RATA
8 ماه پیش / خواندن دقیقه

راه های افزایش مشتریان یک کسب و کار چیست؟

راه های افزایش مشتریان یک کسب و کار چیست؟

تجارت بخش مهمی از دنیای امروز است که باعث به وجود آمدن کسب و کارهای زیادی در حوزه های مختلف شده است. درآمدزایی و افزایش سوددهی، اهدافی است که این مجموعه ها دنبال می کنند و تمام تلاش شبانه روزی مدیران و پرسنل، در راستای تحقق این هدف می باشد.

افزایش درآمد در نتیجه افزایش فروش خدمات و یا کالا حاصل می شود و افزایش فروش، وابسته به بیشتر شدن مشتریان سازمان خواهد بود. در نتیجه می توان گفت مهم ترین فاکتور برای موفقیت یک تجارت، جذب مشتریان بیشتر و حفظ مشتریان فعلی می باشد.

روش های مختلفی برای افزایش مشتری های یک کسب و کار وجود دارد که هر کدام می توانند تاثیر مثبتی در رشد یک برند و فروش بیشتر آن داشته باشند. در این مقاله به بررسی برخی از مهم ترین راهکارها در این زمینه خواهیم پرداخت؛ اگر شما هم نیاز به استفاده از این راه حل ها برای تجارت خود دارید، ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

  • استفاده از سیستم های ارتباط با مشتریان

یکی از روش های نوین و کارآمد برای افزایش فروش و مشتریان یک شرکت، استفاده از سامانه های مدیریت ارتباط با مشتری و در واقع خرید CRM است. این نرم افزارها با استفاده از امکانات خاصی که برای کاربران ارائه می کنند، به مدیران و کارمندان بخش فروش امکان پیگیری مشتریان، طراحی استراتژی های فروش، ایجاد کمپین های بازاریابی و تبلیغات، ارسال پیغام و ایمیل و بسیاری دیگر از امکانات را ارائه می کنند.

در واقع، این نرم افزار، جایی برای ثبت اطلاعات مشتریان و آنالیز داده های آنها برای توسعه و بهبود سازمان می باشد. نرم افزار CRM مایکروسافت یکی از بهترین نمونه های موجود در ایران می باشد که با امکان سفارشی سازی، مدیریت مشتریان و فروش را به امری آسان و پربازده تبدیل می کند.

  • خدمات رایگان را در دستور کار خود قرار دهید!

خدمات رایگانی هر چند کوچک مانند مشاوره، خبرنامه ها و یا مقالات به مشتریان احساس بهتری داده و شناخت، اعتماد و اشتیاق مشتریان به برند شما را افزایش خواهد داد و از همه مهم تر، شما را در ذهن مشتریان به یک برند ماندگار تبدیل خواهد کرد.

  • با دنیای اینترنت آشتی کنید!

دنیای امروز، دنیای مدرن دیجیتالی است؛ با گسترش استفاده از اینترنت در سال های اخیر، تقریبا تمامی فعالیت های زندگی روزمره افراد در بستر اینترنت و فضای مجازی رخ می دهد. با یک وب سایت جذاب و اکانت های شبکه های اجتماعی می توانید صدای برند خود را به تعداد بیشتری از افراد برسانید و خدمات خود را چه کالا و چه محصولات دیجیتال، به صورت آنلاین به فروش برسانید. تبلیغ برند در شبکه های اجتماعی، این روزها بخش جدایی ناپذیری از رقابت میان شرکت های مختلف شده است.

  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی از مشتری را فراموش نکنید!

هر محصولی و یا هر خدماتی که دارید، پشتیبانی کردن از مشتری و ارائه خدامت پس از فروش، باعث جلب اعتماد مشتری و مراجعه دوباره او به شما خواهد شد. احترام به مشتریان هم موضوع مهم دیگری است که بیشترین اثر را برای ورود مشتریان تازه و خرید مجدد مشتریان قدیمی دارد. این رضایت از سمت مشتری، سبب شهرت برند و معرفی آن توسط افراد به همدیگر می شود. نرم افزار CRM در این زمینه هم می تواند مفید باشد؛ با بررسی داده های قبلی مشتریان می توانید روابط آینده با هر مشتری را برنامه ریزی کنید.

هر کدام از این راه حل ها اگر به صورت درست و اصولی به کار برده شوند، می توانند اثرات مثبت زیادی در توسعه و رشد هر کسب و کار داشته باشند. برای دریافت مشاوره خرید نرم افزار سی آر ام می توانید از سایت مجموعه رهسام تک که نمایندگی معتبر نرم افزار مایکروسافت CRM است، بازدید کنید.

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع