علم و تکنولوژی
2 سال پیش / خواندن دقیقه

پیامک تبلیغاتی چیست ؟ +نحوه ارسال پیام تبلیغاتی


پیامک تبلیغاتی چیست ؟ +نحوه ارسال پیام تبلیغاتی

فهرست مقاله

  • ۱ مزایای بازاریابی پیامکی
    • ۱.۱ دسترسی سریع
  • ۲ ایجاد روابط مستقیم، شخصی و ویژه با مشتریان با پیامک تبلیغاتی
    • ۲.۱ نحوه ارسال پیام تبلیغاتی
    • ۲.۲ ارسال پیامک انبوه
  • ۳ نکاتی که در نوشتن پیامک تبلیغاتی باید به آن توجه کنید
    • ۳.۱ ساده و کوتاه بنویسید
    • ۳.۲ ساختار و ماهیت پیام‌های متنی محتوا باید کوتاه و مفید باشد.
    • ۳.۳ زمان ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب باشد
    • ۳.۴ بهتر است فراخوانی برای اقدام باشد
    • ۳.۵ دقیق و کامل بنویسید
  • ۴ هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی
  • ۵ سخن آخر

فناوری اطلاعات و ارتباطات بستر بسیار ارزان و در عین حال موثری را برای اپراتورهای تبلیغاتی فراهم کرده است و یکی از ابزارهای آن تبلیغات پیامکی است. امروزه توسعه فناوری در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات با ارائه برنامه‌های متنوعی که هرکدام در جنبه‌ای خاص به نیازهای کاربران پاسخ می‌دهد، فرصت‌های گسترده‌ای را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. بیشتر این برنامه‌ها می‌توانند برای اهداف تبلیغاتی استفاده شوند.

اما استفاده از سامانه پیامک بر روی تلفن همراهی که نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و دارای این سرویس بر روی ساده‌ترین دستگاه‌های تلفن همراه است، گزینه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری تبلیغاتی به حساب می‌آید.

تبلیغات در قالب پیامک راهی برای ارتباط کسب و کار با مشتریان است که شامل؛ تبلیغ کالا یا خدمات، افزایش فروش و تبلیغات برند در زمان معینی برای طیف وسیعی از مخاطبان منتخب ارسال می‌شود. بازاریابی پیامکی باعث جذب مشتریان جدید و ایجاد وفاداری در بین مشتریان قدیمی می‌شود.

 

مزایای بازاریابی پیامکی

دسترسی سریع

آمار نشان می‌دهد که پیامک‌های ارسال شده به کاربران در ۳ دقیقه اول خوانده می‌شوند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، نباید این فرصت را از دست بدهید. می‌توانید یک پیامک با تخفیف ویژه و یک فرصت استثنایی برای مشتریان خود ارسال کنید و با آن‌ها تماس بگیرید که شانس کمی برای بهره مندی از شرایط ویژه برای انجام خواسته‌های شما دارند.

پیامک فرصتی را برای دستیابی به نتیجه مطلوب (دسترسی به کاربران و انتقال سریع اطلاعات) در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

ایجاد روابط مستقیم، شخصی و ویژه با مشتریان با پیامک تبلیغاتی

ارتباط از طریق پیامک بسیار دوستانه‌تر و صمیمی‌تر از ایمیل است. شما می‌توانید از این ابزار برای ایجاد ارتباطات اختصاصی‌تر استفاده کنید. مثلا؛ برای گروه‌هایی از افراد که در باشگاه یا سیستم شرکت یا فروشگاه شما ثبت نام کرده اند، به آن‌ها این فرصت را بدهید که قبل از هر کس دیگری از تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه اطلاعات دریافت کنند.

نحوه ارسال پیام تبلیغاتی

سامانه پیامکی کندو اس‌ام اس ابزاری قدرتمند است که به شما امکان ارسال پیامک انبوه را می‌دهد. با استفاده از این سامانه پیامکی می‌توانید پیامک‌های ارسالی و دریافتی خود را مدیریت کنید و بسته به نیاز خود از طیف وسیعی از عملکردهایی که این سامانه ارائه می‌دهد استفاده کنید.

ارسال پیامک انبوه

می‌توان گفت ارسال پیامک انبوه قدرتمندترین قابلیتی است که یک سامانه پیامکی ارائه می‌دهد. با استفاده از پیامک انبوه می‌توانید مخاطبان تبلیغات پیامکی خود را آن طور که می‌خواهید تعریف کنید و آن را تنها مخاطب تبلیغ خود قرار دهید.

شما می‌توانید بر اساس موارد زیر مخاطب پیامک خود را انتخاب کنید:

 

  • ارسال پیامک انبوه به شماره‌های دلخواه
  • برای مشاغل خاص موجود در شهر مورد نظر پیامک ارسال کنید
  • ارسال پیامک منطقه‌ای به مناطق و شهرهای مختلف
  • ارسال پیامک بر اساس کد پستی
  • ارسال پیام تبلیغاتی بر اساس دکل مخابراتی

 

روش‌های ارسال فوق تنها بخشی از توانایی پنل پیامکی کندو اس‌ام اس برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی هدفمند است.

نکاتی که در نوشتن پیامک تبلیغاتی باید به آن توجه کنید

ساده و کوتاه بنویسید

متن پیامک تبلیغاتی یکی دیگر از عوامل مهمی است که نباید از آن غافل شد. متن پیام کوتاه و مختصر، جذاب و در عین حال تاثیرگذار، مهمترین ویژگی یک پیامک موثر خواهد بود.

به طور کلی، دو مورد مهم هنگام ارسال پیامک مفید است و باید عاقلانه در نظر گرفته شود:

۱) هدف از ارسال پیامک چیست؟

۲) جامعه هدف شما چه گروهی از افراد است؟

 

مقاله تبلیغات پیامکی خوب به طور کامل به بررسی عواملی می‌پردازد که برای ارسال پیامک تبلیغاتی باید در نظر گرفته شود.

بسیاری از شرکت‌ها خدمات ارسال پیامک انبوه را ارائه می‌دهند. اما برای انتخاب بهترین سرویس دهنده برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی کوچک باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت.

ساختار و ماهیت پیام‌های متنی محتوا باید کوتاه و مفید باشد.

 

شما باید پیام خود را در جملات کوتاه حداکثر ۱۶۰ کاراکتر به مخاطب منتقل کنید. انتقال کل معنای خود به مخاطبان در یک پیام کوتاه ممکن است کمی دشوار باشد، اما باید اصل مشکل را تعریف کنید و آن را اولویت‌بندی کنید. مخاطب باید مهمترین بخش را در زمان مناسب دریافت کند.

 

زمان ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب باشد

اگرچه انتخاب گروه هدف مناسب برای ارسال انبوه اس‌ام اس بسیار مهم است اما برای گرفتن بهترین نتیجه کافی نیست! برای استفاده صحیح از این فناوری و استفاده موثر از آن در فعالیت‌های بازاریابی خود، علاوه بر گروه هدف مناسب، باید به نکاتی مانند نحوه نوشتن متن پیامک و همچنین زمان ارسال آن توجه کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات در ارسال پیامک زمان‌بندی آن است. بهترین زمان برای ارسال پیامک بستگی زیادی به نوع کسب و کار و محصول یا خدماتی دارد که می‌خواهید تبلیغ کنید. به موقع بودن نه تنها درصد تعامل با مشتری را افزایش می‌دهد، بلکه از بازخورد منفی مشتری نیز جلوگیری می‌کند. البته شما می‌توانید در هر ساعتی از طریق پیامک با مشتریان خود در ارتباط باشید، اما باید مراقب باشید که پیامک شما در زمان نامناسب ارسال نشود تا کاربر عصبی یا ناراحت نشود.

پیامک تبلیغاتی چیست ؟ +نحوه ارسال پیام تبلیغاتی

بهتر است فراخوانی برای اقدام باشد

شما باید بخشی از پیام خود را به یک دکمه یا پیوند اختصاص دهید تا عمل و پاسخ مخاطب را دریافت کنید. این اقدام می‌تواند خرید، ثبت نام یا اشتراک‌گذاری پیام شما باشد. این فراخوان در واقع عنصر کلیدی پیام شما است که می‌تواند تعامل با مخاطب را تکمیل کند.

دقیق و کامل بنویسید

در متن پیامک تبلیغاتی از کلماتی استفاده کنید که اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار خواننده قرار دهد. مثلا؛ برای تبلیغات و فروش محصولات زمان ذکر کنید. نوع محصول، زمان شروع و پایان فرصت خرید (زمان و تاریخ) و میزان تخفیف باید مشخص باشد.

هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی

بدیهی است که هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی دغدغه شماره یک کاربران است. کندو اس‌ام اس نرخ ارسال پیامک را بر اساس هزینه پیامک و مبلغی که پرداخت می‌کنید و همچنین نرخ‌های خطوط مختلف خدمات را ارائه می‌دهد.

اما لازم است بدانید که جدا از فاکتور هزینه، کیفیت خدمات ارسال پیامک، قابلیت اطمینان شرکت و خدمات اضافی آن مانند پشتیبانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. یک سامانه ارسال آسان اس ام اس خوب در نمایندگی پنل اس‌ام اس خود می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف تبلیغاتی مورد نظرتان یاری کند و ضمن خرید پنل پیامک تبلیغاتی، از تمامی خدمات ارسال پیامک انبوه برخوردار شوید.

 

سخن آخر

 

تبلیغات پیامکی راهی آسان، ارزان و موثر برای ارتباط با مشتری قدیمی و جذب مشتری جدید است. شما می‌توانید با ثبت نام در سامانه به راحتی به بازاریابی پیامکی بپردازید. این روش در مقایسه با بازاریابی سنتی بسیار موفق‌تر است؛ زیرا طبق آمار ۹۵ درصد از فراد پیامک‌های خود را باز می‌کنند.


شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع