ارسال گزارش مشکل به پشتیبانی اینستاگرام:
روش شماره یک: گزارش محتوای نامناسب
در این قسمت، به بررسی اولین روش درخواست پشتیبانی اینستاگرام میپردازیم. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. اینستاگرام را باز کنید.
۲. روی دایرکت یا کامنتی که میخواهید ریپورت کنید، ضربه بزنید و نگه دارید. با انجام این کار، گزینههای مربوطه ظاهر میشوند. در کامپیوتر، موس را روی کامنت یا دایرکت مورد نظر نگه دارید.
۳. برای نمایش منو روی ⋮، ⋯ یا ! کلیک کنید تا منو مربوطه نمایش داده شود. براساس نوع محتوا، محل نمایش آیکون منو متفاوت است:
- پروفایل کاربر: به پروفایل کاربر مورد نظر رفته و روی آیکون سه نقطه موجود در سمت راست پروفایل کلیک کنید.
- پست: به پست مورد نظر خود رفته و روی آیکون سه نقطه موجود در سمت راست پست، در بالا کلیک کنید.
- کامنت: کامنت مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی آیکون علامت تعجب، در بالای صفحه در سمت راست ضربه بزنید. اگر از کامپیوتر استفاده میکنید؛ موس را روی کامنت نگه دارید و روی آیکون سه نقطه در کنار کامنت، کلیک کنید.
- دایرکت: دایرکت مورد نظر خود را باز کرده و روی پیام حاوی محتوای نامناسب ضربه بزنید و نگه دارید تا منو مربوطه نشان داده شود. اگر از کامپیوتر استفاده میکنید؛ نشانگر موس را روی پیام مورد نظر نگه دارید و روی سه نقطه کنار پیام کلیک کنید.
- استوری: برای تماس با پشتیبانی اینستاگرام در مورد استوریهای نامناسب، باید روی سه نقطه موجود در گوشه سمت راست تصویر در بالا کلیک کنید.
- لایو: برای ریپورت محتوای نامناسب در لایو، روی آیکون سه نقطه موجود در کنار قسمت کامنتها کلیک کنید.
- ریلز (Reels): برای درخواست پشتیبانی اینستاگرام در مورد ریلزهای نامناسب، روی آیکون سه نقطه سمت راست در پایین کلیک کنید.
۴. روی Report یا Report Comment کلیک کنید.
برای دسترسی به این گزینه برای پست، استوری و ریلز باید روی آیکون سه نقطه کلیک کنید تا منو پاپ آپ مربوطه نمایش داده شود. برای کامنتها، باید روی آیکون دارای علامت تعجب کلیک کنید.
۵. علت گزارش کردن پست را مشخص کنید.
در این حالت، گزینههای مختلفی پیش روی شما قرار میگیرند که شامل اسپم، محتوای جنسی، خشونت، زورگیری، سخنان نفرت پراکن و … هستند. شما باید در لیست نمایش داده شده، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
۶. روی Submit Report کلیک کنید.
در نهایت با کلیک روی Submit Report، پست توسط اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم انجام میگیرد.
روش دوم: گزارش یک مشکل در تلفن همراه
در این قسمت به بررسی نحوه تماس با پشتیبانی اینستاگرام به منظور گزارش مشکل در تلفن همراه، میپردازیم.
۱. اینستاگرام را باز کنید.
۲. روی آیکون یا تصویر پروفایل خود در سمت راست صفحه، کلیک کنید.
۳. روی دکمه منو ☰ کلیک کنید.
۴. روی Settings ضربه بزنید. با این کار، به صفحه تنظیمات اینستاگرام منتقل میشوید.
۵. در انتهای منو تنظیمات، روی Help ضربه بزنید.
۶. روی اولین گزینه موجود در منو Help، یعنی Report a Problem کلیک کنید.
۷. گزینهی مورد نظر خود را انتخاب کنید:
- Report Spam or Abuse: با انتخاب این گزینه، دستورالعملهای لازم در مورد نحوهی ریپورت محتوای نامناسب در اختیار شما قرار میگیرد.
- Report a Problem: با انتخاب این گزینه میتوانید با پشتیبانی اینستاگرام تماس گرفته و مشکل برنامه را گزارش کنید.
- Send Feedback: با انتخاب این گزینه میتوانید نظر خود در مورد برنامه را ارسال کنید تا از آن برای بهبود کلی اپلیکیشن استفاده شود.
۸. در مورد فیدیک یا مشکل خود توضیح دهید:
برای تماس با پشتیبانی اینستاگرام به منظور گزارش spam یا abuse، میتوانید از سیستم ریپورت داخلی خود برنامه استفاده کنید. اما برای ارسال فیدبک یا گزارش یک مشکل، از فضایی که به این کار اختصاص داده شده است، استفاده کنید و مشکل یا فیدیک خود را بهطور کامل شرح دهید.
- میتوانید به گزارش مشکل خود یک تصویر هم الصاق کنید. برای انجام این کار روی Gallery (در اندروید) یا Upload (در آیفون) ضربه بزنید و تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید. میتوانید از گزینهی Take Screenshot هم برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید.
۹. روی Send (در آیفون) یا Submit (در اندروید) ضربه بزنید.
روش سوم: ارسال گزارش مشکل به پشتیبانی اینستاگرام از طریق Help Center
در این قسمت از چگونه به پشتیبانی اینستاگرام پیام دهیم؟ به بررسی نحوه ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام از طریق Help Center میپردازیم.
۱. به آدرس https://help.instagram.com بروید.
۲. روی Policies and Reporting کلیک کنید.
۳. روی گزینهی How to Report Things کلیک کنید. با انجام این کار، لیست موارد مورد نیاز برای ارسال گزارش مشکل به پشتیبانی اینستاگرام نشان داده میشود.
۴. روی گزینهای که بیشتر به موقعیت شما شباهت دارد، کلیک کنید.
در صفحه How to Report Things، مجموعهای از موقعیتهای مختلف به شما نشان داده میشود. همهی آنها را مطالعه کرده و گزینهای را که بیشتر به موقعیت شما شباهت دارد، انتخاب کنید. مجموعهی این گزینهها در سه دسته کلی، طبقهبندی شدهاند. در دستهی اول، روشهای مربوط به گزارش محتوای نامناسب؛ در دستهی دوم، روشهای مربوط به گزارش سرقت دارایی معنوی و در دستهی سوم انواع مختلف گزارشهایی که میتوانید ارسال کنید، آمده است.
۵. برای ارسال گزارش روی لینک مربوطه کلیک کنید.
تمام موقعیتهای شرح داده شده در این قسمت، فرم ندارند. بعضی از آنها صرفاً توضیحی در مورد نحوهی ریپورت یک محتوا و نکاتی در مورد تعامل با یک موقعیت را در برمیگیرند. بعضی از آنها حاویی لینکهایی به سورسهای خارجی هستند. سایر موقعیتها، دارای لینکهایی به فرمهای خاص هستند که میتوانید آنها را کامل کرده و برای اینستاگرام ارسال کنید. اگر یکی از گزینههای “report it”، “report this person to us، “fill out this form یا موارد مشابهی را مشاهده کردید؛ روی آن کلیک کنید.
۶. فرم مربوطه را کامل کنید.
براساس موقعیت انتخابی شما، نوع فرم نمایش داده شده متفاوت است. به سؤالات نشان داده شده پاسخ دهید و بعد از اتمام کار، روی Send کلیک کنید.
روش چهارم: حل مشکل
در این قسمت از نحوه ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام، به بررسی روش حل مشکل میپردازیم.
۱. کاربران آزاردهنده را بلاک کنید. اگر شخصی به صورت مداوم برای شما مزاحمت ایجاد میکند، او را بلاک کنید.
۲. برای پیشگیری از هک شدن یا به خطر افتادن حساب کاربری، رمز خود را حداقل هر ۶ ماه یکبار تغییر دهید.
۳. اکانت خود را پرایویت کنید. برای انجام این کار به Instagram > Profile > Settings > Privacy بروید و گزینهی Private Account را فعال کنید.
۴. اگر حساب شما غیرفعال شده است، درخواست تجدید نظر ارسال کنید.
اگر حساب شما به هر دلیلی غیرفعال یا دیسیبل شده است، میتوانید درخواست تجدید نظر ارسال کنید.
۵. اگر محتوای شما به علت نقض کپی رایت یا حق تجاری حذف شده، درخواست تجدید نظر ارسال کنید.
اگر پست شما بخاطر نقض قانون کپی رایت حذف شده و شما تصور میکنید که این کار به اشتباه انجام شده است؛ در خواست تجدید نظر ارسال کنید. از لینک زیر برای ارسال درخواست خود استفاده کنید:
- https://help.instagram.com/contact/687106501368548
چگونه به پشتیبانی اینستاگرام پیام دهیم؟
سؤالات متداول:
کاربرد ایمیل کمکی اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام قبلاً از یک ایمیل پشتیبانی استفاده میکرد؛ اما در حال حاضر این ایمیل فعال نیست و تنها راه تماس با پشتیبانی اینستاگرام از طریق Help Center است.
نحوه تماس با پشتیبانی اینستاگرام چگونه است؟
متأسفانه اینستاگرام ایمیل یا شماره تماس پشتیبان ندارد و تنها راه ارسال گزارش مشکل به پشتیبانی اینستاگرام از طریق Help Center است.