اگر نمیدانید ویژگی ریلز اینستاگرام چیست؟ ریلز چه کاربردی دارد؟ و نحوۀ فعال کردن ریلز اینستاگرام به چه صورت است؟ در این مقاله از پادرو با ما همراه باشید تا با سیر تا پیاز این ویژگی جدید اینستاگرام آشنا شوید.
همانطور که میدانید اینستاگرام همواره در تلاش است تا در بهروزرسانیهای خود کاربرانش را سورپرایز کرده و با رونمایی از قابلیتهای جدید خود در تولید محتواهای جذابتر به آنها کمک کند. یکی از جدیدترین قابلیتهایی که در سال 2020 به برخی از نسخههای اینستاگرام افزوده شد ویژگی reels اینستاگرام بود که بسیاری را متعجب کرد. این اولین بار نبود که کاربران نام ریلز را میشنیدند. اما اگر نمیدانید چه موضوعاتی در پشت صحنۀ ریلز اینستاگرام است و فعال کردن ریلز اینستاگرام به چه صورت در ادامۀ این مطلب به این موضوعات خواهیم پرداخت.
اگر می خواهید در فروشگاه آنلاین خود یک تغییرات فوق حرفه ای ایجاد کنید باید به سراغ فعال کردن ریلز اینستاگرام بروید.
ریلز (Reels) اینستاگرام چیست؟
اواسط سال 2020 اینستاگرام در یکی از بهروزرسانیهای خود قابلیت ریلز را به این اپلیکیشن اضافه کرد. ابتدا این قابلیت فقط برای برخی از کاربران و فقط در 50 کشور فعال شد. پس از استقبال بسیار زیاد کاربران از این ویژگی ریلز در اکثر نسخههای اینستاگرام فعال شد اما متأسفانه ایران در لیست این کشورها قرار ندارد.
هدف اینستاگرام از افزودن ریلز رقابت با اپلیکیشن های بسیار پرمخاطبی مانند تیک تاک و اسنپ چت بود. در اواخر دورۀ ریاست جمهوری دونالد ترامپ، او اعلام کرد که استفاده از تیک تاک ممنوع است. با انتشار این خبر اپلیکیشن تیک تاک با محدودیتهای زیادی روبرو شد و کاربران امکان دانلود کردن این اپلیکیشن را از اپ استور نداشتند. در همین حوالی ریلز در اینستاگرام فعال شد و بسیاری از کاربران را خوشحال و سورپرایز کرد.
احتمالاً دوست دارید بدانید چرا ترامپ تیک تاک را ممنوع اعلام کرد؟
دلیل این موضوع آن بود که تیک تاک یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشنهای چینی بود که طرفداران زیادی هم داشت. در کشوقوس مشکلات سیاسی بین آمریکا و چین، رئیسجمهور آمریکا ممنوعیت استفاده از تیک تاک را اعلام کرد و دقیقاً در همین زمان بود که اسم تیک تاک بیشتر از قبل در صدر خبرها قرار گرفت. تیک تاک (Tik TOK) یکی از جذابترین برنامههایی است که به دلیل ساخت و انتشار ویدئوهای بسیار کوتاه و حرفهای محبوبیت زیادی به دست آورد.
پس از محدود شدن تیک تاک بسیاری از شرکتهای بزرگ مانند ماکروسافت برای خرید تیک تاک از مالک آن در کشور چین به او اعلام کردند که مایل هستند تیک تاک را از او خریداری کنند تا این اپلیکیشن محدودیتهای خود را دور بزند. اما دقیقاً در همین زمان بود که ریلز در اینستاگرام فعال شد و کاربران تیک تاک و محدودیتهای آن را از یاد بردند.
اگر ویدئوهای کوتاه و خندهدار یا رقص و چالشهای عجیب را که 15 ثانیه هستند در شبکههای اجتماعی زیاد دیده باشید میتوانید حدس بزنید که این ویدئوها مربوط به اپلیکیشن تیک تاک هستند. reels اینستاگرام نیز دقیقاً با همین ویژگی فعال شده است. با فعال کردن ریلز اینستاگرام میتوان کلیپ 15 ثانیه ای ریلز ساخت و به آنها افکتهای خیلی ویژه، خندهدار، سینمایی و خاص همراه با موزیکهای جذاب اضافه کرد.
ریلز درواقع به ویدئوهای کوتاه 15 تا 60 ثانیه ای گفته میشود که با دوربین اینستاگرام ضبط میشود و میتوان افکتهای خاص سینمایی همراه با موزیکهای دلخواه را به آن اضافه کرده و آن را به اشتراک گذاشت.
تولید محتوا با فعال کردن ریلز اینستاگرام
اگر از کاربران و علاقهمندان فعال در اینستاگرام هستید با چالشهای تولید محتوا در این شبکۀ اجتماعی روبرو شدهاید. میدانید که پست، استوری، لایو و IGTV همه از امکانات اینستاگرام برای تولید محتوا هستند. با فعال کردن ریلز اینستاگرام بسیاری از افراد از این ویژگی به سرعت برای تولید محتوای جذاب و چالشها در اینستاگرام استقبال کردند.
همانطور که میدانید تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مهمترین راههایی است که میتوان به کمک آن نظر دنبال کنندگان بیشتری را جذب کرد و این همواره بهترین شیوه برای تبلیغ بوده است. یکی از بهترین روشهای بازاریابی در اینستاگرام این است که از قابلیتهای جدید این اپلیکیشن استفاده کرده و با کمک آن تولید محتوا انجام داد. اینستاگرام به این روش نرخ تعامل را بالا میبرد و اکانت شما را به کاربران بیشتری نشان میدهد.
در اواخر دورۀ ریاست جمهوری دونالد ترامپ بمب خبری ممنوعیت استفاده از تیک تاک در همهجا منتشر شد و پسازآن اینستاگرام برای جذب مخاطبان بیشتر با فعال کردن ریلز اینستاگرام بهجای تیک تاک آنها را شگفتزده کرد.
تولید محتوا برای فروشگاههای آنلاین با فعال کردن ریلز اینستاگرام
اگر صاحب کسب و کارهای آنلاین و فروشگاههای اینترنتی هستید نگران این نباشید که reels اینستاگرام برای شما کاربردی ندارد. تولید محتوای یکنواخت و کسل کننده اصلاً روش مناسبی برای جذاب کردن یک بیزینس نیست. اگر میخواهید با روشهای رایگان بیزینس خود را تبلیغ کنید باید تولید محتوای یکنواخت را کنار گذاشته و مخاطبان بیشتری را به فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید.
فعال کردن ریلز اینستاگرام و ساخت کلیپ 15 ثانیه ای ریلز یکی از بهترین شیوههایی است که به شما کمک میکند محصولات و خدمات خود را با ویدئوهای جذابتر و چالشهای دیدنیتر به مخاطبان معرفی کنید. کلیپ 15 ثانیه ای ریلز از تمام فرمتهای اینستاگرام برای تولید محتوا مانند پست و استوری جذابتر است و آمار نشان میدهد که کاربران به دیدن کلیپهای ریلز که داستان جالبی دارند بسیار بیشتر از سایر فرمتهای اینستاگرام علاقه دارند.
اگر صاحب فروشگاه اینستاگرامی هستید، با استفاده از سرویس پادروشاپ به آسانی میتوانید برای پیج اینستاگرامتان یک فروشگاه اینترنتی با لینک اختصاصی داشته باشید، کاتالوگ محصولاتتان را بسازید و با تعیین موجودی و قیمت محصولات، فروش خود را مدیریت کنید.
با قرار دادن این لینک در بیوی فروشگاه اینستاگرامی، مشتریان میتوانند در هر ساعت از شبانهروز سفارش خود را ثبت و مبلغ آن را از طریق درگاه پرداخت امن به حساب شما واریز کنند.
لیست سفارشهای ثبت شده مشتریان به صورت کامل در اختیار شما قرار میگیرد و دیگر نیازی به اسکرینشات در دایرکت اینستاگرام و یا فایل اکسل ندارید.
علاوه بر این برای ارسال سفارش مشتریان نیازی به مراجعه حضوری به شرکتهای پستی را ندارید و میتوانید جمعآوری و ارسال بستهها را هم به پادرو بسپارید.
با ما همراه باشید تا نحوۀ فعال کردن ریلز اینستاگرام آشنا شوید و برای فروشگاه آنلاین خود ریلزهای بسیار جذاب بسازید.
ریلز اینستاگرام در کجا نشان داده میشود؟
همانطور که میدانید تمام فرمتهای اینستاگرام مانند پست، استوری و IGTV در بخشهای مخصوص به خود نشان داده میشود. ریلز اینستاگرام نیز در بخش جدید به نام Reels نشان داده میشود و زمانی که کاربران ریل یا کلیپ 15 ثانیه ای ریلز خود را به اشتراک میگذارند، ریل در قسمت ریلز منتشر میشود.
حتماً سؤال میکنید که چرا تابهحال ریلز اینستاگرام را ندیدهاید؟ همانطور که گفتیم ریلز اینستاگرام تنها در تعدادی از کشورها فعال شده است و ایران جزء این کشورها نبوده است. البته برخی از اکانت های ایرانی اعلام کردهاند که این ویژگی برای آنها فعال شده است و این خبر خیلی خوبی است که نشان میدهد ریلز هنوز در مرحلۀ آزمایشی است و احتمالاً برای تمام اکانتها در دنیا فعال میشود.
بمب ورود به اکسپلور در فروشگاههای آنلاین با ریلز اینستاگرام
احتمالاً با خودتان میگویید که چرا باید وقتی ریلز در ایران فعال نشده است دنبال فعال کردن ریلز اینستاگرام برای پیج فروشگاه اینترنتی خود باشید و چرا باید اینقدر برای این کار زمان صرف کنید؟
پاسخ بسیار واضح است. اگر بخواهید فروشگاه اینترنتی شما به یکی از بهترین فروشگاههای اینترنتی در اینستاگرام تبدیل شود و تعداد دنبال کنندگانتان سیر صعودی داشته باشد باید پستهای شما وارد اکسپلور اینستاگرام شود تا تعداد زیادی از کاربران آن را ببینند. یکی از امتیازهای اینستاگرام برای کاربرانی که به فعال کردن ریلز اینستاگرام پرداختهاند این است که از ریلزها بسیار بیشتر حمایت میکند و ریلزها راحتتر وارد اکسپلور میشوند.
پس اگر مایل هستید پیج فروشگاه اینترنتی شما نیز بیشتر دیده شود و وارد اکسپلور شود فرصت بسیار خوبی را در اختیار دارید تا با ساخت کلیپ 15 ثانیه ای ریلز در اکسپلور بدرخشید.
کسانی که تولید محتواهای حرفهای انجام میدهند تا پستهایشان در اکسپلور وارد شوند میدانند که چقدر این کار به استراتژیهای مهیج و حرفهای نیاز دارد و ریلز بهترین فرصتی است که میتوانند بهراحتی این سختیها را دور بزنند. اگر نمیدانید که روش فعال کردن ریلز اینستاگرام به چه صورت است در ادامۀ این مطلب با موضع فعال کردن reels اینستاگرام با ما همراه باشید.
روشهای فعال کردن ریلز اینستاگرام
همانطور که در قسمتهای قبل اشاره کردیم قابلیت ریلز اینستاگرام یکی از بهترین روشهای است که به فروشگاههای اینترنتی کمک میکند تا راحتتر وارد اکسپلور شوند و از این طریق نرخ تعامل خود را بسیار بالا ببرند. اما روش فعال کردن reels اینستاگرام بهسادگی نیست و مثل سایر ویژگیهای اینستاگرام برای کاربران ایرانی با یک بهروزرسانی ساده فعال نمیشود.
شما بهعنوان یکی از فروشگاههای اینترنتی فعال در اینستاگرام باید از یکی از روشهای زیر استفاده کنید یا هر سه روش را امتحان کنید تا ریلز برایتان فعال شود.
فعال کردن ریلز اینستاگرام با اکستنشن کروم
یکی از سادهترین روشهایی که برای تمام اکانتهای اینستاگرام میتواند جواب دهد استفاده از اکستنشن کروم است. اما برای استفاده از این روش به سیستم کامپیوتر نیاز دارید. در این روش فقط کافی است وارد مرورگر گروم در سیستم کامپیوتر خود شوید و سپس اکستنشن inssist را دانلود کرده و آن را به کروم اضافه کنید.
پس از دانلود کردن اکستنشن گزینۀ add to chrome را بزنید و در آخر در کادر بازشده add extension را انتخاب کنید تا مراحل افزودن اکستنشن به کروم به اتمام برسد. پس از اتمام مراحل نصب کروم اکستنشن به کروم شما اضافه شده و در نوار ابزار در قسمت بالای کروم نشان داده میشود.
پس از کلیک کردن روی اکستنشن موردنظر باید نام کاربری و پسورد اینستاگرام خود را وارد کنید و وارد اینستاگرام کروم شوید. در این صفحه میتوانید ریلز را انتخاب کرده و اولین ریلز خود را منتشر کنید.
فعال کردن ریلز اینستاگرام با فیلترشکن
یکی از روشهایی که به کمک آن میتوانید به فعال کردن ریلز اینستاگرام خود بپردازید استفاده از فیلترشکن غیر رایگان است. با فعال کردن فیلترشکن غیر رایگان شما میتوانید ip خود را تغییر داده و یکی از کشورهایی که در لیست کشورهای فعال شدۀ ریلز قرار دارند تغییر دهید. کشورهایی مانند آمریکا و هلند گزینههای خوبی هستند. پس از این کار شما باشد به مدت یک هفته تا ده روز صبر کنید تا ریلز برای شما فعال شود.
دقت کنید که برای فعال کردن ریلز اینستاگرام با استفاده از فیلترشکن بدون روشن بودن فیلترشکن وارد اکانت خود نشوید و پس از فعال شدن ریلز اینستاگرام نیز بدون روشن بودن فیلترشکن به اینستاگرام نروید. تا زمانی که شما از فیلترشکن استفاده کنید ریلز برای شما فعال خواهد بود.
دقت کنید که این روش یکی از ناامنترین روشهایی است که شما میتوانید به وسیلۀ آن ریلز اینستاگرام خود را فعال کنید. چون این روش بسیار خطرناک و ریسکی است و ممکن است اینستاگرام در صورت تشخیص دادن ip اصلی شما اکانت اینستاگرامتان را غیرفعال کرده و آن را ببندد.
فعال کردن ریلز اینستاگرام در آی او اس
برای فعال کردن ریلز اینستاگرام درگوشیهای تلفن همراه آی او اس میتوان با کمک بخش فیلترها قابلیت ریلز اینستاگرام را فعال کرد. برای این کار باید مراحل زیر انجام شود:
- در قسمت پروفایل اینستاگرام روی علامت + در استوری اینستاگرام کلیک کرده و وارد استوری شوید.
- یکی از فیلترهای استوری اینستاگرام را انتخاب کنید.
- روی مشخصات فیلتر در قسمت پایین کلیک کنید.
- گزینۀ view effect page و سپس use effect را انتخاب کنید.
- صفحۀ گوشی خود را به سمت بالا بکشید و کلیپ 15 ثانیه ای ریلز را قرار دهید.
- در ادامه گزینههای add و next را انتخاب کنید.
- در ادامه کپشن و تنظیمات را برای ریلز خود وارد کنید.
- ریلز را منتشر کنید.
فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید
برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید کمی مراحل طولانیتر است اما قطعاً در رونق کسب وکار و فروشگاه اینترنتی شما تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید باید مراحل زیر را اجرا کنید:
- برنامۀ مرورگر Kiwi browser را از گوگل پلی دانلود کرده و سپس آن را نصب کنید.
- وارد مرورگر کیوی شوید و گزینۀ سهنقطه را از قسمت بالای مرورگر انتخاب کنید.
- گزینۀ Extensions را انتخاب کنید.
- گزینۀ +from store را انتخاب کنید.
- در نوار جستوجو inssist را وارد کنید.
- روی افزونۀ موردنظر کلیک کنید و گزینۀ Add to Chrome را انتخاب کنید.
- علامت سهنقطه را در بالای صفحه کلیک کرده و از قسمت انتهای فهرستی که مشاهده میکنید گزینۀ inssist را کلیک کنید.
- در صفحۀ افزونۀ موردنظر وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید.
- علامت + را در پایین صفحه کلیک کنید.
- گزینۀ Reels را انتخاب کنید.
- کلیپ 15 ثانیه ای ریلز خود را انتخاب کرده و کلیک کنید. میتوانید از طریق دکمۀ camera در همان لحظه reels اینستاگرام خود را ضبط کنید.
- در انتهای مراحل تیتر، کپشن و هشتگ مورد نظر را وارد کرده و تنظیمات را اعمال کنید.
- گزینۀ Share را زده و ریلز خود را منتشر کنید.
جمعبندی
- اینستاگرام در یک فرصت بسیار ایدئال و حرفهای با فعال کردن ریلز اینستاگرام کاربرانش را سورپرایز کرد و در رقابت با تیک تاک از آن فاصله گرفت.
- پس از محدود شدن تیک تاک که یک اپلیکیشن بسیار محبوب و دوستداشتنی برای دیدن کلیپهای چالشی، خندهدار و کوتاه بود اینستاگرام این فرصت را از دست نداد و آن را بهعنوان یکی از قابلیتهای خود افزود.
- اینستاگرام از آن دسته از کاربرانی که با فعال کردن ریلز اینستاگرام تولید محتوا انجام میدهند بسیار حمایت میکند.
- با فعال کردن ریلز اینستاگرام فروشگاههای اینستاگرامی میتوانند تحول بسیار زیادی در اینگیجمنت خود را مشاهده کرده و تعداد دنبال کنندگان را افزایش دهند.
- ایده ریلز اینستاگرام برای فروشگاه ها یک روش بسیار سریع و حرفهای است که میتوانند با استفاده از آن در تولید محتوای خود تنوع ایجاد کنند و با مخاطبان خود احساس صمیمت بیشتری را ایجاد کنند.
- ریلز اینستاگرام در حال حاضر در نسخۀ آزمایشی است و فقط در 50 کشور فعال شده است.
- راههای فعال کردن ریلز اینستاگرام در نسخههای آی او اس و اندروید در کشورهایی مانند ایران که ریلز در آن فعال نشده است کمی پیچیدهتر و متفاوتتر است.
- زمان ریلز در تیک تاک 15 ثانیه است ولی فعال ریلز اینستاگرام میتواند تا 60 ثانیه باشد.
- ریلز اینستاگرام در برخی اکانتهای آی او اس فعال شده است و در بازۀ زمانی دیگر از دسترس خارج شده است. در این مواقع ممکن است ریلز از فید خارج شده باشد.
- از باگهای مهم ریلز این است که ممکن است اینسایت نداشته باشد و نشو ان را ادیت کرد که این موضوعات در مقایسه با تأثیر بالای اینگیجمنت در فروشگاه آنلاین بسیار بیاهمیت است.
- استفاده از ویژگی موزیک و فیلترهای ریلز در برخی از روشهای فعال کردن ریلز اینستاگرام قابلدسترسی نیست و باید ریلز اینستاگرام خود را قبل از آپلود کردن بهطور کامل ساخته باشید.