نکات مربوط به دکوراسیون در بحث روانشناسی طراحی داخلی رستوران
فضایی پر زرق و برق و نفس گیری که رستوران ها را به خود اختصاص می دهد رویای مالک رستوران را محقق می سازد . با این حال، معمار یا طراح داخلی، کمک می کند فضای داخلی زیبا داشته باشید . در حقیقت برخی از مهم ترین عناصر معماری داخلی رستوران نادیده گرفته می شوند.
در سری روانشناسی طراحی داخلی رستوران در دنیای مد پلاس وی از 4 بخش عبور کردیم و حالا به بخش نهایی در زمینه روان شناسی طراحی داخلی رستوران عالی خوش آمدید. در این مقاله، ما مولفه های مختلف طراحی رستوران و نحوه تاثیرگذاری آن ها بر تجربه و رفتار رستوران ها را مورد بحث قرار خواهیم داد.
اهمیت دکوراسیون در طراحی داخلی رستوران
مهم ترین رکن طراحی داخلی رستوران
همانطور که قبلا در بخش قبلی بحث کردیم، رستوران ها نمی توانند پاسخگوی همه باشند. در عوض، آن ها تصویر روشنی از اینکه مشتری مورد نظر آن ها کیست، دارند. برای جو سمپسون، مدیر خلاق استودیوی طراحی رستوران، مشتری مهم ترین عامل در طراحی یک رستوران یا کافی شاپ است و اینکه چطور می خواهیم آن ها را جذب کنیم با این تصمیم راسخ، می توانید شروع به ساختن برند در اطراف نقطه نظر مشتری و تجربه ای که برای آن ها ایجاد خواهد کرد، کنید.
مشتری مهم ترین عامل در طراحی یک رستوران
داستان طراحی رستوران
تام بنیانگذار و مدیر خلاق شرکت طراحی داخلی است. به گفته او، در ابتدا دو چیز وجود دارد که در ابتدا طراحی یک رستوران در نظر گرفته می شود.اولی مفهوم و داستان ، پشت طراحی است، برای ما مهم است که اطمینان حاصل کنیم که یک روایت قوی وجود دارد که از طریق جزئیات طراحی انجام می شود، اطمینان از اینکه هر یک از جزئیات نقش خود را ایفا می کند، اما بدون اینکه بی تدبیر یا غیر ضروری باشند
یک کار مهم برای شکل دهی و تقویت روایت، این است که از مشتری خود بپرسید:" چه کار می کنید؟ تو کی هستی؟ و "چرا این کار را می کنی؟"جیم سالیوان از گروه پرل بر این موضوع تاکید دارد که اینها چقدر بر موفقیت رستوران مهم است، چرا که آن ها دچار بحران هویت شده اند. آن ها نمی دانند چه کسی هستند."گرایش شان چیست؟ و جز کدام دسته افراد هستند شناخت سلایق مشتری به رونق کسب و کار می انجامد؟
طراحی داخلی رستوران شیک و مدرن
بخش دیگر طراحی داخلی رستوران:بهره برداری
عنصر دوم، که به همان اندازه برای مشتریان مهم است، بهره برداری نام دارد پرسش های مهمی می پرسند:" مهمانان چگونه به رستوران می رسند؟ غذا چه مسیری را از آشپزخانه تا میز مهمانان طی می کند و چگونه آن را تحویل می دهد؟
اگر رستورانی به درستی کار نکند - مهم نیست که چقدر زیباست، هرگز موفق نخواهد بود." سمپسون موافق است که:" مکان همه عناصر، از فضاهای گردش، تا نشستن، همگی به بهره برداری فضا کمک می کنند. اگر مردم نتوانند نوشیدنی بخورند و یا غذا سفت و سرد باشد، پس فضا اهمیتی ندارد و روی کسب وکار تاثیر می گذارد."
تاثیر فضای رستوران بر جذب مشتری
در اینجا برخی از نکات عملی طراحی داخلی رستوران در نظر گرفته می شود:
1. قاعده کلی تقسیم فضا این است که فضای غذاخوری 60 % فضا را اشغال کند، در حالی که آشپزخانه، انبار و سرویس های بهداشتی 40 درصد باقیمانده را صرف می کنند.
2. فاصله گذاری بین میزها باید کافی باشد تا راحت تر بتواند حرکت کند. با این حال، این موضوع بسته به نوع رستوران معانی متفاوتی دارد. اگر در حال ایجاد یک سالن غذاخوری خوب هستید، 20 فوت مربع به ازای هر فرد - یک قاعده خوب است. برای رستوران های فست فود، فقط به 10 متر مربع برای هر نفر نیاز دارید.
3. به دلایل واضحی مشتری و پرسنل باید دیده شوند :مشتری باید احساس کند که هر نیاز آن ها را می توان در اولین زمان ممکن مورد توجه قرار داد، در حالی که کارکنان باید بتوانند نیازهای مشتریان را پیش بینی کنند. این یک مورد مهم در زمان متعادل کردن حریم خصوصی و باز بودن چیدمان است.
4. روند فعلی این است که ایستگاه های کارگزار و میزهای میزبان نداشته باشند، که برای یک تجربه جامع تر و ترافیک روان گردان ساخته می شوند. با این حال، مزایای غیرقابل انکار داشتن این ابزار در اختیار پرسنل وجود دارد - بنابراین اگر شما از جمله آن ها هستید، اطمینان حاصل کنید که آن ها در مناطقی هستند که کم ترین ترافیک مشتری را دارند. به عنوان مثال، ایستگاه های کارگزار را در نزدیکی دستشویی قرار ندهید. مرکز غذا خوری محل ایده آلی برای آن است.
چگونگی چیدمان میزها در فضای رستوران
طراحی سرویس بهداشتی رستوران :
آن ها باید به راحتی مشخص باشند چون درخواست برای رفتن به سرویس بهداشتی ممکن است برای میهمانان ناراحت کننده باشد. اگر پشت دیوارها یا راهروها قرار داشته باشند، تابلوهایی که دیدن آن ها را آسان می کند کمک بزرگی خواهد بود. سرویس های بهداشتی را در کنار آشپزخانه قرار ندهید:چون کار غیر بهداشتی است و مشتریان فکر می کنند که اگر آشپزخانه درست کنار دستشویی باشد ممکن است غذا کثیف باشد.
نورپردازی رستوران :
البته، همچنین دارای چندین ملاحظات عملی در کنار زیبایی شناسی است. آن ها باید ایمن و پایین نگه داشتن، آسان کنترل در طول روز باشند و باید بالاترین استانداردهای انرژی ممکن را برآورده کنند.
میزان صحیح نورپردازی در رستوران
ترافیک در طراحی داخلی رستوران :
یکی از عناصر اصلی طراحی داخلی رستوران است و ما باید به سرعت شما را جلب کنیم و به سرعت به شما خدمت کنیم، بنابراین جریان برای مشتری و پرسنل حیاتی است." اگر یک ورودی واقعا بزرگ داشته باشید، میز میزبان باید همیشه کنار باشد. این کار به مشتریان این امکان را می دهد که بدون مزاحمت باقی بمانند در حالی که شما به کسانی که تازه وارد شده اند کمک کنید.
معماری در طراحی داخلی رستوران :
همچنین نقش مهمی در محیط طراحی داخلی رستوران و در نتیجه رفتارهای مشتریان بازی می کند. از آنجا که همه رستوران ها می خواهند تاثیر اولیه خوبی داشته باشند، طراحی ورودی رستوران بسیار مهم است. با این حال، جالب است که توجه داشته باشید که چگونه برخی از موسسات دارای ورودی های چندگانه متفاوت هستند، اما به طور مشابه از تجربیات لذت می برند.
اصول و نکات طراحی معماری داخلی رستوران
موسیقی رستوران :
با ریتم کم، نور ضعیف، و رنگ های گرم همه مشتریان را به استراحت، درنگ، و سفارش دسر، قهوه و یا نوشیدنی دعوت می کنند. می توانید این رفتار را حتی با صندلی های راحت که یک دوره طولانی می نشینید، تشویق کنید. از طرف دیگر، تا به حال متوجه شده اید که رستوران های فست فود صندلی های راحتی دارند مطمئن باشید که این کار عمدی است
ما امیدواریم که از مجموعه پنج بخش ما در زمینه روان شناسی طراحی داخلی رستوران لذت ببرید! اگر بخش های قبلی را نخوانده اید، می توانید بخش 1 (رنگ)، 2 (رایحه)، 3 (نورپردازی)و 4 را در همین دسته بندی در دنیای مد پلاس وی مشاهده کنید.