نرم افزاری برای مدیریت کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی
در این مقاله میخواهیم بهترین نرم افزار مدیریت مشتری برای کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی را معرفی کنیم. اما پیش از آن بیایید ببینم که اصلاً این نرم افزار چیست و چه ویزگیهایی باید دارد.
حتی اگر در کسبوکارتان از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) یا CRM استفاده نکنید هم احتمالاً این نام به گوشتان خورده است. این سیستم در واقع نرم افزار مدیریت کسب و کار است که تمام روابط با مشتریها (از قبیل فرآیندهای فروش، بازاریابی، خدمات مشتری دارید و غیره) را پوشش میدهد.
نرم افزار مدیریت مشتری کمک میکند تا فعالیتهای مربوط به مشتریهایتان را به شکل خودکار و یکپارچه درآورید. سیستم CRM (سی آر ام) همچنین ابزارهایی را برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتری، شخصیسازی تعاملات کسب و کارتان با آنها، ارتباطات در رسانههای اجتماعی و موارد بیشتری را ارائه میدهد.
ویژگی های نرم افزار مدیریت مشتری
نرم افزار مدیریت مشتریان یا سی آر ام ویژگیهای چشمگیری را برای صاحبان کسب و کارها و صنایع مختلف به همراه دارد. نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری به شیوههای گوناگون کمک میکند تا بتوانید از تعاملات کسبوکارتان با مشتری بیشترین بهره را ببرید. نکتهای که باید مورد توجه قرار دهید این است که کوچکترین اصلاحاتی که در اقداماتتان انجام میدهید میتواند بر روی حفظ مشتری اثر بگذارد و در نتیجه سودتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. مهمترین ویژگیهای نرم افزار CRM عبارتند از:
• بهبود تجربه مشتری:به کمک نرم افزار مدیریت مشتریان میتوانید دیدگاه جامعی از مشتریهایتان داشته باشید تا هنگام برقراری تماس با آنها تجربیات شخصیتری را ارائه دهید، به سرعت پاسخگو باشید و مشکلاتشان را حل کنید. تمامی اطلاعاتی که لازم دارید در CRM ذخیره و با یک کلیک در اختیارتان قرار میگیرد.
- بهبود حفظ مشتری:وقتی خدمات شخصیتری به مشتریهایتان ارائه دهید، وفاداری آنها به کسبوکارتان افزایش میابد. به کمک ابزارهای موجود در نرم افزار مدیریت مشتری میتوانید بهترین پیشنهادات را در بهترین زمان و از طریق مناسبترین کانالها برای مشتریهایتان ارسال کنید.
- درآمد و فروش بالاتر: CRM کمک میکند تا دید جامعتری از کاریز فروش داشته باشید و بر اساس آن اقدام کنید. این کار به فروش بالاتر منتهی میشود. ابزارهای موجود در CRM مدیریت سرنخها، پیشبینی دقیق وضعیت فروش و اتوماسیون کارها را هم به همراه دارند.
- بهرهوری بالاتر فرآیندها:با استفاده از نرم افزار CRM میتوانید بسیاری از فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان را به شکل خودکار انجام دهید. این ویژگی در بالا بردن بهرهوری عملکردهای کسب و کارتان تأثیر قابل توجهی دارد.
- تصمیمات هوشمندانهتر: ابزارهای موجود در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری کمک میکند تا بتوانید به شکلی بسیار دقیق وضعیت کسب و کارتان را تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس آن تصمیمات تجاری هوشمندانهتری بگیرید و در نتیجه بهتر بتوانید مدیریت فرآیندهای کسب و کار را در دست بگیرید.
- همکاری بهتر: نرم افزار مدیریت مشتری ابزارهایی را در اختیارتان قرار میدهد تا تیمهای مختلف بتوانند به شکلی هماهنگ با یکدیگر عمل کنند و خدمات بهتری را به مشتریها ارائه دهند.
معرفی بهترین نرم افزار مدیریت مشتری برای کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی
حال که با ویژگی های سیستم مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شدید احتمالاً از خود میپرسید که چطور یک نرمافزار مدیریت مشتری مناسب را انتخاب کنید. هنگام انتخاب این سیستم باید اهداف کلی کسب و کارتان، حجم کارهایی که انجام میدهید، اهدافی که در آینده برای حرفهتان در نظر دارید، بودجه و مواردی از این قبلی را مد نظر قرار دهید. اما به طور کلی ویژگیهایی که یک نرم افزار مدیریت مشتری مناسب برای صاحبان مشاغل اینترنتی و اینستاگرامی ارائه میدهد شامل موارد زیر است:
- یک نرم افزار مدیریت مشتری مناسب باید این امکان را به شما بدهد که دادههای مربوط به مشتریها و سوابق تعاملاتی را که با کسب و کارتان داشتند به شکلی دقیق و کامل و با قابلیت دسترسی آسان در یک جا گردآوری کنید.
- نرم افزار مدیریت مشتری قوی در کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی باید ابزارهایی داشته باشد تا بتواند تمام علاقهمندیها و برندهای دیگری را که مخاطبانتان دنبال میکنند، به راحتی ردیابی کنید، شناخت بهتری از آنها به دست آورید و بر این اساس فرآیندهای کسب و کارتان را بهتر مدیریت کنید.
- یک نرم افزار CRM مناسب باید ابزارهایی را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید به راحتی تمام مشتریهای بالقوه و سرنخها را در زمان مناسب پیگیری کنید و هیچ یک از فرصتهای فروش را از دست ندهید.
- به کمک یک نرم افزار CRM کارآمد میتوانید تجزیه و تحلیل دقیقی از وضعیت کسب و کارتان داشته باشید تا بدانید که در هر زمان لازم است چه اقداماتی را انجام دهید. این قابلیت باعث میشود مشتریهای بیشتری را جذب کنید و فروش بالاتری داشته باشید.
شرکت CRM دیدار یکی از شرکت های پیشرو نرم افزاری در حوزه CRM در ایران است که به طور تخصصی این خدمات را ارائه می دهد. CRM این شرکت با ویژگی ها و قابلیت های مختلفی که دارد، این امکان را می دهد تا اکثر صنایع و صنوف بتوانند به طور شخصی سازی شده از آن در کسب و کار خود بهره ببرند.
در دنیای امروز مشتریها انتظار دارند که کسبوکارها از سوابق تعاملات و خریدهایی که انجام دادهاند، آگاه باشند. امکانات نرم افزار CRM دیدار به کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی کمک میکند تا ارتباط خود را با مشتری تقویت کنند. این نرم افزار کاربردهای زیادی برای کسبوکارهای اینترنتی و اینستاگرامی دارد:
- ارتباط با مشتری را بهینه میکند: وقتی از نرم افزار CRM دیدار استفاده کنید میتوانید میانگین هزینههای هر یک از مشتریهایتان، الگوهای خرید آنها، نحوهی پاسخگویی به کمپینهای بازاریابی و احتمال خرید محصولات را بررسی کنید. این دید جامع سبب میشود به شکلی فعالاتهتر با آنها ارتباط برقرار کنید. با سی آر ام دیدار میتوانید علایق، تعاملات و سایر برندهایی را که دنبال میکنند، ردیابی کنید و بر اساس آن اقدامات مناسب را به کار بگیرید.
- محتوای مناسبی را ارائه دهید: نرم افزار CRM دیدار یک نمای کلی از موضوعات، هشتگها و علاقهمندیهای مخاطبانتان را در اختیارتان قرار میهد. میتوانید از این دادهها برای مدیریت فرآیندهای کسب و کار و ارائهی محتوای مناسب و افزایش تعامل خود با مشتریها استفاده کنید.
- تبلیغات گستردهتری داشته باشید: با استفاده از CRM دیدار بهتر میتوانید مخاطبان هدف را شناسایی کنید و بر این اساس مخاطبان مشابهی را در این فضا بیابید. همچنین میتوانید عادات خرید مشتریهای خود را شناسایی کرده و تبلیغات خود را با رفتار خرید آنها به کمک ارائهی پیشنهادات سفارشی تنظیم کنید.
- پیشنهادات مرتبط ارائه دهید: از جمله کاربردهای نرم افزار مدیریت مشتری دیدار در مشاغل اینترنتی و اینستاگرامی این است که میتوانید خریدهای مشتریان را ردیابی کرده و آنچه را در آینده بیشتر ممکن است خریداری کنید پیشبینی کنید. این قابلیت باعث میشود تبلیغات شخصیتری را برای خریدهای مشابه ارائه دهید و مشتریان را به سمت محصولات مرتبط هدایت کنید. ارائه پیشنهادات دقیقتر و شخصیتر احتمال فروش محصولات و خدمات را افزایش میدهد.
نرم افزار CRM دیدار یکی از بهترین سیستم و انتخاب های شما برای کسب و کار اینترنتی و اینستاگرامی است. نرم افزار CRM دیدار علاوه بر اینکه تمام امکانات یک نرم افزار مدیریت کسب و کار حرفهای را در اختیارتان قرار میدهد، ویژگیهایی دارد که شما را مطئن سازد که بهترین سیستم سی آر ام را استفاده می کنید :
- 99 درصد از مشتریهای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دیدار از این سیستم رضایت دارند. مشخصات آنها در وبسایت دیدار(didar.me) موجود است تا بتوانید از خودشان در ارتباط با این سیستم بپرسید.
- وقتی نرم افزار CRM دیدار را داشته باشید مانند این است که چند دستیار و مشاور حرفهای در اختیارتان دارید تا به شما در اقدامات و تصمیمگیرهایتان کمک کنند.
- نرم افزار CRM دیدار با پشتیبانی بسیار قوی که ارائه میدهد در تمام مراحل همراهتان است و هر پرسش یا مشکل یا راهنمایی که نیاز داشته باشید به بهترین شکل پاسخگو است.
- یکی از مهمترین ویژگیهای نرم افزار CRM دیدار سادگی آن است که در استفاده از آن با هیچ فرآیند پیچیدهای روبه رو نمیشوید و تنها با آموزشی کوتاه به راحتی میتوانید از آن استفاده کنید. به علاوه جلسات آموزشی رایگانی هم برای آموزش کارمندانتان دریافت خواهید کرد.
- از جمه نقاط مثبت سیستم سی آر ام دیدار این است که هر دو هفته یک بار سیستم به روز رسانی میشود تا بتوانید فرآیندهای مدیریت کسب و کار اینترنتی و اینستاگرامی خود را به شکلی منعطف انجام دهید.