RATA
یک سال پیش / خواندن دقیقه

روانشناسی طراحی لوگو: تاثیر رنگ های لوگو

در قلب هر برند قدرتمندی یک لوگوی قابل تشخیص وجود دارد. هروقت به برندهای اپل و نایک فکر کنید، مطمئنا ترتیب میوه و یک تیک یا قوس در ذهنتان تداعی می شود. با این حال، این لوگوهای نمادین یک شبه تاثیر خود را نشان نداده اند.

این برندها به تدریج، ارتباطات معناداری با مشتریان خود و در صنایع خود ایجاد کردند. از طریق تصمیمات دقیق و متفکرانه در مورد نام تجاری و طراحی های قوی لوگو  آنها با موفقیت توجه ما را جلب، احساسات ما را تحریک و در نهایت ما را تشویق می کنند تا بارها و بارها محصولاتشان را خریداری کنیم.

این مقاله که توسط نهان استودیو برای شما آماده شده است، پیامدهای عاطفی و روانی را که رنگ، شکل و فونت می‌تواند روی لوگوها داشته باشد، بیان می‌ کنیم. هنگام ایجاد یک لوگو، درک روانشناسی پشت آن به شما کمک می کند تا طراحی قدرتمندتر و ماندگارتری داشته باشید.

چرا روانشناسی لوگو مهم است

موفقیت هر لوگویی نه تنها به طراحی بصری، بلکه بیشتر به نحوه درک مردم از آن بستگی دارد. برای اینکه لوگوی شما بر مصرف کننده شما در سطح روانی یا ناخودآگاه تاثیر بگذارد، باید مرتبط، معنادار و مخاطب پسند باشد.

وقتی نوبت به انتخاب رنگ لوگوی شما می رسد، فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. رنگ های خاص می تواند احساسات خاصی را برانگیزد و احساسات منحصر به فردی را منتقل کند. رنگ ‌هایی که برای لوگوی خود انتخاب می ‌کنید، نشان ‌دهنده برند شما هستند، ارزش‌ های برند شما را به اشتراک می‌ گذارند و هویت برند شما را تقویت می ‌کنند.

با استفاده از روانشناسی رنگ ها، می توانیم تاثیر رنگ را بر احساسات و رفتار انسان درک کنیم. به عنوان مثال، قرمز با اشتیاق، شجاعت و قدرت همراه است. در برخی زمینه‌ ها و فرهنگ ‌ها، رنگ قرمز می‌تواند مفاهیم منفی مرتبط با خطر یا خشم داشته باشد. برعکس، قرمز نیز به عنوان محرک اشتها شناخته شده است و به همین دلیل اغلب در لوگوهای فست فود دیده می شود.

با درک تفاوت‌ های ظریف و مفاهیم، رنگ می‌تواند در درک لوگوی شما نقش داشته باشد و به نوبه خود، برند شما، می‌توانید تصمیمات بهتری در مورد طراحی بگیرید.

در اینجا یک مرور سریع از ویژگی های هر رنگ آورده شده است:

  • قرمز: اشتیاق، عشق، قدرت و اعتماد به نفس
  • نارنجی: اعتماد، انرژی، بازیگوش و خوش بینی
  • زرد: شادی، امیدواری، شادی و سرگرمی
  • سبز: صلح، طبیعت، هماهنگی و تجدید
  • آبی: آرامش، آرامش، هوش و اعتماد
  • بنفش: سلطنت، خرد، شفقت و خلاقیت
  • صورتی: خوش بین، مبتکر، خلاق و کودکانه/زنانه
  • مشکی: قدرتمند، مدرن، پیچیده و قوی
  • خاکستری: خنثی، آرام، عاقل و حرفه ای
  • قهوه ای: طبیعی، پایدار، دوستانه و راحت

ترکیب رنگ لوگو

در حالی که طیف های رنگی که انتخاب می کنید بر طراحی کلی شما تاثیر می گذارد، درک تاثیر متقابل بین ترکیب رنگ های لوگو نیز ضروری است. هر ترکیب رنگی می تواند پیامدهای روانی بر طراحی کلی لوگوی شما داشته باشد.

در اینجا باید به چند نکته توجه کنید. به طرح های رنگی مانند تک رنگ، آنالوگ یا مکمل توجه کنید. با ادغام تئوری رنگ، رنگ‌ هایی را انتخاب می‌کنید که هماهنگ هستند و احساسات مورد نظر را در رابطه با برند خود تحریک می‌کنند.

در حالت ایده آل، طراحی لوگوی شما نباید بیش از سه رنگ داشته باشد. این یک قاعده کلی است. البته استثناهایی هم وجود دارد، اما این یک روش خوب برای پیروی است.

اگر از مهارت های یک طراح لوگو استفاده می کنید، طرح های رنگی از پیش تعیین شده ای خواهید داشت که می توانند با رنگ های برند شما سفارشی شوند. علاوه بر این، می‌توانید بسیاری از ابزارهای تولید پالت رنگ را به صورت آنلاین پیدا کنید تا به ایجاد مؤثرترین ترکیب‌ها کمک کنند. می توانید راهنمای کامل ما در مورد نکات طراحی لوگو را در سایت نهان استودیو بررسی کنید.

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع