به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیک، مرتبسازی فهرست کسبوکارهای اینترنتی در سامانه اینماد و پنجره واحد تجارت الکترونیکی براساس رتبه اعتماد (ستارههای زیر لوگوی اینماد) خواهد بود. این اقدام پس از توصیه معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه و ارسال پیامک برای توجه به رتبه اعتماد کسبوکارهای مجازی صورت گرفته است.
تتا در اعلامیهای که با این موضوع منتشر کرده، با تأکید بر طراحی اینماد با پنج سطح اشاره کرده که از سال ۱۳۹۶ پروژه رتبهبندی کسبوکارهای اینترنتی در سه فاز اجرایی شده و کسبوکارها امکان دریافت ستارههای دوم تا پنجم اینماد را پس از ارزیابی تخصصی در سه حوزهی امکانات و توانمندیها، سوابق عملکردی و شاخصهای مالی پیدا کردند: «شهریورماه امسال طراحی جدید لوگوی اینماد پس از 12 سال براساس بازخوردهای دریافتی بهویژه نقطه نظرات بخش خصوصی و با توجه به رویکرد تفکیک نماد تجارت الکترونیکی بهعنوان مجوز پیشنیاز دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از رتبه اعتماد با مفهوم طیفی و مدرج و با تأکید ویژه بر ستارههای اینماد، طی نشست خبری مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی و به صورت همزمان برای تمامی کسبوکارهای اینترنتی (بیش از 120 هزار) اعمال گردید.»
این اعلامیه تأکید میکند که توجه به رتبه اعتماد کسبوکار مهمتر از خود اینماد است چراکه شاخص ارزیابی ریسک و تنظیم سطح اطمینان نسبت به کسبوکار براساس آن است:
تتا همچنین خبر داده که از این پس برای معرفی کسبوکارهای برتر و سهولت دسترسی مردم به آنها، مرتبسازی کسبوکارهای اینترنتی در سامانه اینماد (منوی مصرفکنندگان- فهرست دارندگان اینماد) و همچنین شرکتهای خدمات پرداخت و پرداختیارها در پنجره واحد تجارت الکترونیکی (بخش درخواست درگاه پرداخت اینترنتی) و سکوهای غرفهسازی و فروشگاهسازی در پنجره واحد تجارت الکترونیکی براساس رتبه اعتماد آنها خواهد بود.