یک سال پیش / خواندن دقیقه

رازهای اینستاگرام مارکتینگ

رازهای  اینستاگرام مارکتینگ

  • اینستاگرام را برای فروش محصولاتتان انتخاب کرده‌اید؟
  • چقدر فوت و فن های اینستاگرام را می‌دانید؟
  • چقدر از اهمیت اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام با خبرید؟

می پرسید چرا اینستاگرام مارکتینگ؟!

بدون شک اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی به خصوص در ایران است.

امکان بارگذاری عکس ها، ویدیو و … اینستاگرام را به یکی از محبوب ترین برنامه ها تبدیل کرده است.

علاوه بر آن اگر صاحب کسب و کاری هستید می توانید به راحتی مشتری های شهر خودتان را بیابید و برای تبلیغ و فروش اقدام کنید.

همچنین شبکه های اجتماعی این امکان را فراهم می کنند که خارج از شهر یا استان خود مشتری جذب کنید.

از جمله مزیت های دیگر جذب اعتماد مشتری است. با منتشر کردن تصاویر یا ویدیوهایی از تلاش و پشت صحنه کارتان با ارتباط گیری مدام با مشتریان، رفته رفته اعتمادشان جذب می‌شود.

در اینستاگرام می توانید نظرخواهی انجام دهید و با توجه به سلیقه ی مشتریان کارتان را ادامه دهید.

با گسترش فعالیت مجازی افراد، قطعا شبکه های اجتماعی به فروش بیشتر محصولاتتان کمک می کنند.

با قرار دادن تخفیف ها، آخرین محصولات، تنوع محصولات و … می توانید بهتر و بیشتر بفروشید.

ابتدایی ترین نکات و فوت و فن های اینستاگرام مارکتینگ

خصوصی نداریم

در نظر داشته باشید که با صفحه ی شخصی اینستاگرام نمی توانید کسب و کارتان را معرفی کنید و به آن رونق ببخشید.

رازهای  اینستاگرام مارکتینگ پس یک صفحه ی جدا به کسب و کارتان اختصاص بدهید، به طوریکه وقتی کسی وارد صفحه تان می‌شود در ابتدا متوجه شود این صفحه یک صفحه ی کسب و کار است‌.

ین پروفایل را خصوصی نکنید، تا برای مشاهده و خرید از شما، نیازی به فالو کردن نباشد.

بسیاری از افراد بدون فالو کردن خرید می کنند. پس باید صفحه تان عمومی باشد تا همه بتوانند ببینند.

در بیو بنویسید

کسب و کارتان را به طور کامل معرفی کنید.

راه های ارتباط با مشتری را بگویید.

اگر شرایط خاصی در نظر گرفته اید ذکر کنید مثلا اگر سفارشی کار می‌کنید یا اگر هزینه پست بر عهده ی مشتری است و یا … بگویید.

آی دی ساده

آیدی یا یوزرنیم کسب و کار را ساده انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که افراد با جستجوی ساده بتوانند شما را بیابند.

اگر نام پیچیده ای داشته باشید از تگ کردنتان نیز منصرف می شوند.

آیدی را متناسب با نوع کارتان انتخاب کنید.

ادرس نباید سخت باشد مثال :_j_jdli یا _polar_iolv

ادرس ساده :    amardmagir

دقت در انتخاب نام صفحه

نام دقیقا زیر عکس پروفایل قرار می گیرد و می توانید فارسی هم بنویسید.

دقت داشته باشید که افراد با جستجوی این نام می توانند شما را پیدا کنند.

پس با توجه به کسب و کارتان حدس بزنید که مشتری چه چیزی را جستجو می کند، از نام های پیچیده پرهیز کنید.

عکس پروفایل

عکس پروفایلتان را مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید، عکسی با کیفیت که می تواند لوگوی کسب و کارتان باشد یا هرچیز مرتبط با آن.

عوض کردن عکس پروفایل ماهی یکبار، ثابت می‌کند که شما کاربر فعالی هستید.

اگر تصویر لوگو گذاشته اید نگران نباشید کمی خلاقیت نیاز است که لوگویتان تغییر کند، مثلا ایام سوگواری لوگویتان را تیره کنید یا مثلا وقتی فصل پاییز از راه می رسد لوگو را پاییزی کنید و …

با یک تیر دو نشان بزنید

اگر تلگرام یا وب سایت دارید حتما لینکش را در قسمت وب سایت ذکر کنید. این کار باعث افزایش ترافیک سایتتان می‌شود.

همچنین، امکان لینک گذاری در قسمت استوری نیز وجود دارد البته اگر بالای ۱۰ هزار دنبال کننده داشته باشید.

روی استوری حساب کنید

اگر از این مزیت استوری نمی توانید استفاده کنید روی استفاده از مزیت های دیگرش تمرکز کنید.

کاربران معمولا استوری ها را زودتر از پست ها می بینند‌. به این ترتیب برای افزایش بازدید پست هایتان، مخصوصا آخرین پست، می توانید از استوری کمک بگیرید.

رازهای  اینستاگرام مارکتینگ یعنی پست تان را استوری کنید و اعلام کنید که پست جدید است یا به نحوی در موردش حرف بزنید که موجب کنجکاوی مخاطب شود.

استوری ها ۲۴ ساعت می‌مانند و مزیت دیگرشان این است که شما مجبور نیستید هرچیزی را پست کنید.

یا اینکه برای خود مشخص کنید چه مطالبی را پست می کنید و چه مطالبی را در قالب استوری به مخاطب ارایه می کنید.

علاوه بر آن می توانید این استوری ها را در دسته بندی هایی برای همیشه بالای پست هایتان ذخیره کنید.

بازدید بیشتر با تگ لوکیشن

از تگ لوکیشین غافل نشوید، محل عکستان را مشخص کنید. بازدید بیشتری نصیبتان خواهد شد.

مشتری را فراری ندهید

خودتان را در نظر بگیرید، وقتی وارد صفحه های اینستاگرامی می‌شوید اولین چیزی که میبینید چیست؟! آفرین دقیقا ! عکس ها. اگر عکس با کیفیت باشد قطعا به بازدید از صفحه ادامه می دهید.

رازهای  اینستاگرام مارکتینگ پس عکس های با کیفیت قرار دهید تا به مشتری اطمینان دهید که کسب و کارتان یک کسب و کار معتبر است و حرفی برای گفتن دارد.

اگر عکاس حرفه ای نیستید از برنامه های مرتبط کمک بگیرید.

در اینستاگرام هم فیلترهای زیادی برای بالا بردن کیفیت عکس وجود دارد.

توجه کنید که تنها از یک فیلتر استفاده کنید، فیلترهای مختلف ممکن است انسجام پست هایتان را به هم بریزد.

از بارگذاری عکس های تکراری به شدت پرهیز کنید. مشتری باید بداند برایش احترام قائلید و برای کار خود هم ارزش قائلید و برایش وقت صرف می‌کنید.

گاهی نیاز است که یک پست تکرار شود اما سعی کنید این موضوع را درست مدیریت کنید تا فالوئرها مجبور نشوند‌ آنفالویتان کنند.

هشتگ های پرطرفدار اما مرتبط

از هشتگ های پرطرفدار که ارتباطی با کارتان ندارند پرهیز کنید، به جای آن سعی کنید هشتگ های پرطرفدار مرتبط را بیابید.

شناسایی ساعات پربازدید

ساعت های پربازدید را شناسایی کنید. در پروفایل های تجاری اینستاگرام آمار وضعیت مخاطبانتان را گزارش می دهد.

نگران نباشید با چند بار آزمون و خطا دستتان می آید که در چه ساعت هایی اگر پست بگذارید با استقبال بیشتری مواجه می‌شود.

فعال باشید

اینستاگرام مارکتینگ افراد فعال می خواهد.

فعال بودن به این معنا نیست که ماهی چندین پست قرار بدهید.

رازهای  اینستاگرام مارکتینگ بلکه اگر تعداد پست هایتان زیاد هم نباشد اما به صورت منظم قرار داده شود، شما یک فرد فعال محسوب می شوید.

تبریک می‌گویم، اکنون شما فوت و فن های اینستاگرام را آموخته ایدرازهای  اینستاگرام مارکتینگ


شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع