RATA
یک سال پیش / خواندن دقیقه

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مشتریان نقطه عطف هر تجارت هستند که با هر هدف و هر ویژگی، اساس هر کسب و کاری را تشکیل می دهند. به همین دلیل، مدیریت کردن مشتریان یکی از نکات مهم و بنیادی برای رشد و توسعه در شرکت ها و سازمان های مختلف است. در گذشته که تکنولوژی، پیشرفت های فعلی را تجربه نکرده بود، ارتباط با مشتریان به صورت سنتی انجام می شد و پیگیری آنها به سختی و در طی مدت زیادی انجام می گرفت؛ این مساله باعث کند شدن سرعت و گذشت زمانی طولانی می شد و ممکن بود که مشتریان زیادی در این میان از دست بروند.

با رشد نرم افزارهای مدیریتی و سامانه های مختلف، ارتباط با مشتریان جدید و قدیمی به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کرد. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار CRM است که راهی نوین و پیشرفته برای پیگیری مشتریان، طراحی استراتژی های فروش، ایجاد کمپین های بازاریابی و ارتباط سریع تر و دقیق تر بخش فروش با یکدیگر می باشد. مزیت بزرگ CRM افزایش درآمد از طریق حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید است.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM (Customer relationship management) یا مدیریت ارتباط با مشتریان یک نرم افزار اتوماسیون است که در سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و به بهبود بخش فروش و بازاریابی هر سیستم کمک می کند. نتیجه نهایی CRM  را می توان شرکتی بزرگ تر و پردرآمدتر دانست که به واسطه امکاناتی که برای کاربران و کارمندان هر شرکت فراهم می کند، روند فروش را به یک فرایند کامل و پربازده تبدیل می کند.

سی آر ام، داده ها و اطلاعات مشتریان شامل اطلاعات تماس، اطلاعات شخصی و تجربه های خرید از شرکت را در یک پایگاه داده ثبت می کند تا همه افراد بخش فروش با دسترسی به این اطلاعات، نظم بهتر، رضایت مشتری و فروش بیشتر را رقم بزنند. نرم افزار CRM توسط شرکت های مختلفی تولید می شود که یکی از بهترین آنها نرم افزار سی آر ام شرکت مایکروسافت است که امکانات ویژه ای را ارائه می دهد. این نرم افزار را می توانید به صورت سفارشی سازی شده از مجموعه رهسام تک که یکی از شرکت های معتبر در این زمینه است، تهیه کنید.

نکات مهم در ارتباط با انتخاب و راه اندازی CRM

این نرم افزار همان طور که اشاره کردیم، مزایای زیادی برای شرکت ها و کسب و کارها دارد؛ اما برخی از نکات هستند که عدم توجه به آنها باعث می شود که سازمان ها نتوانند از این نرم افزار به درستی استفاده کنند. یکی از این موارد، خطاها و مشکلاتی است که از قبل در سازمان وجود دارد؛ برای رسیدن به نتیجه درست از این نرم افزار باید ابتدا این مشکلات را برطرف نمود.

نکته دیگر، پیاده سازی این نرم افزار و پشتیبانی آن است که اگر توسط شرکت ارائه دهنده CRM به درستی انجام نشود، مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

آموزش درست نرم افزار به کارمندان هم از دیگر مواردی است که در عملکرد درست CRM برای سوددهی و رشد شرکت، تاثیر زیادی دارد. اگر کاربران نتوانند به درستی وظایف خود را انجام داده و سرنخ های فروش را دنبال کنند، سی آر ام نمی تواند مزایای زیادی برای این سازمان ها داشته باشد.

با در نظر گرفتن این موارد و انتخاب سی آر ام های شناخته شده که با شرایط ایران سازگار باشند، می توانید توسعه زیادی را در آینده نه چندان دور تجربه کنید. با بازدید از سایت مجموعه رهسام تک و تماس با کارشناسان این مجموعه می توانید سفارش خود را برای خرید و پیاده سازی نرم افزار مایکروسافت CRM ثبت کنید.

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع