قیمت محصولات پژو سر به فلک کشید
پژو شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال 1810 توسط خانوادهی پژو جهت ساخت آسیابهای قهوه، در شهر فرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرمان پژو در سال 1882 آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سهچرخ بود، در سال 1889 توسط آرمان پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید شد.
قیمت پژو برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدلهای مختلف این شرکت است. قیمت محصولات پژو موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افتوخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای پژو را دارند، باید در لحظه از قیمت پژو باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیمگیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند. درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیشبینی میشود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشینهای پژو را بهصورت لحظهای مشاهده کرد، خالی است. همراه مکانیک سعی کرده است تا با ارائه دقیقترین اطلاعات موجود، این دغدغه را برطرف کند.
قیمت خانواده پژو 405
پژو 405 GLX مشهور که حالا دیگر بهصورت رسمی تولید نمیشود و جای خود را به مدل SLX داده، فروردین 1400 را با قیمت 160 میلیون تومانی آغاز کرد، تا یک هفته بعد به بهای 180 میلیون تومان رسید و سپس کاهش قیمت 2 میلیون تومانی را تجربه کرد. نسخه تکسوز یا بنزینی این خودرو روز دهم فروردین ماه 178 میلیون تومان قیمت داشت و مدل دوگانهسوزش 183 میلیون تومان. مدل SLX نیز با قیمت 170 میلیون تومانی پا به قرن جدید گذاشت.
اما وقتی تابستان آغاز شد، قیمت این مدل تا 228 میلیون تومان اوج گرفت و گرمترین فصل سال را با بهای 252 میلیون تومانی به پایان رساند. قیمت پژو 405 معمولی نیز ابتدای تابستان به محدوده 200 میلیون تومان رسید و تا پایان شهریور مرز 225 میلیون تومان را رد کرد. این قیمتها برای مدل دوگانهسوز در همین رده با حدود 2 میلیون تومان بیشتر طی بازه زمانی فروردین تا شهریور 1400 نوسان داشت.
جهت مشاهده قیمت امروز پژو 405 میتوانید به صفحه https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/irankhodro/peugeot405/ مراجعه کنید.
قیمت خانواده پژو پارس
پژو پارس که بعد از گذشت 22 سال از زمان معرفی آن در بازار هنوز هم با همان نام اولیه پرشیا شناخته میشود، یکی از محبوبترین خودروهای ایرانخودرو است. همین محبوبیت نیز موجب شده ایرانخودرو همواره در حال افزودن بر تیپهای پارس و بهینهسازی ظاهری و باطنی آن باشد. البته افت کیفی پارس طی 10 سال گذشته و مشکلات ساختاری آن موجب شده بسیاری پژو 405 را به این خودرو ترجیح بدهند. اما در هر صورت پارس جذابیتهای خاص خودش را دارد و همچنان یکی از برگهای برنده ایرانخودرو در بازار است. تا آنجا که علاوه بر خط تولید مرکزی در جاده مخصوص تهران-کرج سایتهای مختلف این کمپانی در خراسان، کرمانشاه و شمال کشور نیز پارس را به تولید میرسانند.
پژو پارس در حال حاضر در انواع بنزینی، دوگانهسوز، LX و دنده اتوماتیک در بازار یافت میشود و بهزودی نسخه پلاس این خودرو مجهز به موتور XU7+ که نسخه بهینهسازی شده موتور اولیه این خودرو، 405های انژکتوری و سمند است راهی بازار خواهد شد. البته این پیشرانه همچنان از همان 8 سوپاپ بهره میبرد و نمیتوان به هیچ عنوان آن را در دسته انجینهای نسبتا مدرن قرار داد.
قیمت پژو پارس سال از 225 میلیون تومان در بهار 1400 تا 277 میلیون تومان در ابتدای شهریور بالا رفت اما با آغاز نیمه دوم سال جاری به 267 میلیون رسید. پارس دوگانهسوز نیز وقتی سال جدید فرارسید زیر 240 میلیون قیمت داشت اما تا اواسط تابستان برای ورود به باشگاه 300 میلیونیها گرم میکرد! البته سرانجام این خودرو با حدود قیمت 284 میلیون تومان به استقبال ماه مهر رفت. از سوی دیگر مدل اتوماتیک و نهچندان خوشبازار پژو پارس TU5 اتوماتیک از بهای 320 میلیونی در ابتدای سال خود را به مرزهای 400 میلیون رساند و در نهایت به 378 میلیون تومان راضی شد. هر چند احتمال افزایش قیمت پارس طی نیمه دوم سال جاری بهعلت جمعآوری برخی از خطوط تولید آن در راستای افزایش سهم تولید تارا وجود دارد.
مشاهده قیمت پژو پارس بهتاریخ امروز در:https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/irankhodro/peugeotpars/
قیمت خانواده پژو 207 اتوماتیک
پژو 206 پلاس بهعنوان فیسلیفت برزیلی 206 افسانهای که برای بار دوم توسط ایرانخودرو فیسلیفت شد تا در کورس رقابت باقی بماند یکی از خودروهای خوشاستایل و پرطرفدار داخلی است که با اضافه شدن مدلهای صندوقدار و پانورامیک در هر 2 نسخه هاچبک و سدان توانسته برخلاف مشخصات فنی نسبتا قدیمی به لطف چهره روزآمد نظر طبقه متوسط ایران را به خود جلب کند.
قیمت مدل هاچبک دنده اتوماتیک و مجهز به سقف شیشهای 207 از 400 تا 430 میلیون تومان طی خرداد تا شهریور 1400 در نوسان بود اما در ابتدای مهر قیمت این خودرو افت قابلتوجه 10 میلیون تومانی را تجربه کرد. بهای مدل هاچبک پانورامیک دنده دستی نیز از 316 به 352 میلیون تومان رسید اما در روزهای پایانی شهریور رقم 324 میلیونی را به نام خود ثبت کرد.
207 صندوقدار نیز به دلایل مختلفی که در حوصله این نوشتار نمیگنجد فعلا به خواب مصنوعی رفته تا با تجهیزات فنی بهروزتر به بازار بیاید و در برابر رقبای همکلاس و همبرند مانند دنا، تارا و رقبای دیگری از کارخانه رقیب یعنی سایپا از جمله شاهین حرفهایی برای گفتن داشته باشد.
قیمت پژو 207 را در هر روز بههمراه نمودار نوسانهای آن میتوانید در آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/irankhodro/peugeot207/ ببینید.
همانطور که در اینفوگرافیک بالا از سایت همراه مکانیک میبینید، 72% خودروهای دست دوم موجود در ایران حداقل یک ایراد فنی یا بدنه و آپشن دارند. این موضوع بدین معنا است که اگر قصد خرید خودرو دست دوم را داشته باشید، باید حواس خود را حسابی جمع کنید. همراه مکانیک در طرح « خرید خودرو مطمئن با 100% ضمانت کارشناسی » خود با کارشناسی کامل ماشین و ارائه ضمانت روی آن، ریسک خرید ماشین دست دوم را به صفر نزدیک میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این طرح پیشنهاد میکنیم با شماره تلفن 02167632000 تماس بگیرید و یا وارد سایت hamrah-mechanic.com شوید.