مهارت ارتباطی لازم برای یک کارآفرین نمونه
موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین به میزان خیلی زیادی به توانایی شما در برقراری ارتباط بستگی دارد .شما می توانید در کاری که انجام می دهید ، بهترین باشید ، ولی زمانی که به طور موثر با مشتری ، کارمندان و بازار ارتباط برقرار نمی کنید ، شانس های خود را از دست می دهید .
راه های زیادی برای برقراری ارتباط در دنیای کاری کوچک وجود دارد، از الگوهای انفرادی مانند نوشتن و صحبت کردن گرفته تا زمینه های متفاوت تر مانند ارتباط با مشتری و مدیریت کارمندان ولی طبق آنچه در ادامه این بخش از پلاس وی گفته شده است من دوست دارم که نگاه نزدیک تری به تعداد کمی از محتواهای اساسی که بر موقعیت های به خصوصی برتری دارند ، داشته باشم ؛ تبحر بر این توانایی های گوناگون برقراری ارتباطات به شما اطمینان می دهد که در هر سطحی موفق خواهید بود .
1. عمیقا گوش دهید :
آیا شما شنونده خوبی هستید ؟ تحقیقات نشان می دهد که ارتباطات روزانه ما به شرح زیر تفکیک می شوند :
- 9 درصد نوشتن
- 16 درصد خواندن
- 30 درصد صحبت کردن
- 45 درصد گوش دادن
ولی هنوز ، خیلی از ما شنوندگان افتضاحی هستیم دلیل آن گوناگون است می تواند به خاطر حواس پرتی ما بر اثر مکالمه درونی برای تطبیق دادن چیز گفته شده قبل از تمام شدن صحبت فرد دیگر باشد ، به جای آن این روش را امتحان کنید :
بر روی صحبت فرد تمرکز کنید و به صورت شفاهی خلاصه ای از چیزی که گفته شده است را مرور کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را قبل از ادامه مکالمه با نکات اضافی ، فهمیده اید . توانایی گوش دادن به صورت یکنواخت کمک می کند تا به طور موثر تری از مشتری پذیرایی کنید ، فروش داشته باشید و کارمندان را مدیریت کنید ، زیرا با توجه بیشتری با دیگران ارتباط برقرار می کنید .
2. راهنماهای غیر شفاهی را درک کنید :
حتما تا الان در مورد اهمیت زبان بدن شنیده اید ، صاف بنشینید و در مورد حالت های صورت خود فکر کنید و به یاد داشته باشید زمانی که در حال گوش دادن هستید ، به جلو خم شوید تا علاقه خود را نشان دهید ولی به چه اندازه مهارت دارید تا راهنمایی های غیر شفاهی دیگران را درک کنید ؟ مشخص است که این خیلی مهم است .
بر اساس یک تحقیق 50 درصد از معنی مکالمات از طریق غیر شفاهی منتقل می شود ،فقط آگاهی از زبان بدن خود را تمرین نکنید راهنما های مشخصی مانند ژست ها ، طرز بیان احساسات را که توسط دیگران حین صحبت کردن ساخته می شود ، آنالیز کنید .
3. توقعات خود را مدیریت کنید :
انجام دادن کارهایی فراتر از تعهدی که داده اید باید در راس مدیریت توقعات که تا به حال پیشنهاد داده شده است باشد ، به عنوان یک کارآفرین افراد زیادی در اطراف شما وجود دارند که در یک دوره زمانی کوتاه با منابع محدود خواسته های مهمی از شما دارند .
راحت ترین راه برای کم کردن فشار به عنوان یک کارآفرین ، مدیریت توقعات است . در مورد بازده ، بازده زمانی و نتیجه واضح باشید ، اگر مشکلی به وجود آمد به روشنی و وضوح ارتباط برقرار کنید همیشه بهتر است که کمتر از توقعات دیگران متعهد شوید .
4. پس زدن موثر را بلد باشید:
مدیریت متغایر بخش مهمی در کارآفرین بودن است . مدیر ها 25 تا 40 درصد از زمان روزانه خود را به حل این تضادها می گذرانند . یک جزء مهم در حل موفقیت آمیز این تضاد ها توانایی شما برای پس زدن موثر است .چه شما در حال کنار آمدن با تغییرات کوچک در برنامه مشتری هستید یا با چالش های مدیریتی دست و پنجه نرم می کنید ، توانایی برقراری ارتباط تحت فشار یک مهارت مهم در کارآفرینی است ، پس زدن همیشه باید مودبانه ، موثر و غیر شخصی باشد پس بر روی شفافیت و گره گشایی تمرکز کنید .
5 . مختصر و کوتاه باشید:
ارتباطات کوتاه همیشه برنده هستند حتی زمینه های تکنولوژی نیز از این قانون حمایت می کنند . همچنان که صفحه نمایش کوچک تر می شود ، باید چیز های بیشتری را با کلمات کمتر بیان کنیم . توانایی رسیدن به اصل موضوع با کمک رفتار متمرکز را پیشرفت دهید . راه هایی پیدا کنید تا صحبت ها و نوشته های اضافی را حذف کند و توجه کنید که آیا از این طریق به نتیجه بهتری می رسید یا خیر .
6. با اطمینان ارزش ها و تفاوت های خود را بیان کنید :
برند بودن و فروش داشتن همگی به این ربط دارد که با اطمینان ارزش ها و تفاوت های خود را با هر شخص دیگری در بازار بیان کنید ، این توانایی برای کمک به اشتیاق خودتان برای کارهای روزانه ، استخدام کارمند های درست و حتی ارتباط با دوستان و خانواده ضروری است . برای مشخص کردن ارزش ها و نکات فروش و ساختن توانایی بیان تفاوت هایتان وقت بگذارید .
7. دلایل خود را بدانید:
بیشتر افراد بر روی چیزی که باید بگویند و نحوه گفتن آن تمرکز می کنند مثل :چگونه باهوش به نظر می رسم ؟ چگونه باید سخنرانی بکنم که بیشترین تاثیر را داشته باشد ؟ ولی چیزی که مهم است این است که بدانید که چرا با دیگران ارتباط برقرار میکنید . شما می خواهید از دیگران چه چیزی نصیبشان شود؟ آن ها بعد از این ارتباط چه کاری باید انجام دهند .
هر ارتباطی باید منجر به عملکردی شود حتی اگر این عمل ترک کردن با یک حس مثبت در مورد شما و برند شما باشد ؛ قبل از این که چیزی بنویسید ، تلفن را بردارید یا به قرار ملاقات دیگری بروید از خود بپرسید که چرا می خواهید ارتباط برقرار کنید و مطمئن شوید که تن صدای شما و کلماتی که انتخاب می کنید همگی در مسیر رسیدن شما به هدفتان باشد .
نتیجه گیری :
دستیابی به توانایی هایی که برای کارآفرینی موفق بودن نیاز است ، به زمان نیاز دارد . تمرکز بر روی توانایی های برقراری ارتباط شما از خواندن زبان بدن گرفته تا جمع بندی ارزش های شما در چند جمله کوتاه یکی از قوی ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا شغل خود را پیشرفت داده و موفق شوید .