تا حالا به این فکر کردید که چرا بعضی کسب و کارهای اینستاگرامی شکست میخورند؟ یا بعد از چند ماه، بار و بندیلشان را میبندند و از اینستاگرام خداحافظی میکنند؟ برای جواب به این سوال از شما درخواستی دارم. خودتان را جای فالوورهایی بگذارید که برای خرید از پیج شما باید به حسابتان پول بریزند. خودِ شما بدون اعتماد به آن پیج، این کار را میکنید؟ من که فکر نمیکنم!یا برای تبدیل شدن به یک بلاگر حرفهای باید با فالوورها صمیمی باشید. اگر حرف شما برای فالوورها مهم نباشد، کاری که گفتهاید را انجام میدهند؟ معلومه که نه!
راههای زیادی برای افزایش فروش در اینستاگرام هست، ولی فکر نکنم روشی تاثیرگذارتر از جلب اعتماد فالوورها پیدا کنید. پس ما تصمیم گرفتیم هر روشی که برای صمیمی شدن با فالوورها و در نتیجه جلب اعتمادشان لازم هست را برای شما در این مقاله بیاوریم.
اما قبل از آن لازم است به یک سوال جواب بدهیم:
اعتمادسازی چطور به افزایش فروش در اینستاگرام کمک میکند؟
وقتی کاری کنید که فالوورها به شما اعتماد کنند، یعنی خیالشان از خدماتتان راحت شود، به راحتی خرید میکنند. بعد هم شما را به دوستانشان معرفی میکنند. به همین راحتی!
پس تمام تلاشتان را بکنید تا فالوورها به حرفهای شما اهمیت دهند و بعدش محصولاتتان را بخرند، هر پیجی که گفتید را فالو کنند، روی هر لینکی که گفتید کلیک کنند و…
حالا چطوری این کار را بکنید؟ ما به شما میگوییم:
راههای افزایش فروش در اینستاگرام با اعتماد سازی
در زندگی واقعی جلب اعتماد افراد کار سادهای نیست، چه برسد به اینستاگرام و فضای مجازی! اما با روشهایی که اینجا میگوییم، کاری کنید که فالوورها به شما اعتماد کنند.
۱- برند خود را بسازید و جار بزنید
وقتی کسی شما را فالو کرد، باید دقیقا بداند که چه پیجی با چه محتوایی را فالو کرده. نباید یک روز محتوایی درباره سلبریتیها و یک روز نحوه تهیه کیک شکلاتی پست کنید.
مثلا پیج اینستاگرام “موسیوچی” را ببینید. با یک نگاه کوتاه هم میتوان فهمید که محتواهای پیج، مخصوص آقایان است. یعنی پستهای این پیج بدرد آقایان میخورد.
بعد از مشخص شدن اینکه از کجا آمدهاید و آمدنتان بحر چیست، حالا باید معروف شوید. چطوری؟ با تبلیغ و یاد گرفتن روشهایی برای افزایش فالوور. ولی اصلا و ابدا نگران نباشید، چون ما در مقاله افزایش فالوور واقعی اینستاگرام، روشهایی که درباره افزایش فالوور و معروف شدن بایدبدانید را آماده کردهایم.
۲- محصولاتتان را تضمین کنید
ایا کسب و کار نوپایی هستید؟ خب باید قبول کنید که برای فالوورها اعتماد به شما و خرید محصول سخت است. پس کاری کنید که با خیال راحت از شما خرید کنند. مثلا به آنها ضمانت عودت وجه و خدمات پشتیبانی بدهید. در کل، با توجه به محصولتان، ضمانتی برای مشتریها در نظر بگیرید. این کار باعث میشود که راحتتر به شما اعتماد کنند.
۱- محتوای آموزشی رایگان ارائه دهید
محتواهای آموزشی و خدمات رایگان، اعتماد و اطمینان فالوورها را جلب میکند.
با این روش به فالوورها میفهمانید که فقط دنبال فروختن محصولتان و پول در آوردن نیستید.
فالوورها همیشه از محتواهای آموزشی استقبال میکنند. برای این کار، در نظرسنجی از آنها بپرسید که چه محتواهای آموزشی را ترجیح میدهند؟ شما هم همان محتواها را رایگان در اختیارشان بگذارید. بعد از آن هم در محتواهای آموزشی درباره محصولاتتان و تاثیری که بر زندگی افراد دارد صحبت کنید. قطعا این کار به بالا رفتن فروش کمک میکند.
مثلا نوین در یک پست اینستاگرامی، یک کتاب رایگان را به فالوورها معرفی کرده. خب این کار تاثیر زیادی در اعتمادسازی و افزایش فروش در اینستاگرام دارد.
۴- نشان دهید که واقعی هستید
برای افزایش اعتماد فالوورها و بالا بردن فروش در اینستاگرام؛ باید خود واقعیتان را نشان دهید. چطوری؟
مثلا محصولاتتان را در فضای واقعی نشان دهید. اگر یک پیج فروش لباس دارید؛ عکس مدلهای واقعی در فضاهای طبیعی را پست کنید. یا اگر بلاگرید، عکس و فیلم از خودتان را به اشتراک بگذارید.
اگر هم یک فروشگاه آفلاین دارید که چه بهتر! عکس محصولات و فروشگاه را پست کنید. نشان دادن محیطهای واقعی، اعتماد فالوورها را چند برابر میکند.
پشت صحنه کسب و کار؛ یکی دیگر از راههای افزایش اعتماد فالوورهاست.
فالوورها با دیدن پشت صحنه، اعتمادشان به شما زیادتر میشود. پس با خیال راحت، محصولاتتان را میخرند و شما را به دوستانشان هم معرفی میکنند.
مثلا عکس محیط کاری، کارمندان و مصاحبه با مشتریها را در اینستاگرامتان پست کنید. اگر در محیط کار به هر بهانهای جشن گرفتید؛ عکسش را در اینستاگرام پست کنید.
فالوورها دیدن لحظههای واقعی در فضای مجازی را دوست دارند. این جور پستها، هم تعامل و هم اعتمادشان را بالا میبرد.
۵- مسئولیتهای اجتماعی را فراموش نکنید
شاید شما واقعا مدافع حقوق حیوانات و طرفدار سرسخت محیط زیست نباشید، ولی برای خیلی از فالوورها مسائل اجتماعی و محیط زیستی مهم است.
بد نیست در فعالیتهای زیست محیطی و کارهای خیریه شرکت کنید و فالوورها را هم به این کار تشویق کنید.
اصلا چه اشکالی دارد؟ خودتان یک جریان خیریه به نفع موسسهها، بچههای کار یا مناطق دورافتاده راه بیندازید. مثلا میتوانید درصدی از فروشتان را به کمکهای خیریه اختصاص بدهید و درموردش با فالوورها هم صحبت کنید.
۶- نظر مشتریها را منتشر کنید
هیچوقت کامنت فالوورها را دست کم نگیرید. مطمئن باشید اکثر کاربرها به نظر فالوورهای دیگر درباره شما بیشتر اعتماد میکنند.
یکی از بهترین راهها، نشان دادن رضایت فالوورهاست مثلا عکس فالوورها با محصول خریدار شده را پست کنید.
البته کامنتهای مشتریان همیشه هم مثبت نیست . سعی کنید این کامنتها را پاک نکنید و با این فرصت به فالوورها نشان دهید که برای حل مشکل مشتریها تلاش میکنید.
۷- اصولی تبلیغ کنید
برای تبلیغ در اینستاگرام نباید مستقیما به فالوورها بگویید که این پیج را فالو کن، یا فلان محصول را بخر!
فالوورها را با تبلیغ مستقیم دلزده نکنید. نباید این حس را به فالوورها منتقل کنید که دارید از فرصت برای تبلیغات، استفاده یا حتی سواستفاده میکنید.
با این کار، هم اعتمادشان را از بین میبرد، هم احتمال دارد که پیجتان را آنفالو کنند.
شاید بپرسید پس تبلیغاتمان را چه کنیم؟
برای تبلیغ محصول؛ درباره ویژگیهای مثبت و تاثیرش بر زندگی افراد حرف بزنید. حتی بد نیست که اول راه، محصول را رایگان، یا با یک تخفیف خوب به فالوورها بفروشید. با این کار اعتماد آنها را برای خریدهای بعدی بالا میبرید.
سخن آخر
نکته اخلاقی مقاله امروز ما چیست؟ “جایی که اعتماد نیست، سخن بیهوده است.”
این جمله را کافکا سالها پیش گفته و هیچ وقت هم به اینستاگرام و فالوورها فکر نمیکرده. ولی ما میدانیم که اگر در کسب و کار اینستاگرامی اعتماد نباشد هر کاری که بکنید بیهوده هست و همه زحمتهایتان به هوا میرود!! ببخشید هول شدم، منظورم به هدر میرود بود.
پس هر چه سریعتر روشهایی که گفتیم را انجام دهید. البته نباید با یک بار انجام این روشها منتظر معجزه باشید، پس تکرار، تکرار و تکرار را فراموش نکنید!