامه دارد تا جایی که آقای مصفا برای خواستگاری از لیلا (حاتمی) پیش من آمد چون علی (حاتمی) دیگر فوت کرده بود.
همیشه به ضرر علی تمام می شد
لیلا حاتمی پس از ازدواج با علی مصفا یک بار دیگر با او در فیلم "میکس" داریوش مهرجویی همبازی شد. یک بار نیز به عنوان بازیگر در فیلم "سیمای زنی در دوردست" به کارگردانی همسرش علی مصفا حضور یافت. وی در بخش دیگر این مصاحبه با اشاره به سرریز شدن پیشنهادی مشابه پس از موفقیت این فیلم گفته است:همیشه سعی کردیم تکراری نشود. همین جور با سیل پیشنهادهای دوتایی مواجه می شدیم اما از آن ها فرار می کردیم. یا هیچ کدام مان نمی رفتیم یا فقط من می رفتم و این همیشه به ضرر علی تمام می شد.
لیلا حاتمی و علی مصفا
لباس پوشیدن خانواده مصفا
مادر خانواده؛ خانم کلاسیک
لیلا حاتمی، مادر این خانواده هنری، سلیقه ای کلاسیک در لباس پوشیدن دارد. شاهزاده دلشدگان، همیشه با انتخاب های کلاسیک مثل مانتوی بلند راسته، شلوار جین راسته و رنگ های ملایم دیده می شود. لباس های مد روز در انتخاب های او دیده نمی شوند و استایلی مخصوص به خود دارد. اندام متناسب و بدون اضافه وزن لیلا به او اجازه می دهد تا دستش برای انتخاب لباس باز باشد و بتواند انواع مدل ها را انتخاب کند.این روزها که به سوی روزهای گرم سال پیش می رویم، اگر لیلا حاتمی را در مراسم فرش قرمز فیلمی ببینید، بی شک مانتو رنگ روشن نخی، نازک و گشادی به تن دارد. این نحوه انتحاب باعث شده تا لیلا با سبکی به امضای خودش شناخته شود که برای هر کسی به خصوص یک ستاره سینما خوب و قابل تحسین است. علاوه بر این که سلیقه کلاسیک، خوش پوشی همیشگی هر کسی را تضمین می کند.
پدر خانواده؛ آقای جدی
در حالی که لیلا می کوشد، در مجامع عمومی همیشه با لبخندی مهربان دیده شود؛ علی مصفا چهره جدی اش را ترجیح می دهد.
همین چهره همیشه جدی موجب می شود تا به اصطلاح عمومی، چهره علی کاریزما داشته باشد و اطرافیان را تحت تاثیر این جدیت قرار دهد. او اغلب با پیراهن های اسپرت، شلوارهای کتان و کت های تک دیده می شود. البته پیراهن های سفید نخی را باید انتخاب خاص احمد «گذشته» دانست . برای مردی با قامت و فرم صورت علی مصفا، لباس های اسپرت، اننخاب بهتری هستند و او را خوش استایل تر نشان می دهند. مردانی که اندامی ورزیده و چارشانه ندارند، بهتر است روش علی مصفا را در پیش بگیرند.
خانواده متحد الشکل
خانواده چهار نفره مصفا، بارها در جشنواره های خارجی شرکت کرده اند و روی فرش قرمز انتخاب های جذابی برای لباس داشته اند. تمام اعضای خانواده یک سبک و استایل لباس پوشیدن را انتخاب کردند تا روی فرش قرمز بیشتر به چشم بیایند؛ استایلی که می توان به خوبی رد پای سلیقه کلاسیک مادر خانواده را در آن دید. مثلا در یکی از این مراسم، تمام خانواده ست سفید و مشکی به تن داشتند که مناسب یک مراسم رسمی است.چنین انتخب هماهنگی باعث می شود تا خاطره خانواده مصفا بیشتر در یاد دیگران باقی بماند چون لباس یکسان آنها عمیق تر درذهن حک می شود. چنین انتخابی را می توان پیشنهاد خانواده مصفا به خانواده های ایرانی دانست که بیایید چنین خاطره ای برای خودتان بسازید.تمام اعضای خانواده لباسی در یک مایه بپوشند و یک روز فراموش نشدنی بسازند. برای ساختن یک روز متفاوتی باید تم کلی انتخاب کنید که برای بزرگ ترها و کوچکترها قابل اجرا باشد مثل تم رنگی.انتخاب لباس های لیلا برای خودش و خانواده اش نشان می دهد، او اصل سلامت لباس را رعایت می کند. او اغلب سراغ پارچه های با کیفیتی می رود که از الیاف طبیعی مثل نخ در بافت آنها استفاده شده است. لباس های بیش از اندازه تنگ، پارچه های ریون و نایلون در انتخاب هایش وجود ندارد و با توجه به فصل تغییر رویه می دهد؛ مثلا در فصل تابستان اغلب با رنگ های روشن و در زمستان با لباس های مشکی دیده می شود.در تابستان، خودش و بچه ها اغلب با لباس های گشاد و برش آزاد دیده می شوند اما در زمستان می توان او و خانواده اش را با کت های تنگ و برشدار هم دید. هر چند در نگاه اولیه به نظر می رسد لیلا حاتمی وسواس خاصی در انتخاب لباس ندارد اما در واقع معیار او، کیفیت، راحتی و سلامت لباس است. همین رویه را در انتخاب های علی مصفا هم می توان دید. او شلوار جین کلاسیک اش را به یک نمونه امروزی ترجیح می دهد. مدل های مختلف پیراهن مردانه آمده و رفته اند اما او که این روزها تهیه کنندگی را هم تجربه می کند، همان پیراهن نخی را بیشتر دوست دارد.
بهرنگ علوی و علی مصفا در کنار بابک حمیدیان
مصاحبه با لیلا حاتمی وعلی مصفا
در ابتدای این مصاحبه مصفا و حاتمی درباره مشورت برای حضور در آثار سینمایی صحبت می کنند، بر این اساس آن ها اهل مشورت با هم هستند اما هر کسی کارخودش را می کند؛ حاتمی :«من از اول یک کمی در قبول کردن نقش ها راحت تر بودم و علی تقریبا به جز یکی دو تا از کارهایی که کردم با بقیه موافق نبوده. بعد از این که فیلم «لیلا»، را با هم بازی کردیم، همیشه مشورت می کردیم. از نظر سلیقه ای، خیلی جاها مثلا سر «شیدا» اصرار می کرد که نرو!
مصفا:«به هر حال خیلی تحمیلی نیست، هیچ وقت نظر یکی باعث نشده که آن دیگری فیلمی را برود یا نرود. فقط در این حد بوده که در موردش صحبت کنیم ونظر هم را جویا شویم »
البته به گفته مصفا، این روزها شرایط برای پذیرش نقش فرق کرده است، آنها می سنجند که در یک کار چقدر اذیت خواهند شد؟ یا این کار چیز جدیدی برایشان دارد یا خیر؟:«تا حدی هم آن دید ایده آلیستی را از دست داده ایم، زمانی فکر می کردیم ما فقط وقتی کار می کنیم که آقای مهرجویی کار کند»
اما لیلا حاتمی در پاسخ به سوال جواد طوسی درباره این که الان به ارزیابی هوشمندانه ای رسیده اند؟ می گوید:«من همین چند روز پیش یکهو احساس کردم که قشنگ 10-20 سال پیر شده ام، برای اینکه تا یک جایی در دنیای خودت و با آدم هایی که بودی می گفتی اینکه بد نیست. از هیچی بهتر است. ولی یک باره می بینی یک عالمه آدم جدید هست که تواصلا نمی شناسی شان و دقیقا احساس کردم از این فضا عقبم. من با علی فرق دارم. هیچ اخباری را دنبال نمی کنم و عکسی نمی بینم. برای همین وقتی بچه ها سر فیلم برداری می آمدند و اسامی فیلم ها و کارگردان ها را می گفتند، با یک موج جدیدی از فیلمسازهای خوب روبرو شدم و با خودم گفتم:ای بابا، من اینجا برای خودم سرم را کرده بودم توی کوزه و داشتم کارای چرت و پرت بازی می کرد»
می پرسد یعنی واقعا فکر می کنید چرت و پرت بوده؟ یا شکسته نفسی می کنید؟ که حاتمی این طور پاسخ می دهد:«با کوتاه آمدن از ایده آل ها، خیلی هایش چرت و پرت بوده. مثلا همیشه اطرافیانم می گفتند آخه تو چجوری با فلانی کار می کنی؟ می گفتم اشکالی ندارد و برخی از کارها جزو «اشکالی نداشت»ها بودند. ولی الان فکر می کنم نه! اشکالی دارد»
به نظر مصفا نسل تازه ای از کارگردان ها آمده اند و حاتمی معتقد است در واقع نسل آدم ها و بازیگران هم عوض شده، البته او که یک موقعی خود را از سینمای ایران جلوتر می دانسته، با این اتفاق سینمای ایران را نیزرو به جلو می بیند.
به گفته حاتمی، در سینما تا 10-15 سال پیش با دنیایی منجمد شده روبرو بوده اند، جریان ساکنی که به جز چند استعداد، وحشتناک به نظر می رسیده است:«الان آن استانداردهای فیلم سازی یک چیز دیگری شده وما دیگر با ایده های پرت و پلا ودنیای عجیب و غریب مواجه نیستیم»
گاهی به طور زننده ای می خواهم متفاوت باشم!
در ادامه این مصاحبه به مسائل مختلفی اشاره می شود، علی مصفا خود را یکی از موافقان گروه «هنر و تجربه» می داند که به صورت حداقلی به پاتوق فرهنگی دست پیدا کرده و به بدشانسی های گروه رود فیلم متشکل از خودش، فردین صاحب الزمانی و صفی یزدانیان اشاره کوتاهی می کند.
مصفا همچنین خودش را انسان نوستالژیکی می داند و درباره فضای «پله آخر» و این که در کنار گذشته گرایی سعی می کند به روز هم باشد؛ این طور توضیح می دهد:«من آگاهانه کاری نمی کنم، تنها چیزی که آگاهانه اتفاق می افتد خواست متفاوت بودن است، گاهی وقت ها حتی به شکل زننده ای دلم می خواهد متفاوت باشم. وگرنه به این فکر نمی کنم که کاری انجام می دهم که مدرن است یا نوستالژیک. یاد نگرفته ام آگاهانه این چیزها را محاسبه کنم و احتمالا نقطه ضعفم هم هست. ولی خب این طوری است دیگر»
علی حاتمی ورای مولف است!
علی مصفا و لیلا حاتمی و حسن پور شیرازی
در ادامه این بحث پیش می آید که اگر علی حاتمی بود امروز فیلم هایش چه شکلی بودند، حاتمی معتقد است اگر بود اصلا به انزوا نمی رفت و مصفا درباره او این طور نظر می دهد:«نکته جالب درباره علی حاتمی، این بود که در زمان خودش و مقایسه با همنسلانش، سینمای منطبق با علایق خود و حدا از جریان رایج را دنبال می کرد»
حاتمی:«فکر می کنم با توجه به پروژه هایی که پدرم در نظرداشت، آثار خیلی جذابی مثل «تختی»، «محمد (ص)»، «ملکه های برفی» و... را قرار بود ببینیم. بنابراین حیف شد این فیلم ها را از دست دادیم»
حاتمی البته به هیچ کدام از آثار پدرش به عنوان فیلم مورد علاقه اشاره نمی کند و تمام آن ها را شاهکار می داند و درباره او می گوید:«او آن چیزی که مردم انتظارش را داشتند، عرضه نمی کرد، یک چیز دیگری عرضه می کرد. و اتفاقا مردم هم خوششان می آمد و می رفتند به سمتش ولی آدم هایی که منتظر این بودند که شبیه بقیه بشوند، مایوس می شدند. در واقع یک چیز خوشایندی بود که مایوس می کرد مخاطبی را که در پی این بود که ما زودتربرسیم به جهان و در نتیجه حواسشان را پرت می کرد. ولی از طرفی چون با خودشان و وجود خودشان ارتباط برقرار می کرد، برایش دلنشین هم بود»
می پرسد علی حاتمی را مولف قلمداد می کنند؟ که مصفا پاسخ می دهد بیش از هر چیزی او مولف است و حاتمی او را سوپرمولف یا ورای مولف می داند. مصفا به این ویژگی در آثار حاتمی اشاره می کند که تعریف او برای خودش است و نمی توان گفت از جایی الهام گرفته. اما حاتمی آثار او را یک جور اختراع می داند، چیزی که الان به آن اینستالیشن یا پرفورمنس می گویند، در واقع علی حاتمی یک جور دنیا و قالب جدیدی برای خودش درست کرده است.
همچنین مصفا جرات حاتمی را در به تصویر کشیدن آن چه دیگران از آن خجالت می کشند یا شجاعت شکستن برخی کلیشه ها برای رسیدن به آن را ندارند، در آثاری مثل «سوته دلان» تحسین می کند.
بیوگرافی علی مصفا
نسل تازه ای وارد سینما شده...
اما در ادامه بالاخره بحث به جشنواره می رسد، اما پیش از آن حاتمی و مصفا درباره آمدن دوربین های دیجیتال و وسواس در برداشت و تکرار شدن صحنه ها بحث می کنند، مصفا دقت و نگرانی خراب شدن برداشت در زمان نگاتیو را بیشتر می پسندد، اما حاتمی به نظر با فضای این روزهای سینما همراه با تکنولوژی دیجیتال موافق تر است.
علی مصفا با دو فیلم «وارونگی» و «خانه ای در خیابان چهل یکم» در جشنواره حضور داشت و فیلم «دوئت» را نیز بازی کرده است، او درباره این که از فیلمسازان فعلی حدیث نفس زمانه خودشان را می سازند، این طور نظر می دهد:«کارهایی که من کردم همینطوربوده که شما می گویید. در هیچ کدام نگاه شخصی نبوده، ولی انتقادی که می توانم داشته باشم این است که درگیر این هستند که اثرشان کجا و در کدام جشنواره بین المللی نمایش داده می شود و چه اتفاقی برایش می افتد.» البته، به نظر او این که فیلم سازان محاسبه می کنند چه موضوعی به روز است تا این که به دنبال علاقه شخصی شان بروند، چندان برای کار هنری خوب نیست.
حاتمی هم که در جشنواره امسال با نقش متفاوتی در فیلم «من» حاضر شده بود، با اشاره به این که در فیلم در رفاه کامل ایفای نقش می کرده و همچنین از جاه طلبی سهیل بیرقی خوشش می آید، فیلم او را با فیلم های نوآر سی سال پیش مقایسه می کند. او درباره نقشش در این فیلم به عنوان زنی عجیب و غریب، کاسبکار و چند وجهی می گوید:«برای من او شکلی از فانتزی بود و از همینش خوشم می آمد»
او همچنین «رگ خواب» همکاری دومش با حمید نعمت الله پس از «بی پولی» را از سر علاقه به نعمت الله می داند.
جریان فیلم دولتی خیلی پرطرفدار نیست.
در ادامه حاتمی در پاسخ به این که به وضعیت فعلی سینما خوشبین است یا نه؟ پاسخ مثبت می دهد، اما علی مصفا درباره این که در سینمای ما سیاست های دولتی حاکم است این طور اظهار نظر می کند:«جریان فیلم های دولتی خیلی پرطرفدار نیست. دیگر کسی دلش نمی خواهد فیلم دولتی بسازد. یعنی آنها که می سازند هم سعی دارند خیلی رو نکنند و فیلم متفاوتی بسازند. می بینیم که فیلم های متفاوت ساخته می شود و نسل جدید خوب کار می کنند.
او در بخش دیگری صحبت هایش را این طور ادامه می دهد:«همچنان امید من این است که آدم هایی به عنوان سرمایه گذار جلو بیایند. حالا می بینم فیلمی مثل «ابد و یک روز» این قدر سر و صدا کرده و جوانی 26 ساله آن را ساخته. امید دارم این باعث شود سرمایه گذاری بیاید و برای یک جوان مستعد سرمایه گذاری کند تا چنین تولیداتی در سینمای ایران شکل بگیرد. سرمایه گذاری فیلم در ایران در مقایسه با خارج ارزان است»
مصفا همچنین به این موضوع اشاره می کند که به خاطر تهیه کنندگی «در دنیای تو ساعت چند است؟» چند درگیری مالی داشته و با تمام شدن آن ها امیدوار است در آینده فیلم بسازد، اما هنوز فیلمنامه منسجمی ندارد.
اما یکی از سوالات جالبی که پیش می آید درباره بازیگری است که مصفا می گوید اصلا برایش جذاب نیست، اما هنوز به جایی نرسیده که دیگر بازی نکند.
پاسخ به دو حاشیه!
در بخش پایانی این گفت و گو وقتی به رفت و آمد این دو هنرمند به فرانسه اشاره می کند، با پاسخ جالبی روبرو می شود. به نظر می رسد، تصور این رفت و آمد به خاطر بازی در فیلم «گذشته» به وجود آمده، حاتمی:«به خاطر فیلم «گذشته» ما سه سال پیش، رفتیم پاریس که چون فیلم طولانی بود. بچه ها را مدرسه ثبت نام کردیم و بعد از 9 ماه برگشتیم. فیلم برداری چهار ماه طول کشید که با دوران تمرین مجموعا شش ماه علی درگیر بود. ولی ما سال تحصیلی را تمام کردیم و بعد برگشتیم. من رفت و برگشت دیگری نداشته ام»
در ادامه حاتمی با وجود این که به سفر ابراز علاقه می کند اما سفرهای جشنواره ای را خسته کننده می داند. اما علی مصفا آن ها را انگیزه بخش می داند.
به شایعه جدا شدن این دو هنرمند از یکدیگر نیز اشاره می کند و از آن به عنوان حاشیه اسم می برد که حاتمی در این باره می گوید:«از نظر من این ها اسمش حاشیه نیست. حاشیه به نظر من یعنی آدم یک کاری خلاف آن جریان اصلی برایش جالب باشد و بکند. مثلا من بروم سر فیلمبرداری و به جای کارکردن این برایم جذاب باشد که فلان کس را از نزدیک ببینم و خوش بگذرانم و کار اصلی را نکنم. این که دو نفر با هم زندگی می کنند یا نه حاشیه محسوب نمی شود، جریان اصلی زندگی شان است»
و در پاسخ به این که شما جلوتر از داوری های بیرونی مراقبت های لازم را برای کانون خانوادگی تان دارید؟ توضیح می دهد:«من چون این طوری فکر نمی کنم، اسمش را مراقبت نمی گذارم. یک چیزی یا هست یا نیست. آن دیگر بستگی به دو فرد دارد. با مراقبت کار درست نمی شود»
مصفا:«(باخنده) بله چون ما بازیگریم، لزومی ندارد عملیات بخصوصی انجام دهیم که حاشیه پیش نیاید. اگر بخواهد پیش بیاید، می آید. ما مراقبت خاصی نمی کنیم»
«ولی به هر حال الگو هستید.» مصفا:«دوست نداریم الگو باشیم. این کارمان را سخت می کند.» حاتمی:«نه خوب است، من خوشم می آید که عمرم به یک دردی بخورد و یک نفر از چند سال زندگی آدم یک استفاده ای بکند. همان طور که من استفاده کرده ام. از تجربه زندگی خیلی های دیگر استفاده کرده ام»
علی مصفا در فیلم گذشته
فیلم شناسی علی مصفا
سینما
- دل دیوانه(1395)
- تابستان داغ (1395)
- خانه ای در خیابان چهل و یکم (1394)
- وارونگی (1394)
- چاقی (1392)
- در دنیای تو ساعت چند است؟ (1392)
- مرگ ماهی (1392)
- گذشته (1391)
- پله آخر (1390)
- چیزهایی هست که نمی دانی (1389)
- آسمان محبوب (1388)
- دوزخ، برزخ، بهشت (1387)
- چه کسی امیر را کشت؟ (1384)
- جایی دیگر (1381)
- پارتی (1379)
- میکس (1378)
- دختردایی گم شده (1378)
- لیلا (1375)
- برج مینو (1374)
- پری (1373)
- همه دختران من (1372)
- امید (1371)
مجموعه تلویزیونی
- کیف انگلیسی
- پریدخت
علی مصفا در فیلم چاقی
نویسنده و کارگردان
- همسایه (فیلم کوتاه)
- فریب شعر (مستند داستانی)
- سیمای زنی در دوردست (سینمایی)(1382)
- پله آخر (سینمایی) (1390)
تهیه کننده
- در دنیای تو ساعت چند است؟ (1392)
- پله آخر (1390)
جوایز و انتخاب ها
- برنده جایزه هیئت داوران از جشنواره پونا برای پله اخر-1391
- برنده جایزه هیئت داوران برای بهترین فیلمنامه برای پله آخر از جشنواره کرالا -1391
- برنده جایزه فیبرشی برای فیلم پله اخراز چهل و هفتمین جشنواره کارلوواری -1391
- برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد از بیست و نهمین جشنواره فجر برای آسمان محبوب -1389
- برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامه اقتباسی برای پله اخر-1390
- کاندیدای بهترین فیلم و بهترین نقش اول مرد در جشن خانه سینما برای فیلم در دنیای تو ساعت چند است
- کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای (پارتی) -1379
- کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد (پارتی) دوره 5 جشن خانه سینما - سال 1380
- کاندید لوح زرین بهترین بازیگر مرد (پارتی) - سال 1381
- کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای (لیلا) - سال 1375
- برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای (پری) - سال 1373
آلبوم عکس های علی مصفا
سحر دولتشاهی و علی مصفا در کن
همسر علی مصفا (لیلا حاتمی)
پدر علی مصفا
لیلا حاتمی در کنار همسرش علی مصفا و فرزندانش