افزایش کارایی در محل کار با 10 روش علمی
افزایش کارایی در محل کار، هیچ کس به این موضوع کاری ندارد که چقدر سرتان شلوغ است یا این که تا دیروقت کار می کنید، آنها فقط به نتیجه کارتان توجه می کنند. در این قسمت از پلاس وی خواهید آموخت که چگونه کارایی خود را در محل کار افزایش دهید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید. قطعاً افزایش کارایی در مورد کار نیازمند اطلاعات و آگاهی هایی می باشد که در در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.
1. تقسیم کار ها
هنگامی که می خواهید روی یک پروژه بزرگ کار کنید، قطعاً باید مراحلی کوچکی را پیش ببرید تا بتوانید کار نهایی را تحویل دهید. زمانی که بتوانید کارهای خود را به اقدامات کوچک تقسیم کنید و آن را به مراحل قابل مدیریت و آسانی بخش بندی کنید، قطعاً بهتر می توانید پروژه های خود را کامل کنید.
2. مدیریت زمان
هنگامی که یک پروژه جدید را شروع می کنید، باید مدیریت زمان خود را داشته باشید. اول هفته با خودتان فکر کنید که چند ساعت در هفته می توانید کار کنید، چند کار مهم دارید، هر کدام از کارها را باید در چه زمانی به انجام برسانید تا بتوانید یک برنامه ریزی جامع و مشخص داشته باشید و زمان خود را به خوبی مدیریت کنید تا در نهایت مجبور به عجله نباشید.
3. کمک گرفتن از دیگران
گاهی اوقات شما به شدت دچار وسواس می شوید و می خواهید همه کار ها را خودتان به انجام برسانید اما اگر بتوانید این طرز تفکر را کنار بگذارید و از دیگران هم کمک بگیرید، قطعاً کار شما بهتر پیش خواهد رفت. پس سعی کنید که بیش از حد منزوی نباشید و هرجایی که نیاز بود، از اطرافیان کمک بگیرید تا کار شما سریع تر و بهتر پیش برود.
4. استفاده از ابزار صحیح
هنگامی که مشغول به کار می شوید، باید ابزار و امکانات صحیح را در اختیار داشته باشید. اطلاعات و آگاهی یعنی همان ابزار صحیح که در اختیار شما قرار می گیرد و باعث می شود که بتوانید حداکثر کارایی و بهره وری خود را نشان دهید. پس سعی کنید همیشه شرایط و امکانات را برای خودتان فراهم کنید.
5. زمانی برای استراحت
هنگامی که شروع به انجام کار می کنید، باید تا جایی که انرژی دارید فعالیت کنید اما گاهی اوقات کارایی شما نزدیک به صفر می شود و احساس می کنید دیگر انگیزه ای ندارید. پس بهتر است که در کنار کار زیاد و تلاش بالا، چند ساعتی هم به خودتان استراحت دهید. یک نوشیدنی بنوشید، یوگا انجام دهید و سعی کنید دوباره انرژی از دست رفته خود را به دست بیاورید.
6. نظم و تمیزی
اگر می خواهید ذهن آرام و متمرکزی داشته باشید، باید محیط اطراف خود را منظم و مرتب کنید و بدانید که به دنبال چیز هایی هستید. اجازه ندهید که شلوغی ها و آشفتگی ها ذهن شما را به هم بریزد و زمان تان را هدر دهد. هنگامی که در یک محیط کار تمیز فعالیت کنید و نظم داشته باشید، قطعاً کارایی شما افزایش پیدا خواهد کرد.
7. توجه به سلامت
هیچ کس با بدن بیمار و مریض نمی تواند کارایی خوبی داشته باشد. پس مهم تر از همه باید با جسم و ذهن سالم به سمت انجام کار های مثبت بروید. ورزش کردن می تواند ذهن شما و جسم تان را سالم نگه دارد. همچنین مصرف رژیم غذایی سالم باعث می شود که از بسیاری از مشکلات به دور باشید و تمرکز خود را روی کار اختصاص دهید.
8. ناتمام رها نکردن کار ها
باید یاد بگیرید که هیچ پروژه و کاری را ناتمام رها نکنید. همیشه کار های خود را سر موقع انجام دهید و هیچ چیز را به تأخیر نیندازید. با انجام این کار ذهن شما آزاد تر می شود و آرام می گیرد. در نتیجه برای کار های بعدی، تمرکز و کارایی بیشتری خواهید داشت.
9. اهمیت دادن به زمان
اگر بتوانید کار های خود را به موقع یا زودتر از زمان خود انجام دهید، قطعاً انرژی دوباره پیدا می کنید که کارهای بزرگتر را به انجام برسانید. این یک قانون ساده برای آرامش ذهن و افزایش کارایی در محیط کار است. پس سعی کنید همیشه به موقع باشید و تاخیر را از سبک زندگی خود حذف کنید.
10. دوری از غیبت
در محل کار باید تمرکز را روی کار خودتان افزایش دهید. پشت سر دیگران صحبت نکنید، وارد خبرچینی ها و مباحثه های بی مورد نشوید زیرا انجام این کارها نه تنها وقت شما را هدر می دهد، بلکه تمرکز تان را می کاهد و باعث می شود کارایی خوبی نداشته باشید.