صفر تا صد نکات طراحی دکوراسیون رستوران در بخش انتخاب رنگ
برخلاف باور عمومی، رستوران ها برای برآورده کردن نیازهای غذایی ساخته نشده اند. در واقع کاملا برعکس است:رستوران های بزرگ دقیقا می دانند که مشتریان آن ها چه کسانی هستند، و به همین دلیل به دقت درک می کنند و تجربه ای پیرامون نیازها و خواسته های خود ایجاد می کنند. بنابراین طراحی داخلی رستوران تنها به هدف ایجاد یک سالن غذاخوری برای چشم مناسب نیست؛ این یک علم دقیق است که هدف از آن بهره برداری از هر حسی است.
زمانی که به رستورانی وارد می شوید، اولین حسی که شما را تحریک می کنند، دید است. بنابراین، رنگ ها اولین چیزی است که ما را به دام می اندازد ؛ در بخش نکات مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی در دنیای مد پلاس وی قصد داریم در چندین بخش صفرتا صد اصول طراحی دکوراسیون داخلی رستوران را بگوییم و این بخش یعنی بخش اول مربوط به انتخاب رنگ مناسب برای یک رستوران شیک که اشتهای مشتریان را تحریک می کند خواهیم پرداخت.
چه رنگی برای طراحی دکوراسیون رستوران مناسب است؟
بهترین و بدترین رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران
چرخه رنگ براساس عملکرد می تواند به سه بخش تقسیم شود:محرک قوی، متوسط و کم
محرک قوی :
قرمز :بالا بردن فشارخون و ضربان قلب بنابراین گرسنگی را افزایش می دهد
نارنجی :بالا بردن فعالیت مغز و یاد آوری غذاهای سالم و احساس راحتی
زرد :ایجاد شادی و انرژی
قرمز بهترین رنگ برای رستوران و جذب مشتری
محرک متوسط:
سبز:احساس سلامتی به ارمغان می آورد
فیروزه :بی خیالی و شادی را همراه دارد
محرک کم :
خاکستری : نداشتن فکر غذا
سیاه :کور شدن اشتها
قهوه ای :یادآوری غذاهای سوخته
بنفش :یادآور غذاهایی مثل بادمجان ، پیاز ، کلم
آبی :آرامش بدن و تحریک خواب
سیاه و خاکستری از بدترین رنگ ها برای رستوران
نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی یک رستوران مدرن
1) محرک قوی اشتها
اگر تا به حال فکر کرده اید که تقریبا تمام رستوران ها از رنگ قرمز در بعضی شکل ها و یا سایه ها در طراحی خود استفاده می کنند، خوب، شما هیچ چیز را تصور نمی کنید. این یک حقیقت مسلم است که قرمز موثرترین رنگ برای تحریک اشتها است ولی چرا این طور است؟ قرمز در طبیعت فراوان است و واکنش مغز به آن چیزی است که اجداد ما هم از قبل داشتند . قرمز، به خصوص قرمز روشن، معمولا نشانه انرژی، میوه و یا سبزیجات شیرین است.
نارنجی و زرد محرک اشتها هستند. زرد با شادی مرتبط است، که معمولا با شکمی پر همراه است. هنگامی که زرد را می بینید، مغز با پیش بینی غذایی که در شرف خوردن هستید، سروتونین را کم می کند.
از طرف دیگر، نارنجی احساسات گرم و راحتی را تحریک می کند.
رنگ زرد یکی از محرک های قوی اشتها برای رستوران
2.)محرک متوسط اشتها
سبز و فیروزه ای، محرک های متوسط هستند. ممکن است اینطور استدلال کنید که سبز باید یک محرک قوی باشد، زیرا بسیاری از سبزیجات پر برگ سبز هستند و شما تا حدی درست خواهید بود. گیاهان سبز بی خطر و غیر سمی هستند. با این حال، این گیاهان فقط فیبر هستند، نه شکری مانند اغلب میوه ها، که انرژی را ایجاد می کنند ؛ این روزها، سبز با سلامتی مرتبط است.
آشنایی با اصول طراحی دکوراسیون رستوران
3.)کم اشتهایی
در نهایت، سیاه، قهوه ای، بنفش، و آبی اشتها را کم می کنند .تحقیقات نشان می دهند این به این دلیل است که این رنگ ها در طبیعت وجود ندارند - یعنی به شکل غذا نیستند.
خیلی وقت پیش، آبی، سیاه و بنفش چیزهایی را نشان می داد که فاسد یا گندیده ،سمی بود و اجداد ما از دیدن آن اجتناب می کردند. همانند واکنش مغز ما به قرمز، نارنجی و زرد، این نیز ازروزهای قبل وجود داشته است.