CRIP میگوید مک بوکهای اپل مهمترین محصولات کسبوکار کامپیوتری این شرکت محسوب میشوند. مک بوک ایر و مک بوک پرو تقریباً سهچهارم از کل فروش کامپیوترهای شخصی کوپرتینوییها را تشکیل میدهند؛ درحالیکه سهم مدلهای دسکتاپ آن فقط ۲۶ درصد است.
بهگزارش 9to5Mac، شاید هنگام صحبت دربارهی مک بوکها فکر کنید مدل ایر بهدلیل قیمت ارزانتر، محبوبیت بیشتری دارد؛ اما درواقع ۵۴ درصد از کل لپتاپهایی که اپل فروخته، مک بوک پرو بودهاند که این محصول را به محبوبترین مک اپل تبدیل میکند.
در بخش مکهای دسکتاپ نیز آیمک ۵۰ درصد از کل فروش این دسته از محصولات اپل را به خود اختصاص داده است. درمقابل، سهم مک پرو در این بخش ۴۳ درصد است که فاصلهی زیادی با آیمک ندارد.
نکتهی جالب این است که مک مینی و مک استودیو سهم بسیار کمی (۴ درصد) از فروش مکهای دسکتاپ اپل را دراختیار دارند. سهم فروش این دو دستگاه میان کل مدلهای مک فقط ۱ درصد است.
همچنین، گزارش CIRP نشان میدهد ۷۹ درصد از کاربران از مک خود برای انجام امور شخصی و ۳۴ درصد برای آموزش و ۴۹ درصد برای کسبوکار استفاده میکنند.
در مقام مقایسه، دادههای CIRP برای ۵ سال گذشته نشان میدهد استفاده از مک برای انجام کارهای شخصی و تحصیلی و کسبوکار بهترتیب ۶ و ۷ و ۵ درصد کاهش یافته است.
محبوبیت بیشتر مک بوک پرو درمقابل مک بوک ایر کمی عجیب بهنظر میرسد؛ اما مدل ۱۳٫۳ اینچی M2 مک بوک پرو با قیمت ۱,۲۹۹ دلار روانهی بازار شده است و بیشتر شبیه مکبوک ایر بهنظر میرسد تا مک بوک پرو ۱۴ یا ۱۶ اینچی. این مدل احتمالاً بهعنوان لپتاپی مقرونبهصرفه در نظر گرفته میشود؛ اما همچنان با برند جذاب پرو فروخته میشود.
اگر مکبوک پرو ۱,۲۹۹ دلاری به بازار عرضه نشده بود، شاید عنوان محبوبترین مک اپل به مک بوک ایر میرسید.