در این مطلب از شاغل در مورد روشهای افزایش درآمد در فروش صنایع دستی از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی , روش های مختلف بازاریابی و تکنی ها و راز و رمزهای فروش بیشتر میپردازیم . با مجله کسب و کار شاغل همراه ما باشید .
اگر هنری دارید، صددرصد درآمد نیز میتوانید داشته باشید! شاید تاکنون دوستانتان به شما گفته باشند تو که انقدر چیزهای قشنگ درست میکنی چرا تولیداتت را نمیفروشی و کسب و کار صنایع دستی خودت را شروع نمیکنی؟ در ادامه به شما خواهم گفت که چرا دوستانتان اصلاً بیراه نگفتهاند!
خوشبختانه این روزها مردم در سرتاسر دنیا و به خصوص در شهرهای بزرگ و مدرن مانند تهران به خرید صنایع دستی خانگی رو آوردهاند. صنایع دستی تولید شده در خانه برخلاف محصولات تولید کارخانه روح دارد و این روح و زندگی همان چیزی است که ما در زندگی شهری دنبال آن میگردیم. پس اگر میتوانید صنایع دستی درست کنید و میخواهید بدانید نحوهی فروش صنایع دستی چگونه است تا انتهای مقاله همراه من باشد.
۱۷۲ شغل خانگی صنایع دستی | مشاغل و کسب و کار خانگی
کار در منزل با ۷ ایده پولساز | کسبوکار خانگی بدون | صفر تاصد
مشاغل خانگی از گروه فرهنگی هنری | راه اندازی کسب و کار خانگی
۱. فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید
فروش صنایع دستی در فروشگاههای اینترنتی واسطه راهی سریع و ساده است، اما با این روش رقابت با رقیبانتان در زمینه صنایع دستی کمی دشوار میشود. چون وقتی خریدار وارد سایت فروشگاه اینترنتی میشود، همزمان محصولات رقیبانتان را نیز مشاهده میکند و هنگام کنکاش میان صفحات تولیدکنندگان مختلف صنایع دستی، این احتمال وجود دارد که محصول رقیبتان را بخرد.
بنابراین توصیه متخصصان بازاریابی و فروش این است که در ابتدا وبسایت مستقل خود را بسازید. البته راه اندازی سایت فروش صنایع دستی خانگی مستقل به این معنا نیست که اصلاً قرار نیست از پتانسیل فروشگاههای اینترنتی دیگر استفاده نکنید. بلکه میتوانید از این فروشگاهها برای پخش و معرفی محصولاتتان به تعداد مشتریان احتمالی بیشتر استفاده کنید.
اکنون تعداد زیادی فروشگاه ساز در ایران امکان راه اندازی فروشگاه اینترنتی را فراهم کردهاند. میتوانید یکی از آنها که قیمت و کیفیت مناسبی دارد را انتخاب کنید و فروش صنایع دستی خود را آغاز کنید. اگر امکان ایجاد فروشگاه اینترنتی خودتان را ندارید میتوانید از فروش در دیجی کالا بهره ببرید و به عنوان فروشنده در آن فعالیت کنید یا از پلتفرمهای واسطهای مثل باسلام استفاده کنید.
۲. از روشهای بازاریابی مختلف استفاده کنید
شاید بعد از این که فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کردید با خود فکر کنید که کار دیگری برای فروش صنایع دستیتان باقی نمانده است. اما این را همیشه در ذهن داشته باشید که هر چه فعالیت بیشتری داشته باشید، بازار خود را بزرگتر کردهاید و هنر خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دادهاید.
برای فروش آثار هنری خود میتوانید از بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی استفاده کنید. به دلیل هزینههای بالای بازاریابی به روش سنتی دیجیتال مارکتینگ را به شما پیشنهاد میکنم. بازاریابی دیجیتال هم روشهای بازاریابی مختلف اعم از بازاریابی پیامکی، بازاریابی ایمیلی، شبکههای اجتماعی، سئو، بازاریابی محتوایی و … را دارا است. یکی از بهترین روشها برای فروش صنایع دستی استفاده از شبکههای اجتماعی است. با توجه به محبوبیت اینستاگرام و قابلیتهای آن پیشنهاد میکنم در استفاده از آن غافل نشوید.
پیدا کردن روشهای جدید برای فروش محصولات به معنای گسترش بازار، افزایش مشتریان و افزایش درآمد است.
هر چه تعداد افرادی که محصولات و برند شما را میبینند بیشتر شود، برندتان شناختهشدهتر میشود و با افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش نیز اتفاق میافتد و درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.
۳. از فروش حضوری غافل نشوید
صنایع دستی به دلیل اشکال مختلف و تنوع بازاری که دارد، معمولا اگر توسط مشتری لمس شود حس خوبی را به او منتقل میکند و فروش راحتتر صورت میگیرد. بنابراین اگر هزینهی اجارهی مکانی ثابت در مجتمعهای تجاری یا به خصوص اماکن تاریخی را دارید از آن غافل نشوید ولی اگر به آن مقدار سرمایه ندارید بهتر است از نمایشگاهها و رویدادهای موقت که در طول سال برگزار میشود استفاده کنید.
۴. از تکنیک داستان سرایی بهره ببرید
یکی از اصلیترین گرایشهای کنونی در بازاریابی مدرن استفاده از تکنیک داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات است. تکنیک داستان سرایی یعنی این که داستان شکل گیری برند و کسب و کارتان را با مشتریان در میان بگذارید، اینکه چه شد این هنر را یاد گرفتید و چگونه به فکر فروش صنایع دستی افتادید یا اینکه محصولاتتان چه مراحلی را در تولید طی میکنند تا به شکل نهایی درمیآیند.
این تکنیک به خصوص برای کسب و کارهای کوچک مفید است و استارتاپ شما نیز میتواند از این تکنیک بهره ببرد. تعداد زیادی از خریداران صنایع دستی علاقه زیادی به خرید از کسب و کارهای کوچک دارند چون خرید صنایع دستی تولید شده در خانه احساس به مراتب بهتری نسبت به خرید محصولات صنعتی به آنها میدهد.
تکنیک داستان سرایی در فروش اینترنتی یکی از تکنیکهایی است که یک برند را نسبت به برندهای دیگر متمایز میکند. این تکنیک باعث میشود خریداران احساس کنند از یک انسان خرید میکنند و نه صرفا از وبسایت یا یک حساب کاربری در شبکهی اجتماعی که این اعتماد مشتریان را نسبت به شما افزایش میدهد. خریداران دوست دارند کارهای هنری را از هنرمندان حرفهای، خونگرم و باذوق بخرند. ویژگیها و رفتار یک فروشنده تاثیر بسیار زیادی بر ایجاد تجربهای لذت بخش از خرید برای خریدار دارد.
۵. آزمون و خطا کنید تا به نتیجه برسید
هیچ فرمول ثابتی برای موفقیت در زمینهی فروش صنایع دستی وجود ندارد و راههای گوناگونی برای فروش محصولات خانگی وجود دارد. هنرمندان عزیز، شما باید این روشهای مختلف را تجربه کنید تا بالاخره متوجه شوید کدام یک از این روشها بیشترین فروش را برای محصولات شما به همراه خواهد داشت.
شما نه فقط در تولید محصول بلکه در عرضه و فروش صنایع دستی نیز باید خلاقیت و پشتکار داشته باشید. پس از مدتی و با اجرای روشهای گوناگون به قول معروف چم و خم کار دستتان میآید و میتوانید به بهترین روش برای فروش محصولات خود دست یابید.
و در آخر هم باید اشاره کنم به هیچ روش فروشی نباید اکتفا کنید. راههای گوناگون را امتحان کنید تا به بهترین روش برای فروش محصولاتتان برسید. اگر کار هنری بلدید و علاقه به کسب درآمد دارید، بدانید که بازاری بزرگ منتظر شما است. بازاری که باید راه ورود به آن را پیدا کنید. راه اندازی وبسایت، عرضه محصولات به روشهای گوناگون، استفاده از تکنیک داستان سرایی و تجربه راههای فروش گوناگون از راههایی است که هنرمندان پیش از این به کار بردند و موفق شدند. وقتش رسیده که شما هم اکنون آستینها را بالا بزنید و با کمی جسارت و پشتکار صنایع دستی زیبای خود را به علاقمندان معرفی کنید و درآمد کسب کنید.
فقط به فروش محصول فکر نکنید!
متاسفانه یکی از اشتباهات فروشندگان صنایع دستی این است که صرفا به فروش محصول فکر میکنند و از اینکه بعد از فروش چه خدماتی را باید به مشتریان ارائه کنند غافل میشوند. امروزه پاسخگویی به مشتری یکی از عناصر مهم در کسب و کار است. مثلا خودتان اگر قصد داشته باشید به صورت اینترنتی یک تلفن همراه خریداری کنید به سراغ فروشگاههای اینترنتی ناشناخته میروید یا از دیجی کالا که اطمینان دارید بعد از خرید هر اتفاقی بیفتد پاسخگوی شما است خرید را انجام میدهید؟ برای پشتیبانی مشتریان راههای مختلفی اعم از چت آنلاین، ثبت تیکت، ایمیل و تلفن وجود دارد. ولی موثرترین و سریعترین روش پاسخگویی از طریق تلفن است.
با پشتیبانی تلفنی هم مشتری منظور خود را بهتر به شما منتقل میکند و هم به دلیل ارتباط صوتی تاثیر مثبتی در حس مخاطبان نسبت به برندتان دارد. برای راه اندازی پشتیبانی تلفنی باید به سراغ خرید خط از مخابرات رفته که ممکن است تا چندین هفته طول بکشد و علاوه بر این به یک تلفن ثابت هم احتیاج دارید. ولی با استفاده از تلفن اینترنتی ابری در عرض ۵ دقیقه صاحب یک شماره تلفن مجازی خواهید شد که میتوانید تماسهای کاری و پشتیبانی از مشتریان را با استفاده آن انجام دهید. با خرید تلفن اینترنتی امکان نصب فکس اینترنتی، تلفن گویا و … را نیز بر روی آن دارید.
پردرآمدترین شغل های خانگی |شغل های خانگی فرصت یا تهدید؟
چگونه کسب و کار خانگی روغن گیری راه اندازی کنیم؟ |فرصت کسب درآمد از روغن گیری در خانه
فوت و فن های شغل چاپ سیلک |کسب و کار خانگی