کتاب کار عمیق؛ قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته اثر کال نیوپورت است. او در کتاب کار عمیق دربارهی کار عمیق و متمرکز، و نتایجی کار کردن به صورت متمرکز حرف زده است.
کار عمیق از زمان انتشار در لیست پرفروشهای نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون قرار گرفته است. شما میتوانید این کتاب را با ترجمهی ناهید ملکی تهیه کنید و کارتان را متحول کنید.
دربارهی کتاب کار عمیق
چرا بدون کار عمیق و متمرکز، نمیتوان به نتایج آنچنانی رسید؟ کال نیوپورت در کتاب کار عمیق میگوید که «تمرکز» در دنیای پرآشوب امروز، حلقه مفقوده موفقیت است. کار کردن در دنیایی که به علت پیشرفت بالای تکنولوژی در دسترس بودن، یکی از جذابیتهای آن به شمار میرود. سخت شده است. بسیاری از اوقات ما تمام وقت و انرژیمان را صرف دنیای مجازی میکنیم و نتیجهی چندانی هم عایدمان نمیشود. گاهی اوقات هم، افرادی را که چندین کار همزمان انجام میدهند، تحسین میکنیم. دوست داریم خودمان هم با انجام همزمان و یا سریع چندین کار، بازدهیمان را بیشتر، و در وقتمان صرفهجویی کنیم. اما مشکل بزرگی در این نگرش وجود دارد؛ هیچ نتیجه مهم و قابل افتخاری با این شیوه به دست نمیآید!
کال نیوپورت در کتاب کار عمیق به توضیح این مسالهی مهم پرداخته است که چطور میتوان از زمانی که هر روز بیهوده صرف مجازی میکنیم، بکاهیم و به کار عمیق بپردازیم. کال نیوپورت در فصل اول کتاب مثالهایی از زندگی افراد موفق و کار عمیق به روش آنها زده است. در فصلهای دوم و سوم کتاب کار عمیق، با توضیح دادن مفهوم و قواعد کار عمیق، نحوه و قدرت تمرکز کردن بر یک کار مشخص را بیان کرده است.
کتاب کار عمیق را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم
کتاب کار عمیق برای تمام افرادی که دوست دارند، کارشان را متحول کنند، خواندنی و کاربردی است.
دربارهی کال نیوپورت
کالوین نیوپورت، نویسندهی کتاب کار عمیق و مهندس کامپیوتر، در ۲۳ جون ۱۹۸۲ متولد شد. او نویسندهی شش کتاب خودیاری است. کتابهای او در زمینهی موفقیت در دانشگاه و موفقیت در زمینههای کاری است.
جملاتی از کتاب کار عمیق
اقتصاددانی به نام شروین روسن، در مقالهای که در سال ۱۹۸۱ منتشر کرد، به بررسی زیربنای ریاضی این بازارها که در آنها «برنده صاحب همهچیز میشود» پرداخت. او برای این کار، در فرمولهایش متغیر q را به عنوان استعداد یا کیفیت و به عنوان عاملی با «جایگزینی ناقص۴۰»، مدلسازی کرد و آن را به این صورت توضیح داد:
«گوش دادن پیدرپی به خوانندگانی در سطح متوسط و آهنگهای متوسط، روی هم جمع نمیشوند و تبدیل به اجرایی منحصربهفرد و عالی نمیشوند.» به عبارت دیگر، استعداد، کالا نیست که بتوانید به صورت عمده خریداری کنید و آنها را برای رسیدن به سطوح مورد نیاز با هم ترکیب کنید: فقط برای بهترین بودن، پاداش وجود دارد. بنابراین، اگر در بازاری هستید که مصرفکننده، به همه بازیگران آن دسترسی دارد و ارزش q هر فرد مشخص است، بنابراین، این مصرفکننده بهترین را انتخاب خواهد کرد. حتی اگر مزیت داشتن استعداد برتر، در مقایسه با استعداد بعدی در رتبهبندی مهارتها، کوچک باشد، فوق ستارهها هنوز هم بخش عمدهای از بازار را جذب خواهند کرد.