نیاز به سایت فروشگاهی یکی از پرطرفدارترین موضوعات کسب و کارهاست. مرتباً از طریق مدرسان کسب و کار، طراحان سایت و منتورها میشنوید که حتماً باید سایت داشته باشید. اگر سایت نداشته باشید درهای تجارت به روی شما بسته است. کسب و کارتان شکست میخورد. برنامه فروش و بازاریابی تان موفق نخواهد بود و دهها معایب و مزیتها در این مورد میگویند. کدام این افراد تابهحال گفتهاند چه وقت باید سایت فروشگاهی داشته باشید؟ کدامشان گفتهاند هزینهها و چالشهای داشتن یک سایت چیست؟ کدام طراح سایت یا مربی کسب و کار به شما گفته سایتی که صفحه اول گوگل نباشد بدرد سطل زباله میخورد؟ در این ویدئو و مقاله با تمام چالشها و موارد مهم مدیریت یک سایت فروشگاهی برای کسبوکارها روبرو میشوید به مهمترین مشغله ذهنیتان در این زمینه پاسخ میدهم.
اصلاً چیزی به اسم کسب و کار سنتی وجود ندارد
یکی از همان نظریه هایی که توسط عوام به جمله ای اشتباه تبدیل شد ، دسته بندی کسبوکارها به اینترنتی و غیر اینترنتی بود. اساساً چیزی به اسم کسب و کار سنتی وجود ندارد. از ابتدای تاریخ تجارت و معامله کسب وکارها وجود داشته اند و بعد از این هم وجود خواهند داشت. در هیچ کجای کره زمین هیچ کسب و کاری با وجود اینترنت و فناوری ارتباطات حذف نشده یا از بین نرفته است. در واقع هر نوع فناوری و تکنولوژی که توسط بشر اختراع و ابداع شده ، وسیله ای برای بهبود فرآیند تولید یا بازاریابی و فروش محصولات و خدمات بوده است. مثلاً نخ ریسی با بروز انقلاب صنعتی به کارخانه های نساجی با دستگاه های سریعتر و قوی تر ارتقا پیدا کرد. پس کسب وکارها به دو دسته اینترنتی و غیر اینترنتی تقسیم می شوند. درباره نیاز به سایت فروشگاهی در ادامه خواهم گفت.
پس اینترنت با کسب و کارها چه کرد؟
یک جواب واضح و روشن دارد. آنها را بهبود داد. با ظهور شبکه جهانی وب بعد از بخشهای نظامی و علمی این کسب و کارها بودند که بلافاصله به طرفداران آن پیوستند. نیاز به سایت فروشگاهی، نیاز به سایت شرکتی و یا نیاز به سایت خدماتی، در واقع نیاز به افزایش قدرت بازاریابی و توسعه فروش بود. صاحبان کسبوکارها میخواستند شعاع جذب مشتری و ارائه خدمات و محصولات خود را از موقعیت محلی به منطقهای و از منطقهای به جهانی گسترش بدهند. جالب است بدانید ابتدا کسب و کارهای غیر اینترنتی رو به این فناوری آوردند. سالها بعد با توسعه فناوری اینترنت و گسترش دسترسی آن بود که افرادی تصمیم گرفتند با حذف موقعیت فیزیکی مثل فروشگاه و قفسه و نیروی انسانی تنها از طریق اینترنت محصولات و خدمات خود را ارائه کنند. سایتهای فروشگاهی و خدماتی از اینجا متولد شدند.
میزان جستجوی ایرانی ها درباره فروشگاه اینترنتی و سایت فروشگاهی
فروشگاه اینترنتی | فروشگاه اینترنتی … | سایت فروشگاهی… | محصول… |
روزانه ۸۰۰۰ سرچ توسط ایرانی ها | بسته به اهمیت محصول روزانه تا ۳۲۰۰۰جستجو | روزانه ۱۲۰۰۰ جستجو با موضوع اختصاصی | بسته به میزانتقاضا روزانه تا ۴۸۰۰۰ جستجو |
آیا همه کسبوکارها نیاز به سایت فروشگاهی دارند
احتمالاً با توجه به اینکه مغز انسان جوابهای ساده و کوتاه را دوست دارد، الان منتظر شنیدن نه یا بله هستید. اما صادقانه بگویم جواب شما هم بله است هم خیر. داشتن یک کانال توزیع به وسعت وب در نگاه اول بسیار شگفتانگیز، جذاب و عاقلانه به نظر میرسد. آدم فکر میکند انبوهی از مشتریان آنجا منتظر سایت شما هستند تا با افتتاح آن بیایند و دکمه خرید را بزنند. اینها همان دلایل رؤیا فروشی طراحان سایت فروشگاهی و مدرسان کسب و کار بیتجربه و بیسواد است. شاید در انتهای این مقاله تصمیم بگیرید که سایت فروشگاهی داشته باشید. اگر به این نتیجه رسیدید تیم مشاورهای و طراحی سایت من درخدمت شما هستند اما برای ما مهم است که پولتان را در زمان درست، جای درست و راه درست هزینه کنید. جمله آخر را با دقت بخوانید. چون ادامه مقاله در همین رابطه است.
جدول آمار جستجو توسط ایرانی ها در گوگل و درک دقیق میزان مشتری در گوگل
تعداد جتسجوی ایرانیها در ثانیه | تعداد جستجوی گوگلی ایرانی ها در دقیقه | تعداد جستجوی گوگلی ایرانی ها در ساعت | تعداد جستجوی گوگلی ایرانی ها در روز | تعداد جستجوی گوگلی ایرانی ها در ماه | بیشترین موضوع مورد سرچ ایرانی ها |
۱۶۰۰ سرچ | ۹۶۰۰۰ سرچ | ۵میلیون و ۸۰۰هزار سرچ | حدود ۱۶۰ میلیون سرچ | ۴ میلیارد سرچ ماهانه | کسب درآمد و بازارکار |
تصمیمگیری درست برای راه اندازی سایت فروشگاهی
برای راه اندازی و مدیریت یک سایت فروشگاهی موفق که باعث افزایش فروش و درآمدهای شما بشود باید تصمیمهای بهموقع و درستی بگیرید. همچنین مهارتهای درستی داشته باشید که بتوانید این سایت را به یک فروشگاه موفق در گوگل تبدیل کنید. باهم مروری به مهارتها، هزینهها و استراتژیهای یک سایت برای فروش محصولات داشته باشیم. نکته مهم اینکه نیاز به یک سایت فروشگاهی با مطالعه این بخش از مقاله برطرف میشود.
خودم طراحی کنم یا بدهم دیگران طراحی کنند؟
بازهم منتظر یک جواب بله یا خیر نباشید. اما یک تجربه شخصی را اینجا بگویم. حتی اگر سایتتان را یک شرکت یا یک دولوپر (طراح سایت) طراحی و راهاندازی میکند، شما باید به مهارت راه اندازی یک سایت وردپرسی مسلط باشید. تسلط به مهارت راه اندازی یک سایت فروشگاهی باعث میشود قیمت غیر معقول را رد کنید. در صورت اشکال در طراحی و یا نیمه کاره رها شدن آن، خودتان کار را ادامه بدهید. از همه مهمتر دقیقاً میدانید سایت شما به چه شکلی باید پیادهسازی شود.
هزینه راه اندازی یک سایت فروشگاهی چقدر است
هزینههای یک سایت فروشگاهی به دو بخش تقسیم میشود.
۱- هزینههای طراحی و راه اندازی
۲- هزینههای نگهداری و مدیریت
هزینههای طراحی و راه اندازی شامل دستمزد دولوپربین ۴ تا ۲۰ میلیون تومان، هزینه دامنه از ۶۰۰۰ تومان در سال تا ۳۰۰۰۰۰ تومان است، هزینه هاست ماهانه از ۴۰۰۰۰۰ تومان تا یک میلیون بسته به پلتفرم انتخابی شما، هزینه قالب سایت از صد و بیست هزار تومان تا ۴۰۰۰۰۰ تومان بسته به انتخاب شما، هزینه افزونهها و پلاگینهای سایت از ۶۰۰۰۰۰ تومان تا یک و نیممیلیون تومان بسته به کارکرد و نیاز شماست و اندکی هزینههای جنبی. هزینههای نگهداری و مدیریت سایت شامل دستمزد وبمسترماهانه از ۵۰۰۰۰۰ تومان تا یک میلیون تومان، هزینه محتوای متنی ماهانه حدود ۱۲۰۰۰۰ تومان، هزینه ایمیل مارکتینگ ماهانه حدود ۳۰۰۰۰ تومان، هزینه پنل پیامک ماهانه حدود ۳۰۰۰۰ تومان و هزینه نماد تجارت الکترونیک که سالانه ۱۱۰۰۰۰ تومان است.
اگر خودم بخواهم سایت فروشگاهی طراحی کنم چه مهارتهایی نیاز دارم
نیاز به سایت فروشگاهی گاهی زمانی احساس میشود که شما فروشتان به حدی رسیده است که بتوانید هزینههای نگهداری سایت را تأمین کنید. اما برای طراحی و راه اندازی یک سایت فروشگاهی با CMS WORDPRESS شما باید دوره طراحی سایت وردپرسی ببینید. البته بگویم که برای راه اندازی یک سایت وردپرسی اصلاً نیازی به کدنویسی و یا دانش برنامه نویسی ندارید. تمام کارها با نصب قالب، افزونه و تنظیمات آنها انجام میشود. به این نوع سایتها سیستم مدیریت محتوا میگویند. ضمناً باید کمی مهارت فتوشاپ هم بلد باشید. اما مهمترین دانشی که نیاز دارید دانش سئو است. سئو دانشی است که بهوسیله آن سایت شما، محصولات و خدماتتان در صفحه اول گوگل دیده میشود.
مدت طراحی و راه اندازی یک سایت فروشگاهی چقدر است
نیاز به سایت فروشگاهی اگر در زمان درست احساس شود، برای راه اندازی آن توسط خودتان در کمتر از یک ماه می توانید این کار را انجام دهید. اما دولوپرها، شرکتها و وب مستران برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما، سه ماه زمان میگیرند. طبیعتاً یکی از دلایل زمانبر بودن طراحی فروشگاه اینترنتی توسط وب مستران نسبت به خود صاحبان کسب و کار، فهم نیازها و رساندن اطلاعات موردنیاز به طراح است. میانگین بین ۲ تا سه ماه این پروسه زمان میبرد.
دقیقاً چه زمانی سایت را راه اندازی کنم
اگر دوره بازاریابی کسب و کار خانگی سایت تواناشو را دیدهاید متوجه میشوید که بهترین زمان سفارش راه اندازی یا طراحی آن توسط خودتان در گام اول مرحله DURING یا ” حین ” است. یعنی زمانی که محصول شما واکنش مثبت مشتریان را به همراه داشته و میزان درآمد شما کفاف هزینه مدیریت و نگهداری فروشگاه اینترنتی شما را میدهد. در صورتی که دوره بازاریابی کسب و کارهای خانگی را ندیدهاید با کلیک روی بنر زیر بهصورت کاملاً رایگان تهیه کنید.
ویدئو این مقاله شامل چه اطلاعاتی درباره راه اندازی یک سایت فروشگاهی یا همان فروشگاه اینترنتی است
در ویدئو من جزئیاتی را به شما گفتهام که در مقاله نیامده است. مراحل تهیه دامنه، هاست و مجوزها را گفتهام، سایت اصلی وردپرس را معرفی کردهام. همچنین مرجعی برای تهیه بهترین قالبهای فروشگاه اینترنتی و افزونههای آن را معرفی کردهام. اگر میخواهید خودتان برای محصولات و کسب و کارتان، یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید، آن را به صفحه اول گوگل برسانید.