نمایشگاه خودروهای لوکس در نیویورک
به تازگی نمایشگاهی شگفت انگیز و دیدنی از خودروهای لوکس و نایاب در نیویورک بر پا شده بود که در این نمایشگاه همه خودروها مربوط به قبل از سال 1980 بوده و از میان آنها تعدادی متعلق به افراد مشهور بوده اند.
چند روز پیش در خانه ی حراج ساتبیز نیویورک نمایشگاهی از 31 خودروی نایاب توسط شرکت حراجی RM برپا شد که همگی بازمانده از دوران کلاسیک بودند.
نقطه ی اوج این نمایش مربوط به یک خودروی فراری 290MM بود که از طرف خانه ی طراحی اسکاگلیتی (Scaglieti) ارائه شده و قیمت اعلام شده برای این خودرو 28 میلیون دلار بود. این خودرو به عنوان گران ترین خودروی ارائه شده ی نمایشگاه امسال شناخته می شود.
این خودرو در سال 1956 برای خوان مانوئل فانخیو (Juan Manuel Fiango) راننده ی فرمول یک ساخته شد. پس از آن در میان رانندگان مشهوری همچون فیل هیل (Phill Hill) قهرمان مسابقات فرمول 1 هم مورد استفاده قرار گرفت.
با این حال هر دو فراری موجود در نمایشگاه خیلی گران تر از قیمت های پیشنهادی بودند و در این نمایشگاه فروخته نشدند.
گفتنی است که این حراج اولین نمایشگاه حراج برگزار شده از این دست نبود. اما برگزاری یک قالب متفاوت از نمایشگاه خودرو به وسیله ی شرکتی که بیشتر در زمینه ی حراج و فروش کارهای هنری فعالیت داشته تا حدودی جدید حساب می شود.
قبل از شروع مرحله ی پیشنهاد قیمت طراحی های زیبا و باشکوهی که برنامه ریزی شده بودند، این نمایشگاه را بیشتر شبیه به یک نمایشگاه از آثار هنری به نظر می رساند.
مهمانان باید برای بازدید از خودروها از روی فرش های قرمزی که در مسیرشان پهن شده بود رد می شدند. این نمایشگاه در طبقه دهم ساختمان منهتن نیویورک برگزار شد.
با اینکه این نمایشگاه به منظور جلب توجه افراد مسن و ثروتمند برگزار شده بود اما بسیاری از علاقمندان و شیفتگان خودروهای کلاسیک از نسل جوان هم در آن شرکت کردند. پیتر والمن (Peter Wallman) یکی از متخصصان ساتبیز در این باره می گوید:
خریداران جوان در حال رفتن به سمت خودروهای کلاسیک مربوط به دوره ی قبل از 1980 هستند. چون خودروهای امروزی کاریزما و شخصیت خودروهای کلاسیک را ندارند.
هنگام ورود به نمایشگاه اولین چیزی که جلب نظر می کند یک خودروی لامبورگینی مینورا پی 400 اس وی (Lamborghini Minura P400 SV) از سال 1972 است که به عقیده ی بسیاری از افراد، زیباترین مدل لامبورگینی ساخته شده تا به امروز است.
خودروی دیگری که جالب به نظر می رسد یک خودروی پورشه 356SC سال 1964 متعلق به جنیس جاپلین (آهنگساز و خواننده دهه ی 1960) است که در این نمایشگاه ارائه شده بود.
این خودرو توسط یک کلکسیونر به مبلغ 1.76 میلیون دلار خریداری شد. جاپلین در زمان حیاتش 500 دلار برای رنگ کردن این خودرو به خدتمتکارش داده بود.
در آخر هم باید به خودروی استون مارتین DB4 که توسط کومپانی زاگاتو ارائه شده بود و سرانجام به مبلغ 14.3 میلیون دلار به فروش رفت که برای یک خودروی اسپورت بریتانیایی یک رکورد به شمار می رود. در ادامه شما را به دیدن تصاویری از خودروهای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه دعوت می کنیم:
پورشه 365SC از سال 1964
استون مارتین DB4GT سال 1962
بوگاتی 57c مربوط به سال 1938
لامبورگینی میورا P400 SV از سال 1972
فراری 250GT از سال 1958
مرسدس بنز اس ال 300 از سال 1955
نقطه ی اوج این نمایش مربوط به یک خودروی فراری 290MM بود که از طرف خانه ی طراحی اسکاگلیتی (Scaglieti) ارائه شده و قیمت اعلام شده برای این خودرو 28 میلیون دلار بود. این خودرو به عنوان گران ترین خودروی ارائه شده ی نمایشگاه امسال شناخته می شود.
این خودرو در سال 1956 برای خوان مانوئل فانخیو (Juan Manuel Fiango) راننده ی فرمول یک ساخته شد. پس از آن در میان رانندگان مشهوری همچون فیل هیل (Phill Hill) قهرمان مسابقات فرمول 1 هم مورد استفاده قرار گرفت.
با این حال هر دو فراری موجود در نمایشگاه خیلی گران تر از قیمت های پیشنهادی بودند و در این نمایشگاه فروخته نشدند.
گفتنی است که این حراج اولین نمایشگاه حراج برگزار شده از این دست نبود. اما برگزاری یک قالب متفاوت از نمایشگاه خودرو به وسیله ی شرکتی که بیشتر در زمینه ی حراج و فروش کارهای هنری فعالیت داشته تا حدودی جدید حساب می شود.
قبل از شروع مرحله ی پیشنهاد قیمت طراحی های زیبا و باشکوهی که برنامه ریزی شده بودند، این نمایشگاه را بیشتر شبیه به یک نمایشگاه از آثار هنری به نظر می رساند.
مهمانان باید برای بازدید از خودروها از روی فرش های قرمزی که در مسیرشان پهن شده بود رد می شدند. این نمایشگاه در طبقه دهم ساختمان منهتن نیویورک برگزار شد.
با اینکه این نمایشگاه به منظور جلب توجه افراد مسن و ثروتمند برگزار شده بود اما بسیاری از علاقمندان و شیفتگان خودروهای کلاسیک از نسل جوان هم در آن شرکت کردند. پیتر والمن (Peter Wallman) یکی از متخصصان ساتبیز در این باره می گوید:
خریداران جوان در حال رفتن به سمت خودروهای کلاسیک مربوط به دوره ی قبل از 1980 هستند. چون خودروهای امروزی کاریزما و شخصیت خودروهای کلاسیک را ندارند.
هنگام ورود به نمایشگاه اولین چیزی که جلب نظر می کند یک خودروی لامبورگینی مینورا پی 400 اس وی (Lamborghini Minura P400 SV) از سال 1972 است که به عقیده ی بسیاری از افراد، زیباترین مدل لامبورگینی ساخته شده تا به امروز است.
خودروی دیگری که جالب به نظر می رسد یک خودروی پورشه 356SC سال 1964 متعلق به جنیس جاپلین (آهنگساز و خواننده دهه ی 1960) است که در این نمایشگاه ارائه شده بود.
این خودرو توسط یک کلکسیونر به مبلغ 1.76 میلیون دلار خریداری شد. جاپلین در زمان حیاتش 500 دلار برای رنگ کردن این خودرو به خدتمتکارش داده بود.
در آخر هم باید به خودروی استون مارتین DB4 که توسط کومپانی زاگاتو ارائه شده بود و سرانجام به مبلغ 14.3 میلیون دلار به فروش رفت که برای یک خودروی اسپورت بریتانیایی یک رکورد به شمار می رود. در ادامه شما را به دیدن تصاویری از خودروهای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه دعوت می کنیم:
پورشه 365SC از سال 1964
استون مارتین DB4GT سال 1962
بوگاتی 57c مربوط به سال 1938
لامبورگینی میورا P400 SV از سال 1972
مرسدس بنز اس ال 300 از سال 1955