اگر برای فروش محصول یا معرفی کسب و کارتان روی اینستاگرام حساب باز کردید، پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.
در این مطلب، به بررسی چند روش در مورد فالوورگیری و اهمیت فالوور زیاد پرداختیم. با ما همراه باشید.
● فالوور فیک یا فالوور اصلی؟!
همیشه به کار بردن کلک در هر کاری و تن ندادن به سختی های کار اصولی و درست، زودتر به نتیجه میرسد اما ماندگار و تاثیرگذار نیست.
جذب فالوور فیک، روش های زیادی دارد که میتوانید به کار بگیرید و فالوورهای صفحه تان یک شبه به چندهزار افزایش پیدا کند.
اما چرا این روش ها را توصیه نمیکنیم؟!
دلیلش این است که فالوور فیک، تاثیر فالوور های اصلی را ندارد.
دیر یا زود مشخص میشود که فالوورهایتان فیک اند و صفحه تان را از اعتبار می اندازد.
فالوورهای فیک معمولا فعالیتی ندارند و لایک، کامنت یا ریکشن مناسبی ندارند.
بنابراین فقط در حد یک عدد غیرواقعی کاربرد دارند.
اما جذب فالوور به روش های درست و اصولی گرچه به مدت زمان طولانی تر و فعالیت بیشتری نیاز دارد و ممکن است هزینه هایی در پی داشته باشد اما مسیر رسیدن به هدفتان را یعنی گسترش کسب و کار، مشهور شدن، معرفی برند و… کوتاه تر میکند.
● روش اصولی برای افزایش فالوور
آیا وب سایت دارید؟!
وب سایت و اینستاگرام تکمیل کننده ی همدیگر هستند.
همانطور که با قرار دادن لینک وب سایت در قسمت بیو و استوری اینستاگرام میتوانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید، در وب سایتتان (قسمت ساید بار) نیز میتوانید با معرفی اینستاگرامتان منجر با افزایش فالوورها شوید.
مخاطبین خود را شناسایی کنید
با شناسایی مخاطبین خود و لایک کردن پستهایشان فالوورهایتان را بالا ببرید.
همچنین کامنت گذاری زیر پستشان و یا تبلیغ صفحه ی خود در زیر پستشان میتواند به جدب فالوور کمک کند.
در این کار استمرار داشته باشید.
روی تبلیغ سنتی حساب کنید
درست است که دنیای تکنولوژی است، اما از تبلیغ های سنتی غافل نشوید.
مخصوصا اگر کارتان در دنیای حقیقی است و از اینستاگرام برای تبلیغ آن استفاده میکنید.
روی بروشورهای تبلیغاتی، کارت ها و… که برای تبلیغ کارتان در فضای حقیقی استفاده میکنید آدرس اینستاگرام را بنویسید.
اگر وب سایت نیز دارید، آدرس هر دو را بنویسید یا اینکه اینستاگرام را بر آن ترجیح دهید می پرسید چرا؟!
چون بازدیدکنندگان اینستاگرامی بیشتر از بازدیدکنندگان سایر شبکه های اجتماعیست.
فالوورهایتان را درگیر کنید
با شناسایی سوالهای مناسب و پرسیدن آن ها در کپشن و وادار کردن مخاطب ها به پاسخ در قالب کامنت، میتواند علاوه بر جذب فالوور، فالوورهای جذب شده تان را همیشگی کند.
ایجاد چالش و یا پرسیدن سوال های چالشی نیز می تواند موثر باشد، چالش مربوط به کسب و کار خود را بیابید تا بعد شاهد آن باشید که چگونه پستتان دست به دست منتشر میشود.
توصیه جالب
اگر صاحب کسب و کار هنری هستید و نیاز به طرح های متنوع برای تولید دارید می توانید با یک تیر دو نشان بزنید:
به این صورت که از مخاطب بخواهید تغییری در طرح های قبلی تان اعمال کند و سفارش تولیدش را بدهد.
سپس به عنوان هدیه، تخفیفی برای این مخاطب درنظر بگیرید.
این گونه هم مخاطب را درگیر کرده اید، هم به طرح جدیدی برای تولید دست یافتید.
به فکر تعامل با پیج های مرتبط باشید
شناسایی پیج هایی که در حوزه کاری تان فعالیت دارند چندان کار سختی نیست.
اگر با این پیج ها تبادل داشته باشید، فالوورهای هدفمند جذب خواهید کرد.
پیگیر بودن فعالیت پیج های مرتبط، لایک کردن، کامنت گذاری، ارتباط از طریق دایرکت و … شما را در لیست Suggestion این پیج ها قرار میدهد که فالوورها شما را می یابند.
محتوا را انحصاری کنید
اگر چند شبکه ی اجتماعی دارید، دور تولید محتوای یکسان برای تمامی آن ها را خط بکشید.
مخصوصا اگر یک فروش ویژه دارید یا میخواهید تخفیف ویژه ای در نظر بگیرید سعی کنید در یکی از شبکه های اجتماعی آن را عنوان کنید.
مثلا یک تخفیف ویژه را فقط در اینستاگرام اعلام کنید.
تا مخاطبانی که همه ی شبکه های اجتماعی تان را دنبال میکنند پس از مدتی بر حسب کپی بودن محتواها تصمیم بر دنبال کردن یکی از چند شبکه را نداشته باشند.
البته گاهی نیاز است یک مطلب، در چندجا گفته شود.
چرایی و چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام
به فکر راه اندازی مسابقه باشید
هدفتان را قبل از برگزاری مسابقه مشخص کنید.
میخواهید برای جذب فالوور مسابقه راه بیندازید یا افزایش لایک و یا افزایش آگاهی از برند و …
اگر هدف را چندتایی درنظر بگیرید ممکن است طراحی مسابقه تان طولانی شود ویا مسابقه سخت تر شود.
علاوه بر آن تمرکز بر یک هدف نتیجه ی مطلوب تری نسبت به انتخاب چند هدف و موفقیت نسبی و یا ناچیز در هر یک از آن هاست.
بعد از انتخاب هدف به این فکر کنید که چگونه مسابقه را برگزار میکنید؟!
مثلا اگر هدف افزایش فالوور است شرکت کنندگان علاوه بر هشتگ باید از آیدی صفحه تان هم استفاده کنند.
به شکل های مختلف برای مسابقه تان تبلیغ کنید، از طریق ایمیل، فیس بوک و … مخاطبانتان را باخبر کنید که چنین مسابقه ای درحال برگزاری است.
هرچند وقت یکبار، یک مسابقه برگزار کنید. توجه داشته باشید که هدایای مسابقه را مناسب با سن و سال مخاطبانتان در نظر بگیرید.
برای شرکت در مسابقه شرط تعیین کنید مثلا برای شرکت لازم است ۲ نفر از دوستان خود را تگ کنند و …
از این روش زمانی که تخفیف در نظر می گیرید هم می توانید استفاده کنید.
مثلا حتما باید تعدادی را تگ کنند تا از فلان تخفیف برخوردار شوند یا اینکه چند پست را لایک کنند
تبلیغ کنید
در صفحاتی که فالوورهای زیاد و واقعی دارند، با پرداخت هزینه ای صفحه ی شما را تبلیغ می کند.
فقط مدام از یک صفحه برای سفارش تبلیغ استفاده نکنید و سعی کنید به صفحه ای که پیشنهاد میدهید آن قدرها بی ربط با کسب و کارتان نباشد یا حداقل احتمال بدهید که به فالوورهایتان اضافه میکند.